abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:30:04 #26
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_83140426
Hier zie je het:

De brug is niet vast geschroefd maar steunt op 2 punten boven een gat. Hierdoor kun je hem omhoog of omlaag buigen voor toffe effecten. Hij wordt op z'n plaats gehouden door de druk van de snaren en de druk van de veren eronder. Als een snaar breekt klapt je brug gelijk een kant op, omdat de balans verstoort is, waardoor de rest van je snaren ontstemmen. Snaren verwisselen op zo'n ding is ook zeker voor gevorderden.
Zulke bruggen zijn erg populair onder metalgitaristen (Dragonforce bijv), maar beter is toch dat je er ff een paar jaartjes mee wacht totdat je je gitaar sowieso wat onder de knie hebt .

Hier zie je hem in een gitaar:

Je herkent ze snel aan de knopjes aan de achterkant en de opstaande rand (en het gapende gat eronder ).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:31:45 #27
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_83140487
Waar woon je eigenlijk? Als je lang genoeg meelult in het Gitaristentopic #408: waar Steve Reynolds een saaie stem heb bijv, is er vast wel een aardige gitarist die een keertje met je mee wil naar een winkel ofzo. Zo zijn muzikanten namelijk, die zijn lief voor elkaar .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_83140877
Dus een zwevende brug is gewoon een gitar met een whammy bar? Of heb ik dat nou mis?

Ik woon btw in Nijmegen.
Ik zal eens naar dat topic toe gaan
Alles kan kapot.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:46:30 #29
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_83140997
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:42 schreef SomeAwesomeDude het volgende:
Dus een zwevende brug is gewoon een gitar met een whammy bar? Of heb ik dat nou mis?

Ik woon btw in Nijmegen.
Ik zal eens naar dat topic toe gaan
Nee, niet helemaal. Stratocasters bijv hebben ook een whammy, maar die brug zweeft niet. Als je daar een snaar breekt blijft de rest gewoon zitten en kun je doorspelen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:08:40 #30
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_83151669
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:46 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal. Stratocasters bijv hebben ook een whammy, maar die brug zweeft niet. Als je daar een snaar breekt blijft de rest gewoon zitten en kun je doorspelen.
Wat ze eigenlijk een tremolo noemen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:39:44 #31
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_83153268
Of een 'jengelstengel' .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')