quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:36 schreef nijnja het volgende:Ik kom net terug uit Italië, vakantie. Was allemaal tof enzo, maar wat ik het tofste vond (oke, ik lieg, maar toch vond ik het heel erg tof

!!) was dat ze daar veel alternatiever zijn dan ik had verwacht

!
Nu we het toch over Italie hebben, zal ik hier nog even op inhaken. Ben op 8 juni dus in San Siro, Milaan bij Muse geweest. Had het nog niet gemeld omdat ik daarna ook drie weken naar Italie ben gegaan, bijna aansluitend naar Werchter en nu is het al weer zo lang geleden.
Maar zeker de moeite waard om toch even een kort verslagje te schrijven. Ik heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt. San Siro is een geweldig stadion. En hoog! Neem de Arena en dan nog een ring er bovenop. Het zat helemaal vol, maar elke Italiaan, tot in de bovenste ring deed het hele concert mee, zingen, dansen, klappen, gek doen. Zelf hadden we veldkaarten en het was echt een machtig mooi gezicht. Denk ook dat ze daar veel populairder zijn, bijna iedereen had wel iets van Muse aan, t-shirt of petje of zo. Of misschien doen Italianen dat gewoon meer.
Verder gaven ze een geweldig concert, ook opgezweept door het publiek in het stadion denk ik zo. Ben al vaak naar Muse geweest (keer of 13) en dit was wel een van de beste concerten die ik ze heb zien geven. Wat ik alleen jammer vind bij stadionconcerten is dat er minder ruimte is voor de onbekendere nummers. Verder zat alles er in, het lichtjespak, het plateau, de ufo met acrobate tijdens Exogenesis. En nog een extraatje. Hij werd voorgesteld als een buurman aan het Comomeer en Back in Black van ACDC werd ingezet, geweldig gezongen en Matt ging helemaal uit zijn dak met zijn gitaar. Bleek de zanger van Jet te zijn (van Are you gonna be my girl). Was echt gaaf. Er werd een Bengaals Vuur afgestoken en een paar mannen van de security die voor ons stonden keken er naar en haalden hun schouders op. Je werd bij binnenkomst ook helemaal niet gefouilleerd. Wat een geweldige sfeer. Daarna nog helemaal onder de indruk naar buiten en heerlijke Italiaanse panini gegeten. Wat een topavond!
Drie weken later zag ik ze ook op Werchter waar ze ook een van hun beste shows neer hebben gezet. Maar ik vermoed dat Matt toen een beetje dronken was, ik heb hem nog nooit zoveel horen lullen.
Echt weer twee topconcerten van Muse aan mijn lijstje toegevoegd.