abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82906847
Ik moet steeds vaker mijn handtekening zetten maar die van mij zijn meer spastische handbewegingen. Als ik vaker dan een keer mijn handtekening moet zetten dan zet ik vaak gewoon een X of mijn initialen. Ik ga er zeker aan werken maar nu kan ik nog niets anders
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:11:53 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_82907110
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paraaf
En ik heb niet de indruk dat er ooit zorgvuldig naar een handtekening wordt gekeken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_82907428
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, mijn handtekening is zeer inconsistent en een erg beperkte krabbel. Ik heb in de afgelopen twee jaar een aantal keer bij verschillende notarissen gezeten (legalisatie handtekening, huis verkopen, huis kopen, huis verkopen). Bij die legalisatie heeft die notaris me een aantal keer m'n krabbel laten zetten omdat 'ie vond dat het niet echt leek op m'n paspoort. Bij de eerste verkoop vroeg die notaris of dat een paraaf of een handtekening was. De tweede verkoop was weer bij de eerste notaris, die maakte er dit keer geen opmerkingen over.

Er wordt dus nog wel op gelet, maar het is niet echt een heel groot probleem in mijn ervaring.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:27:38 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_82908153
Als ie maar lijkt....

Wanneer je schrijft als een oermens die net een halve dag spijkerschrift kent (zoiets als Fe2O3 dus) kan je het beste je voornaam + achternaam uitschrijven elke keer en 'dan telkens ongeveer hetzelfde doen' qua krabbels. In een zeer zeer zeer extreem geval kan dan je handschrift vergeleken worden.

In de meeste 'check' gevallen zal het zijn:

- is dit uw handtekening?
Antwoord: ja/nee
Response: ok

Uitzondering. Middeleeuwse acceptgiro's, bij een handmatige controle moet ie wel lijken.
Dum de dum
pi_82908317
Ik schrijf altijd gewoon mijn naam op en loop er dan doorheen te krassen
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:47:45 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_82909332
Ik heb jaren geleden weleens post gehad van de bank omdat mijn handtekening niet (meer) klopte
pi_82909357
M'n ma is een tijdje terug gebeld door de bank, omdat de handtekening van nu niet meer klopte met die van 25 jaar geleden.

Ik weet eigenlijk niet wat daar verder mee gebeurd is.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:53:51 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_82909664
Da's idd het nadeel met het waardeloze handschrift van de meeste mensen tegenwoordig, heb er zelf ook last van. Je raakt toch wel heel erg aan printers gewend
Vampire Romance O+
pi_82913428
Wat ik me ook afvraagd is of het mogelijk is je handtekening te veranderen, kan je gewoon voortaan een andere gebruiken op al je pasjes en papieren etc of moet je dat ergens doorgeven ofzo?
(Mijn handtekening is namelijk te lelijk voor woorden, ik moet echt even een nieuwe bedenken).
Beneath the gold, bitter steel
pi_82913707
Er is niet een of andere centrale handtekeningendatabase ofzo, dus nee, je kunt dat nergens doorgeven. Het is wel zo dat je bank mogelijk nog een handtekeningkaart van je heeft, hoe ze om willen gaan met een wijziging daarvan zul je daar moeten navragen. Verder staat je handtekening natuurlijk op alle officiele documenten (paspoort, rijbewijs, id-kaart), als je dus een andere handtekening gaat gebruiken zul je ofwel die documenten in een keer moeten vervangen of opletten dat je de juiste handtekening bij het juiste document gebruikt (ik weet trouwens niet hoe alert gemeenteambtenaren zijn op verschillen tussen handtekening op oude en nieuwe document)
pi_82919514
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:11 schreef Fingon het volgende:
Wat ik me ook afvraagd is of het mogelijk is je handtekening te veranderen, kan je gewoon voortaan een andere gebruiken op al je pasjes en papieren etc of moet je dat ergens doorgeven ofzo?
(Mijn handtekening is namelijk te lelijk voor woorden, ik moet echt even een nieuwe bedenken).
Je kunt je handtekening elk gewenst moment veranderen; in principe moet je wel een nieuwe ID-kaart en/of paspoort halen, en die van je nieuwe handtekening voorzien. Ik heb destijds (2004) ook nieuwe pasjes, creditcards e.d. aangevraagd, en banken etc. een kopie van mijn oude en nieuwe ID-bewijs gestuurd - zodat handtekeningverandering zichtbaar was.

Klinkt misschien ingewikkeld, maar behalve wat geld en een uurtje ofzo om alle wijzigingen aan te vragen kost het niets. En ik ben mooi van m'n handtekening af die ik had bedacht toen ik 6 was.
pi_82919625
Ik zet 'm ook nooit twee keer hetzelfde. Keer of twee zo'n handtekeningenkaart gekregen toen ik nog met overschrijvingskaarten m'n geld overmaakte. Verder is het nog nooit iemand opgevallen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:28:29 #13
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_82925439
Ik heb daar ook ernstig veel last van gehad. Op vakantie met Traveller Cheques, maar ook met name met de (destijds nog) Postbank. Kreeg al mijn overschrijvingskaarten teruggestuurd. Wat wil nou het geval, zij hadden nog steeds de handtekening van mijn EasyBlue rekening die ik op mijn twaalfde gezet had.

Dus na heel veel gedoe en met paspoort langs het postkantoor om zo toch aan te tonen dat ik het was maar internetbankieren aangevraagd en sindsdien heb ik er geen last meer van.

Volgende week een nieuwe ID kaart aanvragen dus ik denk dat ik maar alvast een makkelijkere handtekening ga aanleren.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:29:09 #14
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_82925466
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:30 schreef Pixie. het volgende:
Ik schrijf altijd gewoon mijn naam op en loop er dan doorheen te krassen
Dit dus
pi_82925642
de mijne is in de loop der jaren ook wel enigszins gedegenereerd haha, eerst was het nog mijn voorletter, achternaam en een beheerst slingertje, maar tegenwoordig ben ik al blij als je de eerste letter van mijn achternaam kan herkennen. Overigens is ie wel redelijk consistent, dat dan weer wel

paraaf heb ik niet
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')