abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 20:50:50 #51
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83973324
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou kunnen maar ik ben blij wat ik gezien heb

Joburg is overigens de 2e stad waar ik zeker nooit meer een 2e keer kom
Die vlucht tussen EZE of GRU en CPT heb je overigens wel in recordtijd afgelegd zeg tussen woensdagmiddag 3 uur in Zuid Amerika en op donderdag morgen om 10:45 al weer achter de laptop om je aankomst in CPT te melden en dan ook nog een tussenstop in JNB hebben moeten maken. Of heb je een privé jet gecharterd?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_83973943
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die vlucht tussen EZE of GRU en CPT heb je overigens wel in recordtijd afgelegd zeg tussen woensdagmiddag 3 uur in Zuid Amerika en op donderdag morgen om 10:45 al weer achter de laptop om je aankomst in CPT te melden en dan ook nog een tussenstop in JNB hebben moeten maken. Of heb je een privé jet gecharterd?
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 12 juli 2010 @ 21:29:58 #53
67670 Skv
Cynist.
pi_83975405
quote:

Joburg is overigens de 2e stad waar ik zeker nooit meer een 2e keer kom
Wat was er klote aan dan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83975763
Crimineel, gevaarlijk, groot, kut stadion om weg te komen en Nederland verloor er de WK finale
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83977116
Pfff Kwaliteitsredenen!
pi_83982096
quote:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je hier dan niet constant naar de makkelijk te vinden weg zou hoeven vragen.
pi_86129593
ik ga in de paasvakantie voor 10 dagen naar m'n tante !!!!!! *O*

zij woont in de buurt van Witwatersrand
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_86279837
Iemand ervaring met visum aanvragen?
Ik ga namelijk van feb-juni studeren in ZA. Hiervoor moet ik een study permit aanvragen. Daarna wil ik graag nog een maandje gaan reizen.
Kan dit gewoon? Of moet ik dan mijn study permit verlengen of een ander visum aanvragen?
pi_86280292
Als je binnen komt krijg je 90 dagen, daarna nog eens verlengen voor 90 dagen. Maximum is 180 agen.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:22:02 #60
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_87361075
Ik weet dat reizen naar Zuid-Afrika voor veel vragen rond veiligheid zorgt, maar dit vond ik een geweldig filmpje. (hoewel zwart-wit [letterlijk en figuurlijk in dit geval] weergegeven).

When all things seem to end, the future still remains..
pi_87488285
Ik woon nu al ruim twee weken in Pretoria! Het is niet echt een heel spannende stad. Johannesburg is een stuk groter en hipper. Luxe is er dan weer wel genoeg in Pretoria. Vrijdagochtend vertrek ik naar het Krugerpark, ben heel erg benieuwd.. :)
pi_87488535
Hartebeesdam is trouwens een relaxte plek om in het weekend een paar dagen te hangen! :)
pi_87685550
De weg door de Drakensbergen tussen ruwweg Belfast en Groenkop/Pelgrim's Rest is echt prachtig! Vrijdag deze weg genomen op weg naar het Krugerpark, vandaag teruggereden. Echt een aanrader! Helaas was God's Window niet zo'n succes omdat het één grote wolk was. Kruger zelf is ook echt een aanrader. Bijna alle soorten wild gezien!
pi_87685871
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:56 schreef Skv het volgende:
De weg door de Drakensbergen tussen ruwweg Belfast en Groenkop/Pelgrim's Rest is echt prachtig! Vrijdag deze weg genomen op weg naar het Krugerpark, vandaag teruggereden. Echt een aanrader! Helaas was God's Window niet zo'n succes omdat het één grote wolk was. Kruger zelf is ook echt een aanrader. Bijna alle soorten wild gezien!
Lagen bij jou later op de dag ook alle dieren op het asfalt, ideaal. :D

Verder vond ik Kruger wel leuk vanwege het aantal dieren dat ik zag, de Big Five in 24 uur, maar Chobe in Botswana vond ik mooier, echter, vanwege het ontbreken van asfaltwegen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_87688570
Het was niet zo warm het afgelopen weekend. Tussen de 20 en 30 graden oid. Wel een ontmoeting gehad met een mannetjesleeuw toen we aan het wandelen waren met twee guides. Erg gaaf! Gisterenavond hadden we ook nog een braai midden in het park. Een paar bewakers met geweren en een kampvuurtje in het midden. Op een gegeven moment hoorden we om ons heen wat gebrul, blijkbaar trok de geur leeuwen aan. Ook nog wat schorpioenen gevonden in de bomen naast het kampvuur. Verder bijna de hele Big Five gezien (alleen geen luipaard). Mooi lang weekend gehad!
pi_89340510
In jaurai en februari ga ik voor onderzoek/stage naar Robbeneiland.
Nu heb ik wel een paar dagen vrij en dan wil ik erg graag duiken met (witte) haaien in Gansbaai (sharkalley! :D ). Ik vind op internet allerlei bedrijfjes, maar heeft iemand hier ervaring met een ervan? Qua prijzen scheelt het allemaal niet zo veel. En ik weet dat ik niet echt meer in het topseizoen zit, geloof ik..

En is het de moeite waard om een paar dagen naar Durban te vliegen (kost maar 130 euro) om bij Aliwal Shoal te duiken?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_89340602
Hoe lang heb je daar? Ik heb vernomen dat als je wil duiken je het beste in Mozambique kan gaan zitten. Ben er zelf (nog) niet geweest helaas.
pi_89341462
Een paar dagen maar, bovendien heb ik niet echt veel geld te besteden, anders had ik ook nog wel een safari gedaan. :')
pi_89342075
Heb wel goede verhalen gehoord over Durban, maar (veel) betere over Cape Town. Ik zou lekker in die regio blijven!
pi_89343821
Ik zou ook aleen maar gaan om daar in de buurt te duiken. En aangezien we op Robbeneiland verblijven, kan ik vrij vaak een middag/avond Kaapstad in.
pi_89344097
Volgens mij is Sodwana Bay de beste duikspot van ZA. Maar da's nog een flink eind rijden vanaf Durban... Ik geloof dat je bij Cape Vidal (in het St Luciapark) ook wel kunt duiken, maar zeker weten doe ik dat niet (en dan zit je met het toegang-tot-het-parkverhaal, er mogen maar 120 auto's per dag in, dus moet je supervroeg zijn).
pi_89625423
Tip voor iedereen die langer dan 3 maanden wil blijven: REGEL JE VISUM IN NEDERLAND!
Godsamme, wat is Home Affairs een vreselijk belabberde organisatie. Urenlange rijen en er gebeurt werkelijk niks. Wachttijden van 10 weken voor een visum zijn normaal. Heb vandaag eindelijk mijn verlenging gekregen. Na eerst voor de vijde keer in 4 weken afgewezen te zijn bij Home Affairs in Pretoria, boos naar de manager gegaan. Daar een adres van het ministerie en een naam van de DG losgepeuterd. Toen daar naartoe, een paar uur zitten wachten, maar uiteindelijk met visum weer naar huis. Het is echt de moeite waard om dat even tevoren in NL aan te vragen, je wil echt niks met HA te maken hebben. :P
pi_93119447
Ik studeer op dit moment in Stellenbosch en ik heb binnenkort 10 vrij. Iemand nog een leuk idee voor een tripje? Ik wil niet naar de gardenroute en niet richting kaapstad, hier ben ik namelijk al geweest. Namibia valt ook af want dat ga ik in juli doen!
pi_93151539
Vic falls (zim), Livingstone (zam) en Chobe NP (bots)? Gewoon vliegen naar het noorden en daar een auto huren!

Als je minder ver wil zou ik de blyde river canyon, Lesotho en Kwazulu-Natal (Drakensbergen) aanraden.
pi_93152300
War ik heb gedaan: Vliegen naar Durban en dan Drakensbergen, Swaziland omhoog richting Kruger en dan Jo'burg en van daaruit vliegtuig terug naar Kaapstad. Kijk anders even bij Nomad reizen, die hebben vast wel wat voorbeelden van leuke trips.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')