Achter een locomotief bedoel je.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zou natuurlijk ook alleen een eigen wagon kunnen kopen, en deze gewoon achter de intercity hangen.
Wel oppassen met uitstappen, want misschien sta je dan niet meer bij het perron.
Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de treindienstleider ziet elke trein met het nummer waaronder deze rijdt. De machinist moet voor vertrek zijn ritnummer ingeven. Dit is belangrijk voor de communicatie, zeker omdat dan meteen in één oogopslag duidelijk is of het een intercity, stoptrein, goederentrein of iets anders betreft. Hier kan in het geval van vertragingen bijvoorbeeld rekening mee worden gehouden.
Doet de machinist het invoeren niet, dan is zijn trein niet goed te volgen en kan er besloten worden deze onderweg stil te zetten.
Er is altijd een kring aanwezig, namelijk de kring die een sectie vrijmeldt. De trein verbreekt deze kring, waardoor de sectie bezet wordt gemeld. Fail-safe principe.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:29 schreef JendaB het volgende:
[..]
De trein maakt toch juist de kring tussen spoorstaaf 1 en spoorstaaf 2?
Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS?quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.
Het is allebei stervensduur. Voordeel wat je hebt bij loc + rijtuigen is dat wanneer er één rijtuig defect is en niet kan rijden, je simpelweg dat rijtuig er tussen uitrangeert, en je met het restant door kunt rijden. Is het derde rijtuig in je treinstel stuk, dan kan het hele treinstel niet rijden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 03:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat goedkoper is: een treinstel of een loc met een aantal rijtuigen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:45 schreef LammeBiek het volgende:
RE: VraagjeThursday, June 24, 2010 7:54 AMFrom: "NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )" <NSR.CHARTERTRAINS@NS.NL>Add sender to ContactsTo: "****" <***@yahoo.com>Geachte heer/mevrouw,
Hiervoor kunt u contact opnemen met NS Finacial Services zie:
www.nsfsc.com
Met vriendelijke groet,
Toon van Hees
Coördinator Chartertrains
NS Reizigers
Chartertrains
hgb IV 15k26
Laan van Puntenburg 100
Postbus 2025
3500 HA Utrecht T 030 - 235 60 02
M 06 - 52 58 60 02
F 030 - 235 42 62
www.ns.nl/chartertrains
--------------------------------------------------------------------------------
Van: ****
Verzonden: woensdag 23 juni 2010 13:04
Aan: NSR.CHARTERTRAINS ( NSR )
Onderwerp: Vraagje
Geachte heer mevrouw
Wat zijn de mogelijkheden om een 2e hands trein/locomotief te kopen met de intentie om particulier gebruik te maken van het spoor?
met vriendelijke groet
*****
Neen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is er geen link tussen wat de machinist invoert in zijn GSM-R-systeem en TROTS?
TENZIJ JE EEN DIESELTREIN KOOPTquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een stuk verlaten spoor wil het nog wel lukken, maar op het hoofdspoornet niet.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee joh. Het nummer wat de machinist invoert, is alleen voor zijn telefoon, zodat de treindienstleider hem makkelijk kan bereiken onder zijn treinnummer. Het nummer dat de treindienstleider op het scherm ziet, komt niet uit de trein zelf, maar wordt door de systemen of door de treindienstleider zelf op de schermen gezet.
Inderdaad, er zijn zeker wel mogelijkheden. Het kost je alleen heel veel tijd en geld om dat te verwezenlijken.quote:
Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting.quote:
Railsbelasting!quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar dan betaal je weer meer wegenbelasting.
YES DE FOK!TREIN!quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Tandaozhi het volgende:
Briljant topic.![]()
![]()
Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat
Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
"Een leuke tussenstop". Maar op welk station? Wat is het leukste station van Nederland om een tussenstop te maken. Schiphol?quote:Wij regelen het graag voor u. Met uw eigen logo op de trein en de kaartjes, een heerlijk diner en borrel, een leuke tussenstop, entertainers en passende aankleding.
Reken op zo'n 10.000 euro.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Tandaozhi het volgende:
Briljant topic.![]()
![]()
Dit komt wellicht nog het meeste in de buurt van een schappelijke optie:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)-event/trein-op-maat
Alleen hoeveel kost zoiets wel niet? Iemand die even een offerte kan aanvragen voor een FOK!-trein?
En hoeveel mensen passen er in zo'n trein? Stuk of 300? Dan moeten we allemaal 33 euro dokken en dan kan hetquote:
De trein zelf? Of moet TS zijn trein zodanig verbouwen dat hij ermee tot Marne-la-Vallée Chessy kan rijden?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |