Wat lukte niet dan?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:46 schreef Breathtaking het volgende:
Mij viel het echt vies tegennu ben ik ook niet erg technisch.. En heb ik misschien te weinig gebruik gemaakt van de tutorials op de Apple site en de handleiding, maar na een paar maanden snapte ik er eigenlijk nog steeds niets van.
Natuurlijk, internetten en documentjes typen heb je zo voor elkaar maar als je echt alleen op Windows hebt gewerkt is het nog best even zoeken naar andere dingen.
Studerende mensen?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Samen aan een document werken, wie doet dat uberhaupt?
idd ja. Of documentjes moeten halen van Sharepoint, mooie meid als je daar één LateX-documentje vindt.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:48 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Studerende mensen?Ik zou in ieder geval niet zonder mijn Office for Mac pakket kunnen.. Dat overigens perfect werkt met de gewone Office.
Ik zou me kapot ergeren als iemand anders in mijn document zou gaan zitten prutsenquote:Op zondag 20 juni 2010 15:46 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Heel veel mensen dénken dat ze doen iig.
Nou ben ik alweer een tijdje afgestudeerd, maar ik heb altijd gewoon m'n eigen documenten gemaakt hoor. Natuurlijk deel je wel informatie met andere studenten, maar je gaat toch niet met z'n allen in dezelfde file zitten prutsen? Dan kun je ook onmogelijk iets consistents opleveren.quote:
Dat andere mensen hier last van hebben zal best hoor. Dat ontken ik iig niet. Ik denk wel dat er hele volkstammen zijn die onterecht in de stress schieten bij het idee geen Office te hebben of verminderde compatibiliteit te hebben.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:49 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik bespeur hier een beetje Stockholm-syndroom. Omdat het niet fatsoenlijk werkt verbaster je het maar naar 'niet nodig?'. Genoeg gevallen waarin je samen moet werken aan een document, of je tenminste afhankelijk bent van de MS-Windows cultuur op je werk of opleiding en daarvoor behorende documenten moet gebruiken. Verder vind een docent het waarschijnlijk prettig dat-ie het origineel in zijn digitale postvak terugvindt, laat staan wat-ie aanmoet met een LaTeX-document![]()
Zolang er geen universele standaard is in tekstverwerking zoals JPG voor foto's is en MP3 voor muziek zal DOCX gewoon het meest gebruikte formaat zijn. Appelaars en LaTeX-nerds moeten daar maar mee leven, MS koopt helaas zijn eigen standaarden in. Dat is een beetje het hele eiereneten.
Wie doet dat?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:49 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik bespeur hier een beetje Stockholm-syndroom. Omdat het niet fatsoenlijk werkt verbaster je het maar naar 'niet nodig?'.
tenzij je op een of andere versiebeheer server werkt zoals sharepoint is dat inderdaad onmogelijk.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ben ik alweer een tijdje afgestudeerd, maar ik heb altijd gewoon m'n eigen documenten gemaakt hoor. Natuurlijk deel je wel informatie met andere studenten, maar je gaat toch niet met z'n allen in dezelfde file zitten prutsen? Dan kun je ook onmogelijk iets consistents opleveren.
Google Docs misschien, maar uiteindelijk lever je gezamelijk een rapportje ofzo op in een compleet ecossysteem wat draait om Microsoft© Office®, SharePoint bijvoorbeeld. Dus ook docenten of collega's die verwachten dat je een document inlevert in DOCX formaat, of het aanpast.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ben ik alweer een tijdje afgestudeerd, maar ik heb altijd gewoon m'n eigen documenten gemaakt hoor. Natuurlijk deel je wel informatie met andere studenten, maar je gaat toch niet met z'n allen in dezelfde file zitten prutsen? Dan kun je ook onmogelijk iets consistents opleveren.
Ik heb misschien een heel uitzonderlijk carrierepad gekozen, maar ik heb me nog nooit begeven in een "ecosysteem" wat draait om Microsoft Office. Niet bij de studies die ik heb gedaan en niet bij de bedrijven waar ik heb gewerkt.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
maar uiteindelijk lever je gezamelijk een rapportje ofzo op in een compleet ecossysteem wat draait om Microsoft© Office®.
Me neither. En mijn vrouw die ook afgestudeerd is deed dat gewoon op 'een' PC met 'een' Office (Word, eigenlijk) versie erop. Maar al was dat Wordpad geweest...quote:Op zondag 20 juni 2010 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb misschien een heel uitzonderlijk carrierepad gekozen, maar ik heb me nog nooit begeven in een "ecosysteem" wat draait om Microsoft Office. Niet bij de studies die ik heb gedaan en niet bij de bedrijven waar ik heb gewerkt.
De meeste bedrijven en scholen die ik ken werken gewoon nog met Windows, gebruiken Office en misschien tot grote ergenis wel Sharepoint als intranet. Zit je met de LateX. Smeer maar op de muur! In geval van de HU staan er prachtige Macs, maar met Windows geinstalleerdquote:Op zondag 20 juni 2010 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb misschien een heel uitzonderlijk carrierepad gekozen, maar ik heb me nog nooit begeven in een "ecosysteem" wat draait om Microsoft Office. Niet bij de studies die ik heb gedaan en niet bij de bedrijven waar ik heb gewerkt.
Dat klopt uiteraard wel, maar er zijn maar heel weinig documenten waar gezamelijk aan gewerkt wordt.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:56 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
De meeste bedrijven en scholen die ik ken werken gewoon nog met Windows, gebruiken Office en misschien tot grote ergenis wel Sharepoint als intranet. Zit je met de LateX. Smeer maar op de muur!
Natuurlijk heb ik wel met Windows gewerkt, maar Office is al een stuk minder vanzelfsprekend en Sharepoint heb ik nog nooit in de praktijk gezien.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:56 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
De meeste bedrijven en scholen die ik ken werken gewoon nog met Windows, gebruiken Office en misschien tot grote ergenis wel Sharepoint als intranet.
Nouja, ik moet eerlijk zeggen dat wij wat afdelingen hebben die hun afdelingskritische processen voeren via Excelquote:Op zondag 20 juni 2010 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard wel, maar er zijn maar heel weinig documenten waar gezamelijk aan gewerkt wordt.
Hoezo "zit je dan met je LaTeX"? Dat andere mensen Office gebruiken, wil toch niet zeggen dat jij dat ook maar moet doen? Als iemand jou een tekst stuurt in Word, kun je dat gewoon copy-pasten naar je Latex document. Vervolgens render je daar een PDF van en die stuur je terug. Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:56 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
De meeste bedrijven en scholen die ik ken werken gewoon nog met Windows, gebruiken Office en misschien tot grote ergenis wel Sharepoint als intranet. Zit je met de LateX.
Het fijne van iWork is dat je documenten er goed uitzien zonder dat je daar heel veel moeite voor hoeft te doen. Zelfs een witte sheet met zwarte tekst ziet er al beter uit in Keynote dan in Powerpointquote:Op zondag 20 juni 2010 16:02 schreef KingOfMars het volgende:
Nouja, het topic ging natuurlijk over Mac of PC en voor de Mac is idd gewoon een Office versie. Mocht je dat er voor over hebben. Persoonlijk zou ik liever investeren in iWork.
Nouquote:Op zondag 20 juni 2010 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, WTF?
De eerste week was voor mij ook wel even wennen, maar na een paar maanden (!!) weet je toch niet beter meer?
Juist alle dingen die Mac makkelijk zouden moeten maken.. Zo open ik nog steeds dingen met control + muisklik omdat dubbelklikken niet werkt op een of andere manier en ik heb dat nog steeds niet gefixedquote:
Precies. Ik ben helemaal geen handige Office guru, ik wil gewoon één of twee keer per jaar een briefje tikken wat er zonder truken leuk uitziet. En dat lukt veel beter met iWork (79 euro) dan met Office (129 euro).quote:Op zondag 20 juni 2010 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het fijne van iWork is dat je documenten er goed uitzien zonder dat je daar heel veel moeite voor hoeft te doen. Zelfs een witte sheet met zwarte tekst ziet er al beter uit in Keynote dan in Powerpoint
command-spatie en tikken maar?quote:Op zondag 20 juni 2010 16:05 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nouals je mij vraagt naar de instellingen van iets ofzo dan heb ik het op Windows in 2 seconden gevonden en zit ik hier nog steeds van ehmmm ja waar staat dat ook alweer
!
Als je samen een verslag moet maken, dan moet je dat toch sowieso op een gegeven moment in elkaar zetten? Of zou jij dan afzonderlijk elk stukje naar de docent gaan mailenquote:Op zondag 20 juni 2010 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Achja, er voor over hebben, je plukt het natuurlijk zo van internet af.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:02 schreef KingOfMars het volgende:
Nouja, het topic ging natuurlijk over Mac of PC en voor de Mac is idd gewoon een Office versie. Mocht je dat er voor over hebben. Persoonlijk zou ik liever investeren in iWork.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |