abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83018976
Vorige week ontving ik mijn voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2009 in een blauwe envelop, met daarin het te ontvangen bedrag en zowaar werd er geld gestort op mijn rekening

Vandaag krijg ik de brief:
quote:
Geen voorlopige aanslag,

u krijgt geen voorlopige aanslag.

U heeft onlangs aangifte inkomstenbelasting 2009 gedaan. De gegevens die u heeft vermeld, leiden er toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt......blablabla Nadat ik uw aangifte heb gecontroleerd, ontvangt u een definitieve aanslag....

Hoogachtend, de inspecteur...

Ehm, vinden ze me verdacht ofzo? Schiet nu in de stress of ik overal nog bonnetjes van heb (en ben bang van niet ivm verhuizing) qua studieboeken die ik afgetrokken heb.............

Iemand bekend met de procedure? Wordt alles opgevraagd of kijken ze gewoon mijn aangifte handmatig na?
pi_83019342
Waarschijnlijk heb je je aangifte 2 x ingediend. dan heb je de aanslag gekregen naar aanleiding van de eerste aangifte en de brief naar aanleiding van de tweede aangifte.
pi_83020108
Oplossing voor stress: geen aftrekposten claimen als je ze niet kunt onderbouwen.

Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je situatie t.o.v vorig jaar niet was veranderd en je dus geen aanslag behoefde. Nu je aftrekposten hebt geclaimed komt de aanslag dus wel.

[ Bericht 53% gewijzigd door Maharbal op 19-06-2010 14:29:02 ]
  zaterdag 19 juni 2010 @ 14:59:29 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83021372
Gokje:
Bij brief 1 staat rechts-bovenaan "Inkomstenbelasting, Premie volksverzekeringen, etc"
Bij brief 2 staat rechts-bovenaan: Inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet"
Is dat juist?
Nog een gokje: het te verrekenen bedrag van de ZvW is te laag om een aanslag te rechtvaardigen.

Ik zou heel graag zien dat ze die ZvW gewoon in de inkomstenbelasting duwen, net als de AOW en AWBZ etc. Nu houden ze zichzelf aan het werk met extra werk, extra brieven, uiteraard in 2 losse enveloppen, etc. Geld heen-en-weer schuiven noemen we dat, ook wel bureaucratie...
censuur :O
pi_83023592
oes
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:15:23 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_83023908
Deze vraag komt ook iedere week voorbij in WGR,...
Kan Ninzo hier geen centraal topic van maken?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')