Hey,
Ik ben op zoek naar een probleemloos vervoermiddel voor woon-werkverkeer (30 km per dag ongeveer) en daarnaast een prettig rijdend en leuk uitziend apparaat. Nu denk ik dat gevonden te hebben in een Skyteam Dax (wat feitelijk een Honda Dax is maar welke nu in China gemaakt wordt, de kwaliteit is dus geen Honda denk ik)
Wie heeft er ervaring met deze appraten, wil er iets over kwijt ("wat een lelijk bakbeest" mag ook als je even verteld waarom) en kan me dus helpen bij het al dan niet nemen van deze beslissing?
Info:
- model van oktober 2009 dus met 5,5 liter tank
- wit (niet mooi maargoed, maakt me niet veel uit)
- door een oudere man gebruikt en binnen twee maanden terug gebracht omdat hij wat hogers wilde
- 850 km op de teller
- nieuwprijs rond de 1300 ( ??? ) euro excl. kenteken, nu 995
![]()
Ik weet dat iets sleutelwerk (ketting spannen, smeren etc) bij deze bromfiets hoort en dat al het chroom en metaal wat poetswerk vergt, dat is het probleem niet. Wat ik graag wil weten is hoe probleemloos deze apparaten zijn bij dagelijks gebruik als ze netjes hun beurten krijgen (kleppen stellen, bougie vervangen, olie vervangen etc). Onderdelen zijn niet duur (een heel nieuw blok kost nog geen 200 euro) maar als ik er maandelijks dat bedrag in moet steken houdt het voor mij snel op.
Dus, wie kent iemand die op een Skyteam Dax rijdt, heeft er zelf een (gehad), wat zijn de ervaringen?
Alvast bedankt!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-