Nou, op dat geweldige idee van "verander Jordanië in Palestina en het probleem is opgelost" ga ik niet eens in. Vooral dat status aparte vind ik interessant. Mag ik dan nu eindelijk gewoon zeggen dat Wilders simpelweg een zionist is die Nederland misschien, maar Israel sowieso dient?quote:Wilders denkt de oplossing voor het conflict rondom Israël en Palestina gevonden te hebben. Verander de naam Jordanië en maak er Palestina van.
"Jordanië is Palestina", zei Wilders. "Als je de naam van het land verandert zou het conflict in het Midden-Oosten opgelost zijn en hebben de Palestijnen een alternatief thuisland."
Wilders riep de regering op om Jordanië voortaan enkel als 'Palestina' te benoemen en de ambassade naar Jeruzalem te verplaatsen. "Er is al sinds 1946 een onafhankelijke Palestijnse staat, die heeft Jordanië", aldus de geblondeerde politicus.
Status Aparte
Volgens Wilders zou Israël een status aparte binnen de Nederlandse regering moeten krijgen. Dit omdat het land 'in onze naam' voor Jeruzalem vecht.
"Als Jeruzalem in handen valt van de moslims dan volgen Athene en Rome, Jeruzalem is de voorpost van het westen. Het is niet alleen een conflict over land, maar vooral over ideologie tussen de mentaliteit van het vrije westen en de ideologie van de barbaarse Islam."
Waanbeelden
De Jordaanse minister van Media en Communicatie Nabil Al Sharif heeft om opheldering gevraagd. Hij beschrijft de uitlatingen van Wilders als 'echo's van de Israëlische rechterflank'.
"Jordanië is een onafhankelijk land dat de Palestijnen steunt. De verbeeldingen om een alternatief thuisland te vinden zijn niets meer dan de waanbeelden van een paar mensen", aldus Sharif.
Kruistochten zijn echt zó 1095.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:43 schreef DeParo het volgende:
Ik ben geen fan van Wilders maar hij heeft hier wel gelijk.
Israel vecht onze oorlog en dan gaan we nog een beetje kritiek leveren ook tja.
Spreek voor jezelf alsjeblieft, mijn oorlog is het niet.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:43 schreef DeParo het volgende:
Jij meent dat we in oorlog zijn met de Islam? Jij hebt werkelijk het waanbeeld dat moslims op weg zijn naar Athene en Rome om het te gaan veroveren?quote:Op maandag 21 juni 2010 15:43 schreef DeParo het volgende:
Zou wel goed zijn voor de economie, oorlog.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij meent dat we in oorlog zijn met de Islam? Jij hebt werkelijk het waanbeeld dat moslims op weg zijn naar Athene en Rome om het te gaan veroveren?
"onze oorlog"quote:Op maandag 21 juni 2010 15:43 schreef DeParo het volgende:
Stel nu he, stel dat deze kneus MP was geworden..quote:Op maandag 21 juni 2010 15:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Zou wel goed zijn voor de economie, oorlog.
Heel serieus.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Stel nu he, stel dat deze kneus MP was geworden..
Hoe serieus zou Nederland worden genomen denk je? Hoe denk je dat het met de handelsbelangen zou zijn gegaan?
Nee, ik meen dat we in oorlog zijn met Islamitische fundamentalisten, de terroristische variant die strijden tegen het Westen. Dit is geen onbeperkte oorlog tot de Islam is uitgeroeid.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij meent dat we in oorlog zijn met de Islam? Jij hebt werkelijk het waanbeeld dat moslims op weg zijn naar Athene en Rome om het te gaan veroveren?
Ook de jouwne hoor.quote:
Duizenden Nederlanders hebben in Irak en Afghanistan voor jou gevochten.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf alsjeblieft, mijn oorlog is het niet.Bovendien, volgens die redenatie kunnen we de VS (of praktisch élk land waar NL impliciet of expliciet kant voor kiest) ook wel een status aparte geven. Volslagen waanzin.
Dat "Athene en Rome" riedeltje staat ook in het verkiezingsprogramma.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:04 schreef Amos_ het volgende:
Daarom vraag ik me ook af waar deze uitspraken van zijn. Is dit van een hele tijd geleden of...
Want echt slim is het bepaald niet te noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |