dat heet evenwicht. Niet religie. Er kan geen fout bestaan als er geen goed is. Religie is vanuit de mens zelf.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:02 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Ik zal je een voorbeeld geven:
'men' is kwaad op joran van der sloot omdat hij iemand vermoord heeft.
Dit impliceert al dat er zoiets bestaat als goed en fout, dit is niet wetenschappelijk want goed of fout is niet vanuit de wetenschap te verklaren.
Daar begint voor mij dus al religie.
quote:
ik ben verliefd!!quote:
Hoezo is dat niet wetenschappelijk te verklaren? De mens is een sociaal dier en in een groep zijn regels nodig om de soort te laten overleven. Goed en fout is een direct gevolg van evolutie.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:02 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Ik zal je een voorbeeld geven:
'men' is kwaad op joran van der sloot omdat hij iemand vermoord heeft.
Dit impliceert al dat er zoiets bestaat als goed en fout, dit is niet wetenschappelijk want goed of fout is niet vanuit de wetenschap te verklaren.
Daar begint voor mij dus al religie.
nee, niet ontgelden. Leuk toch voor die gozer?quote:
slaap zequote:
IK vind dit een arrogante houding.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:03 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
Tuurlijk, voor velen biedt religie soelaas. Maar tis valse hoop. Vaak als erge dingen gebeuren met religieuze mensen dan zeg ik: where's your God now? (Tis natuurlijk hard, maar goed) Ben ook van de wetenschap.
Het leven is wat jij erin ziet en van maakt. God heeft daar niets mee te maken.
De troost is niet vals, het is de hoop die mensen hebben. De hoop dat God alles goed zal maken. En die hoop is vals want de enige die iets van je leven kunt maken, ben je zelf.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:13 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
en wat is is er dan meer vals om troost te zoeken bij je geloof en medegelovigen of bij je familie/vrienden?
Aflevering van gister al gezien?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:15 schreef mike_hunt het volgende:
YES!
HBO has renewed its hit show True Blood for a fourth season!
Een heerlijke serie![]()
Ben jij gelovig?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:13 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
IK vind dit een arrogante houding.
Jij gelooft ook namelijk, jij gelooft in dat wat jij in het leven ziet.
Als jouw partner zou komen te overlijden is het dan niet menselijk om troost te zoeken?
en wat is is er dan meer vals om troost te zoeken bij je geloof en medegelovigen of bij je familie/vrienden?
Tuurlijk zijn er een hoop misstanden in de kerk en zijn er mensen die in dingen geloven die gewoon bewezen niet waar zijn. maarjah in de TT wordt er gesproken over religie in zijn geheel.
Overigens kan ik me de afkeer van homo's voor religie wel een beetje invoelen, maar maak niet de fouten die sommige religieuze mensen ook maken.
Neee, ik loop achter..quote:
De hoop dat er ergens een mannetje op de wolken zit bij wie je een verlanglijstje in kunt dienen is vals ja.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
De troost is niet vals, het is de hoop die mensen hebben. De hoop dat God alles goed zal maken. En die hoop is vals want de enige die iets van je leven kunt maken, ben je zelf.
Religie heeft bestaansrecht omdat het mensen sterker maakt, maar dat neemt niet weg dat het irrationeel is.
Hij is echt leukquote:Op maandag 21 juni 2010 23:24 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
Neee, ik loop achter..Thank God for TIVO..
Ging het maar zo makkelijk!quote:Op maandag 21 juni 2010 23:24 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
De hoop dat er ergens een mannetje op de wolken zit bij wie je een verlanglijstje in kunt dienen is vals ja.
De hoop dat het leven een doel/zin heeft is niet vals lijkt me.
In evolutie zou je bijvoorbeeld een doel kunnen veronderstellen.
Je springt wel van hot naar her om je punt te maken, he? Van troost zomaar ineens naar de zin van het leven...quote:Op maandag 21 juni 2010 23:24 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
De hoop dat er ergens een mannetje op de wolken zit bij wie je een verlanglijstje in kunt dienen is vals ja.
De hoop dat het leven een doel/zin heeft is niet vals lijkt me.
In evolutie zou je bijvoorbeeld een doel kunnen veronderstellen.
dat zei Madonna ook einde van de Confession Tour.quote:
Ik zie mezelf graag als een christen die volwassen aan het worden isquote:
haha dont we allquote:Nee, effe serieus. Tuurlijk geloof ik, in mijzelf. kansen moet je creeeren, komt je niet aanwaaien.
Tuurlijk zoek ik troost als er iets met mijn partner gebeurt, maar zoek het niet in religie. dat vind ik hypocriet. Voor velen is dit wel een uitkomst. Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb. De TT is hoe ik er over nadenk. Voor anderen is dat anders. Ik wil niet zeggen dat ik gelijk heb. (maar ik denk het wel)
Ik denk dat je het juist omschrijft mensen schuilen achter religie om iets goed te praten.quote:Ik heb het zeker over religie in het algemeen. Zoals mensen die moorden uit religie. Erachter schuilen.
Ik geloof niet in een god die niet van iedereen houd.quote:Nee, ik ken veel homo's die religieus zijn. Die het moeiliijk hebben omdat zij zijn zoals zij zijn, maar worden uitgkotst door de kerk. God houdt toch van iedereen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |