abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83198788
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het adopteren van een hond via Stichting Aai.
Wij hebben een hond op het oog en waren op slag verliefd.
Ik heb gemaild met iemand die samenwerkt bij Stichting Aai en hij vertelde me dat we prima adoptie ouders waren.
Echter, ik werd gebeld door de stichting dat we niet in aanmerking kwamen omdat het hier om een pup gaat die te lang alleen zou zijn.
Ik heb onze werktijden als volgt uitgelegt;

Partner: 11:00 - 19:30 uur
Ik : 09:00 - 17:00 uur (3 dagen p/w)

De hond zal dus van 11:00 tot 17:00 uur alleen zijn
Echter, wij werken beide op 10 minuten afstand van ons huis. En het is dan ook de bedoeling dat wij beide onze pauze opofferen voor de hond.
Dat wil zeggen dat ik om 13 uur een half uur thuis ben en mijn partner om 15:30 uur.
Wij willen ook als optie 1 dag in de week de hond laten ophalen om zo lekker te wandelen op het strand.

Ze is dus nooit langer dan 2-3 uur alleen.

Tijdens mijn verhaal werd ik echter continu onderbroken dus ik kreeg geen kans om uit te leggen dat wij prima geschikt zijn,. Ik denk dat er veel honden zijn die langer thuis zitten.

We kwamen wel in aanmerking voor een oudere hond wat ik op z'n minst raar vind want ook oudere honden kunnen problemen geven met het alleen thuis zijn.

Hoe hebben jullie een adoptie via Stichting Aai ervaren? Ik vind het echt goed wat ze doen! Maar jammer dat je zo behandeld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door evelienonline op 23-06-2010 17:46:09 ]
pi_83198846
er zijn idd wel honden die langer thuis zijn
maar bij een pup is het toch lastig
want hij is nog niet zinlijk neem ik aan? hoe ga je dat dan aanpakken?
en nog meer van die dingen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_83199005
Bij mijn vorige hond heb ik bewust 3 weken vrij genomen om hem zinderlijk te maken en hem te leren om alleen te kunnen zijn.
Dit werkte echter perfect.
De vorige hond is verwaarloosd en geslagen en is opgegroeit tot een dappere en lieve hond.
Helaas is hij vorig jaar overleden.

Wij hebben dus wel degelijk ervaring met pups en het opvoeden van honden met een "verhaal".
pi_83199045
niet alle honden zijn in 3 weken zinlijk...
wat ga je doen als hij zich niet houdt aan jou planning en je weer moet gaan werken?

Sorry hoor maar ik kan er wel inkomen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_83199303
ik geef je wel gelijk. Maar als ik een hond via de stichting zou nemen van 2 jaar oud bijvoorbeeld kan hij ook de hele tent afbreken. Snap je?
En de een zegt dat we geschikt zijn (helemaal blij!!!) en de ander belt op dat we niet geschikt zijn.
Dat vonden wij een grote teleurstelling.
Wij willen het beste voor de hond (anders neem je er geen)
pi_83200074
ja oke maar als het een oudere hond is die niet lang alleen kan zijn zouden ze die niet bij je plaatsen omdat dat problemen gaat opleveren
en in hun ogen (en ik ben het met ze eens) geld het zelfde voor een pup terwijl je maar 3 weken hebt om hem te trainen
het is gewoon een stukje inschatten en ik denk dat ze dat opzich wel kunnen
en al kunnen ze het niet of ben je het niet met ze eens tja dan heb je alsnog gewoon pech
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_83200286
hmmm ja... Dat snap ik.
Ik werk maar 3 dagen in de week volgens dit patroon dus de hond is sowieso 4 dagen full-time bij mij.
Ik denk zelf dat als een pup 3 dagen lang 4 uurtjes alleen is (is 12 uurtjes per week) een heel goed leventje beschoren is.
of heb ik het mis?
pi_83200394
opzich wel maar again: hoe ga je hem opvoeden?
3 weken is echt niet voor alle honden genoeg

als ie nou al kant en klaar was zou ik zeggen prima leventje!
maar dat is nou eenmaal niet zo

misschien toch zoeken naar een oudere hond?
of een pup die al opgevoed is?
Toen wij nog nestjes hadden gaven we die optie wel eens. Dan konden ze hem halen als ie de basisdingen onder de knie had
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_83200835
Dus uit jou reactie begrijp ik dat iemand full-time thuis moet zijn?
pi_83201419
ik vind van wel bij een pup

maar ja dat is ook maar mijn mening he
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_83201550
En die waardeer ik
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 juni 2010 @ 17:54:31 #12
163650 Greys
pi_83202060
Ik vind het op zich wel heel goed dat die Stichting zich daarmee enigszins 'bemoeit' en niet zomaar de dieren aan wie dan ook meegeven. Niets ten nadele van jou, uiteraard Gewoon in het algemeen.

En eerlijk gezegd snap ik het wel, omdat het inderdaad een pup betreft. Dan is van 11 tot 17 uur wel lang alleen. Ook als je tussendoor in je pauze nog langskomt. Echter, als je eerst drie weken vrij neemt zoals je zegt en er dan haast altijd bij kunt zijn, dan zou het daarna eigenlijk wel moeten kunnen
Blijft dat zo, dat jullie daarna dan in je pauze allebei langs de hond gaan?

Ik vind het dan ook niet helemaal terecht dat je in je OP stelt 'jammer dat je er zo behandeld wordt', want eigenlijk is het wel te prijzen van ze dat ze er zo op letten, zeker bij een pup.

Is het ver weg, die Stichting? Misschien beter als je eens persoonlijk gaat praten en kijken bij ze, om e.e.a. uit te leggen rustig?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83202265
Het geen waar ik over struikelde is dat je niet netjes behandeld wordt aan de telefoon en ze je gewoon onderbreken.
Het blijft zo dat wij naar huis komen. Dat doen we nu sowieso ook al voor de lunch.
Heel goed ook dat ze zo oplettend zijn. NATUURLIJK! Heel goed ook maar als een hond 12 uurtjes alleen is zie ik zelf geen bezwaar.
Een andere medewerker die deze hond naar NL heeft gehaald was vol lof en vond ons een geschikte kandidaat.
Zo jammer dit....
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 juni 2010 @ 18:01:03 #14
163650 Greys
pi_83202376
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:58 schreef evelienonline het volgende:
Het geen waar ik over struikelde is dat je niet netjes behandeld wordt aan de telefoon en ze je gewoon onderbreken.
Het blijft zo dat wij naar huis komen. Dat doen we nu sowieso ook al voor de lunch.
Waarschijnlijk hebben ze het gewoon allemachtig druk in die stichting
Ik snap wel dat je het niet fijn vond dat je onderbroken wordt hoor, maar dat soort stichtingen die goed werk doen voor dieren zijn vaak slecht te bereiken en hebben het altijd mega druk. Met goed werk, moet je maar denken

Maar is persoonlijk langs gaan om te praten geen optie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83202669
Volgens mij zitten ze in Maastricht. Ik in Amsterdam...
pi_83207268
Zijn er mensen hier die een hond via Stichting Aai hebben en hoe ging dat?
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:36:54 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83220179
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:52 schreef rhubarbje het volgende:
niet alle honden zijn in 3 weken zinlijk...
wat ga je doen als hij zich niet houdt aan jou planning en je weer moet gaan werken?

Sorry hoor maar ik kan er wel inkomen
Dat mensen in de vakantie een pup nemen omdat ze dan 3 weken vrij kunnen nemen is heel normaal hoor. Of mogen alleen werklozen een pup?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:37:28 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83220212
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:44 schreef evelienonline het volgende:
Zijn er mensen hier die een hond via Stichting Aai hebben en hoe ging dat?
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar krijg je die pup niet mee, hmm. Waarom zoek je geen andere hond?
pi_83220367
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat mensen in de vakantie een pup nemen omdat ze dan 3 weken vrij kunnen nemen is heel normaal hoor. Of mogen alleen werklozen een pup?
omdat het normaal is is het ook het beste?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:41:12 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83220468
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat het normaal is is het ook het beste?
Die hond zou 3 dagen per week 2-3 uur alleen zijn, dat kan een hond echt wel hebben hoor.
pi_83220556
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:41 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die hond zou 3 dagen per week 2-3 uur alleen zijn, dat kan een hond echt wel hebben hoor.
een hond wel
een pup (en dan waarschijnlijk nog een pup met gebruiksaanwijzing want stichting aai) niet altijd
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')