Meet op hoeveel water je kraan in bijv. 30sec geeft. Dan weet je hoeveel eruit in L/30sec. *2 = L/min.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:39 schreef Ra-z het volgende:
Je kijkt op de doos hoeveel liter je zwembad is ( zeg ff voor het gemak 2400 liter. )
Je pakt een emmer met maat aanduiding, bijvoorbeeld een 12 liter emmer. je vult de emmer. dan weet je (dis een voorbeeld he) dat je er 3 minuten over doet om een 12 liter emmer te vullen.
24 liter kost je 6 minuten en je je hebt 2400 liter te vullen dus dat is 600 minuten Als er bijvoorbeeld 4 liter per minuut uit je kraan komt
Water valt best wel mee kwa kosten.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:35 schreef Arboxx het volgende:
Hopelijk pomp je grondwater... anders hoge waterrekening
Had jij ook dat probleem met oppompen?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:33 schreef karelz50 het volgende:
Ik ben gisteravond 2,5 uur bezig geweest en had het zwembad voor 50% vol. Vanavond ga ik weer verder
een kub water (duizend ltr) kost tussen de 1,37 en de 1,52 euro. Dus dat valt wel meequote:Op woensdag 23 juni 2010 15:35 schreef Arboxx het volgende:
Hopelijk pomp je grondwater... anders hoge waterrekening
Hmm ok bedankt voor je uitleg zal wel even kijken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:45 schreef BrandX het volgende:
dat is van verschillende factoren afhankelijk.
- de grootte van je aansluiting (huis-tuin en keuken of een maatje groter, dat eerste is het meest waarschijnlijk, ong. 25mm.). Je tuinslang maakt de beperking overigens alleen maar groter, hoe langer de leidingen namelijk, hoe minder druk c.q. stroomsnelheid.
- de afstand vanaf de watertoren icm met ondergronds verval die er is tot aan jouw woning (ligt de watertoren lager qua NAP of ligt de woning lager) -> dit bepaald voor een deel de druk en snelheid van het water door jouw leidingen
- je binneninstallatie: veel bochtenwerk, andere waterverbruikende zaken (staat je afwasmachine aan, staat er iemand onder de douche)
- overig gebruik in je straat. Als bijv. de hele straat bezig is met hun badkuip vullen, heb je minder druk en dus minder hoeveelheid water per sec. door je leidingen dan wanneer jij de enige bent.
Kortom, er is geen passend antwoord voor te geven. Enige wat je kan doen is:
Op de plek waar je zwembad staat een emmer water vullen met je tuinslang (doorgaans is een emmer 10 ltr, er staat een streepje aan de binnenkant bji een beetje fatsoenlijke emmer). Meet de tijd die daarvoor nodig is.
Bereken hoeveel kub water er in je zwembad kan (staat doorgaans ook op de verpakking) dat door elkaar delen en je weet het.
heb net even hiernaast nagevraagd, 99% zeker heb je een gewone huisaansluiting, een Qn 1,5. Dat wil zeggen dat er ong. 1,5 kuub per uur door de leiding gepompt wordt, onder normale gemiddelde omstandigheden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:47 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Hmm ok bedankt voor je uitleg zal wel even kijken.
Is echt spotgoedkoop water in Nederland per kuub 1.31 euro.
Stel dat ik 3 kuub nodig heb ben ik nog geen pakje sigaretten kwijt![]()
![]()
https://www.pwn.nl/PuurWa(...)ndrinkwater2008.aspx
Die ik had was 49 euro bij de Toys XL zit alleen geen opblaaspomp bij losse gekocht die was 15 euro (electrisch). En er zit een waterpomp bij.quote:
volgens mij tussen de 50 en 75 liter bij een gemiddelde douchebeurt. Aanzienlijk minder dan wanneer je een badkuip vol laat lopenquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:56 schreef Arboxx het volgende:
Hoeveel liter water verbruikt iemand onder de douche eigenlijk? (Gemiddelde tijd douchen)
de ringen kunnen wel muurvast zitten, maar als de rubbers/leertjes ook maar een tikkeltje niet goed zitten, kan het al sijpelen. Niets bijzondersquote:Op woensdag 23 juni 2010 16:17 schreef Razor21 het volgende:
Die pomp maakt best lawaai en bij de slangen op de pomp lekt het een beetje, terwijl die ringen muurvast zitten. Maar ja hij pompt daar gaat het om
quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:38 schreef Razor21 het volgende:
Bijna vol schat nog zo'n 30 a 45 minuten.
Maakt niet uit gooi ik er gewoon wat azijnpisser in en schoon is het water weerquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:24 schreef Slickk het volgende:
TS, waar woon je? Dan pis ik dat bad vol en kun je weer opnieuw beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |