abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83235233
Hallo,
Ik ben al dagen aan het puzzelen maar kom er niet meer uit. Hopelijk is er iemand hier die goede tips heeft. Mijn probleem is het volgende:
Op mijn pc staat een officiele versie van Windows Vista 32 bits geinstalleerd. Dat heeft sinds de installatie prima gedraait. Nu echter start hij niet meer op. Hij start tot en met de melding "updates installeren 0/3" en daarna sluit hij weer af. Deze cyclus blijft hij herhalen.
Ik heb dus de officiele cd/dvd van Vista dus dacht "die ga ik gewoon herstellen of opnieuw installeren".
Probleem: ik kom niet meer in de veilige modus. De pc ziet niet dat er geboot moet gaan worden van de cd/dvd en er komt ook geen keuze meer. Het goede nieuws is dat ik wel in de bios kan komen nog. Daar staat de cd-player als eerste aangegeven (nu) en de harde schijf als tweede. Helaas, geen resultaat. Wat kan ik nog meer doen/instellen in de bios of heeft iemand andere suggesties?

Groet,
Rob
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:34:14 #2
78498 classpc
I don't like change
pi_83235647
Heb je meerdere cd/dvd spelers in je computer? Het kan bijvoorbeeld zijn dat in de BIOS de tweede is ingesteld om vanaf op te starten in plaats van de eerste.

Als er al een Windows installatie op je hardeschijf staat dan geeft de Windows installatie cd/dvd vaak een melding van "Druk op een toets om vanaf de cd op te starten". Bij sommige computers wordt deze melding niet weergeven maar zie je een zwart scherm en hoor je de cd spinnen.
Het kan zijn dat jij dit hebt, in dat geval zou ik proberen om een paar toetsen in te drukken na je BIOS scherm en voor je Windows opstartscherm.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_83235688
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:26 schreef Rob1966 het volgende:
Hallo,
Ik ben al dagen aan het puzzelen maar kom er niet meer uit. Hopelijk is er iemand hier die goede tips heeft. Mijn probleem is het volgende:
Op mijn pc staat een officiele versie van Windows Vista 32 bits geinstalleerd. Dat heeft sinds de installatie prima gedraait. Nu echter start hij niet meer op. Hij start tot en met de melding "updates installeren 0/3" en daarna sluit hij weer af. Deze cyclus blijft hij herhalen.
Ik heb dus de officiele cd/dvd van Vista dus dacht "die ga ik gewoon herstellen of opnieuw installeren".
Probleem: ik kom niet meer in de veilige modus. De pc ziet niet dat er geboot moet gaan worden van de cd/dvd en er komt ook geen keuze meer. Het goede nieuws is dat ik wel in de bios kan komen nog. Daar staat de cd-player als eerste aangegeven (nu) en de harde schijf als tweede. Helaas, geen resultaat. Wat kan ik nog meer doen/instellen in de bios of heeft iemand andere suggesties?

Groet,
Rob
Is er niet een speciaal boot menu F11 ofzo?
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:35:37 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_83235730
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:34 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Is er niet een speciaal boot menu F11 ofzo?
Bij mij F8.
pi_83235752
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Bij mij F8.
F8 is toch veilige modus?
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:37:40 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_83235834
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ook.

Vóór het booten kan ik met F8 het bootmedium kiezen. Is hij eenmaal begonnen met booten, dan is diezelfde F8 inderdaad voor veilige modus en dergelijke.
pi_83235878
Wat moet je in de veilige modus dan?

Het zou kunnen zijn dat je sata-controller een driver nodig heeft. Dat zie je ook vaak bij Acer-laptops.
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:38:34 #8
78498 classpc
I don't like change
pi_83235880
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Sommige BIOSen gebruiken F8 inderdaad ook voor boot selection.
Dus dan moet je snel zijn met F8 drukken, anders kom je in veilige modus.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_83235906
Hallo Allen,
Ja klpt, ik heb een cd en een dvd speler. In de bios heb ik dan ook deze twee als eerste aangewezen en de harde schijf als derde. Als ik de cd erin doe zie de speler hem wel, maar als ik opstart gaat hij niet draaien. Heel apart............
pi_83235978
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:38 schreef Thomas B. het volgende:
Wat moet je in de veilige modus dan?

Het zou kunnen zijn dat je sata-controller een driver nodig heeft. Dat zie je ook vaak bij Acer-laptops.
Dat zou ook kunnen zelfs sommige desktop pc's van acer hebben zo'n speciale driver nodig
pi_83236051
Om drivers te installeren zal ik op zijn minst in de veilige modus moeten kunnen komen. Dat lukt dus niet.
pi_83236104
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:38 schreef Thomas B. het volgende:
Om te booten vanaf CD-Rom ?
pi_83236131
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:41 schreef Rob1966 het volgende:
Om drivers te installeren zal ik op zijn minst in de veilige modus moeten kunnen komen. Dat lukt dus niet.
Het valt mij in dat de drivers via die CD geinstalleerd moet worden, dus dat is het niet. Heb je een ander systeem waarbij je het opstarten kunt testen?
pi_83236155
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:42 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet
pi_83236260
Heeft iemand een screendump of zo van de instellingen van het bootmenu? Ik heb volgens mij alles goed (en in de juiste volgorde) staan, maar hij gaat dus niet booten vanaf de cd.
pi_83236328
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:45 schreef Rob1966 het volgende:
Heeft iemand een screendump of zo van de instellingen van het bootmenu? Ik heb volgens mij alles goed (en in de juiste volgorde) staan, maar hij gaat dus niet booten vanaf de cd.
Meestal staat er links,rechts, boven of onder in het scherm de benodigde informatie. Weet je misschien om welke BIOS het gaat (logo, versie etc.)
pi_83236389
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:42 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Jep. Heeft mij ook even geduurd voordat ik het doorhad.

In mijn geval ging het om een Acer laptop waar ik XP op wilde installeren. Moest ik eerst een nieuwe Windows XP cd slipstreamen met een SATA AHCI driver erin en daarna kon het systeem pas booten van cd.
pi_83236404
Ja, dat je kunt kiezen voor "on" en "off", alleen zeer algemene info, de keuzemogelijkheden dus.
pi_83236526
Waar vind ik die informatie over mijn bios?
pi_83236546
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:49 schreef Rob1966 het volgende:
Ja, dat je kunt kiezen voor "on" en "off", alleen zeer algemene info, de keuzemogelijkheden dus.
Merk moederbord/PC?
pi_83236643
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:51 schreef Rob1966 het volgende:
Waar vind ik die informatie over mijn bios?

Meestal boven in het scherm
pi_83236647
Het is een zelfbouw die ik een tijd geleden over gekocht heb maar die al een tijd prima gedraaid heeft.
Het is een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+. Zegt dat iets?
Er zit een ATI Radeon HD 3600 Series (Microsoft Corporation WDDM 1.1) grafische kaart in.
pi_83236664
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:48 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Jep. Heeft mij ook even geduurd voordat ik het doorhad.

In mijn geval ging het om een Acer laptop waar ik XP op wilde installeren. Moest ik eerst een nieuwe Windows XP cd slipstreamen met een SATA AHCI driver erin en daarna kon het systeem pas booten van cd.
Bedoel je niet gewoon dat na de slipstream je Harddisk werd herkend zodat je kon installeren ..
pi_83236729
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:54 schreef Rob1966 het volgende:
Het is een zelfbouw die ik een tijd geleden over gekocht heb maar die al een tijd prima gedraaid heeft.
Het is een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+. Zegt dat iets?
Er zit een ATI Radeon HD 3600 Series (Microsoft Corporation WDDM 1.1) grafische kaart in.
Heb ik nog niets aan want ik moet weten welk moederbord het is zodat ik erachter kan komen welk BIOS je hebt. Maar goed zoek eens in de BIOS naar namen zoals Phoenix etc.
pi_83236754
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:42 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het valt mij in dat de drivers via die CD geinstalleerd moet worden, dus dat is het niet. Heb je een ander systeem waarbij je het opstarten kunt testen?
Zou ik ook eerst ff doen om te kijken of de CD wel echt bootable is.
Heb je ook op de melding gelet dat je op een 'toets moet drukken' om op te starten vanaf CD-rom, aan je verhaal te zien heb je je bios wel goed ingesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')