quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:52 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden in Eindhoven (fontys) de 21+ toets gedaan. Dat was toen een toets waar je geen voorbereiding voor nodig had. Alle (aankomende) studenten maakte dezelfde toets ongeacht de opleiding die ze wilde gaan volgen.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:52 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Je krijgt verschillende onderdelen, de meeste waren meerkeuze. Bijvoorbeeld ruimtelijk inzicht, je ziet een plaatje van een 'gevouwen' vorm en jij moet de optie van opengevouwen vorm kiezen. En 1 onderdeel was snel en nauwkeurig werken, dat was bij mij cijferreeksen controleren.
1 tip alvast, het gaat er niet om dat je alles ingevuld heb. Dus als je nog 2 minuten heb niet de opgaves die je niet gemaakt hebt gokken. Dit gaat ten koste van je uiteindelijke cijfers.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
woordbeeld: correcte schrijfwijze
taalgebruik: grammaticaal inzicht
analogieen: abstract denkvermogen rekenvaardigheid: rekenbewerkingen uitvoeren
figuren reeksen: abstract denkvermogen m.b.v. figuren
ruimtelijk inzicht: abstract driedimensionaal inzicht
praktisch inzicht: natuurkundige en technische aanleg
snelheid en nauwkeurigheid: mate van accuraat en vlug werken
Dit waren bij mij de onderdelen. In de brief die ik ontvangen had over de 21+ toets stond dat er niet geleerd kon worden voor de toets en er stond een site in met een voorbeeld toets (10 vragen)
quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:05 schreef Jiss het volgende:
Ik ga de Fontys 21+ toets vrijdag maken.
Er staat in de brief dat je je er niet op kunt voorbereiden, maar natuurlijk kan je dat wel.
Nederlands, rekenen kun je deels voorbereiden.
Ik ben best zenuwachtig voor de toets, omdat dit toch je toekomst gaat bepalen.
Er is bijna geen informatie over deze toets te vinden op het internet, helaas.
Succes, maar het valt echt reuze mee. Niet te druk om maken en niet zomaar dingen invullen als je geen tijd meer hebt! Daarmee ging mijn score heel hard omlaag. Je toetsresultaten worden vergeleken met de gemiddelde resultaten van een hbo-er dus je hoeft echt niet super slim te zijn om toegelaten te worden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:05 schreef Jiss het volgende:
Ik ga de Fontys 21+ toets vrijdag maken.
Er staat in de brief dat je je er niet op kunt voorbereiden, maar natuurlijk kan je dat wel.
Nederlands, rekenen kun je deels voorbereiden.
Ik ben best zenuwachtig voor de toets, omdat dit toch je toekomst gaat bepalen.
Er is bijna geen informatie over deze toets te vinden op het internet, helaas.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:39 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Gefeliciteerd!! Welke opleiding ga je nu doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop