Daar bestaat geen twijfel over hoorquote:
Ja hoor, alleen voor mij veel minder dan bij windows. Sterker nog, als ik een keer ene minpunt tegenkom ben ik verbaasd in plaats van berustend.quote:Daarentegen zal OSX ook wel kleine minpunten hebben.
Er is ook niemand die zegt dat je dat niet mag ofzo. TS vraagt wat de ervaringen zijn van mensen die zijn geswitched van windows naar OSX.quote:Ik ben echter tevreden met mijn OS.
- als je 2 schermen hebt, kun je ze alleen naast elkaar zetten, niet boven elkaarquote:Op maandag 21 juni 2010 23:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Geen idee wat die dingetjes zouden moeten zijn. Ook op XP heb ik geen problemen met wat dan ook.
Probleem is wel dat er nog een shitload aan games uitkomen op PC die niet op Mac uitkomen.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:24 schreef Magistic het volgende:
4 jaar geleden de overstap gewaagd, nooit spijt van gehad. Inmiddels zijn alle pc's hier vervangen door Macs. Ben niet zo'n gamer, maar nu ook Steam beschikbaar is kun je best gamen op een Mac. Steam is helaas nog wel wat trager op OSX, maar heb vertrouwen dat dat nog beter gaat worden.
quote:Op maandag 21 juni 2010 23:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
- als je 2 schermen hebt, kun je ze alleen naast elkaar zetten, niet boven elkaar
Wil je dan zo eerlijk zijn om XP te vergelijken met Pumah en niet met Snow Leopard.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
- als je 2 schermen hebt, kun je ze alleen naast elkaar zetten, niet boven elkaar
- font hinting is echt bruut lelijk
- hardwareondersteuning is ronduit belabberd, al is hier met W7 behoorlijk verbetering in gekomen
- je harde schijf kraakt volcontinue dat je er zowat eng van wordt
- je hebt karig weinig opties om vensters te manipuleren. Fullscreen of volledig los. niets daartussen...
ik kan nog wel even doorgaan... het meeste hebben mensen die altijd alleen maar windows gebruiken nieteens door, omdat ze er simpelweg zo gewend aan zijn dat ze er omheen werken.
Overigens heeft ieder besturingssysteem zo wel zijn dingetjes, dus windows (of een ander OS) hierop afserveren is ook weer onterecht.
PEBKAC ("Problem Exists Between Keyboard And Chair")quote:Op maandag 21 juni 2010 22:31 schreef TiMPiN het volgende:
Ik ben zelf een windows user die geen ervaring heeft met mac en OSX. Het lijkt me erg fijn allemaal, en ik vind een mac er ook zeer gelikt en mooi uitzien.
Wat ik echter niet snap, is dat iedereen aankaart dat ze zoveel gezeik hebben met een windows pc. Ik doe vanalles met mijn pc: gamen, muziek, photoshop etc etc, maar ik heb nooit de typische "windows bullshit" of hoe je dat wilt noemen. Vastlopers heb ik ook nooit, of rare register errors.
Een MAC lijkt me een heel mooi en functioneel apparaat, maar het argument dat een windows pc zoveel gezeik en virussen oplevert ligt volgens mij toch echt aan de gebruiker zelf.
SP 3 is van 2008 hequote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Wil je dan zo eerlijk zijn om XP te vergelijken met Pumah en niet met Snow Leopard.
Ik vergelijk met een vista systeem van nog geen jaar oud (september '09).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Wil je dan zo eerlijk zijn om XP te vergelijken met Pumah en niet met Snow Leopard.
Spotlight FTW! ik start alles op met spotlight, echt waar wat werkt dat ontzettend fijn en je hebt de hele finder niet meer nodig.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:39 schreef der_Otto het volgende:
Heb zelf een Windows en een Macbook (OS X Tiger) staan. Vind ze eigenlijk alletwee prima, bij Mac heb je veel minder de neiging om te gaan prutsen aan instellingen en zo en gewoon te doen wat je van plan was te doen omdat het standaard allemaal zo strak is ingericht.
Enige grote teleurstelling bij Mac vond ik wel de standaard Finder, die kon in ieder geval in Tiger niet tippen aan Windows Explorer maar misschien is dat ondertussen beter. Aan de andere kant: als je je gewoon overgeeft aan Mac en je muziek dus netjes in Itunes zet, je foto's in iphoto en voor de rest de zoekfunctie gebruikt werkt het perfect.
Wat betreft gebruikerservaring heb ik bij OS X veel meer zoiets van dat het gewoon een stuk gereedschap is, je zet het aan en je doet wat je moet doen zonder na te denken dat je achter een complex besturingssysteem zit. Bij Windows ben ik altijd veel te snel afgeleid en wil ik allemaal dingen veranderen. (Wat natuurlijk ook leuk kan zijn)
Terwijl je toch zou denken dat Windows Explorer de lat laag genoeg zou hebben gelegd als excuus voor een File Manager. Finder is wel wat verbeterd, maar nog steeds niet ideaal wat mij betreft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:39 schreef der_Otto het volgende:
Enige grote teleurstelling bij Mac vond ik wel de standaard Finder, die kon in ieder geval in Tiger niet tippen aan Windows Explorer maar misschien is dat ondertussen beter.
Je noemt idd de enige titels op die een console bestaansrecht geven, maar andere games hebben gewoon last van de multiplatform tactiek die veel bedrijven kiezen, waarbij het aan de controls van de PC te merken is dat het een doorslagje is van de console variant ipv andersom. Simpeler is niet altijd beter.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee man. Sowieso is het meeste wat op de Wii uitkomt exclusief, dus als je Zelda of Mario Galaxy wil spelen, heb je sowieso niks aan een PC. Maar ook op de PS3 en de XBOX360 komen onwijs veel exclusieve titels uit, zoals Alan Wake, Forza, Gears of War, Little Big Planet, Uncharted, God of War, etc etc.
Maar dat is toch des te meer een betoog om voor de console te gaan? Als je merkt dat de PC-games eigenlijk aftreksels van de console-versies zijn, zou ik zeggen, speel het dan op een console.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je noemt idd de enige titels op die een console bestaansrecht geven, maar andere games hebben gewoon last van de multiplatform tactiek die veel bedrijven kiezen, waarbij het aan de controls van de PC te merken is dat het een doorslagje is van de console variant ipv andersom. Simpeler is niet altijd beter.
/offtopic.
Ouch, spijker op z'n kop.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is maar een handjevol games die echt alleen op de PC te spelen zijn en daar ook uitblinken. Ik denk dan bv aan World of Warcraft, EVE Online, Civilization, Command & Conquer, SimCity etc. De grap is dat die games vaak ook op de Mac wel verschijnen. Dus met een Mac en één of meerdere consoles is het helemaal niet slecht toeven als gamer
Waarom zou je extra een console kopen als er een enorm aantal perfecte PC games zijn en nog komen? Kijk bijv. op Gamespot.com wat er allemaal nog op PC uitkomt en dat is meer dan de moeite waard als gamer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is toch des te meer een betoog om voor de console te gaan? Als je merkt dat de PC-games eigenlijk aftreksels van de console-versies zijn, zou ik zeggen, speel het dan op een console.
Omdat de games die op de PC uitkomen tegenwoordig vrijwel altijd geporte games van een console zijn, wat je ook merkt in de bediening.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waarom zou je extra een console kopen als er een enorm aantal perfecte PC games zijn en nog komen? Kijk bijv. op Gamespot.com wat er allemaal nog op PC uitkomt en dat is meer dan de moeite waard als gamer.
Dat is dus onzin, de PC versies zijn soms nog beter omdat veel games beter te spelen zijn met muis en toetsenbord.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de games die op de PC uitkomen tegenwoordig vrijwel altijd geporte games van een console zijn, wat je ook merkt in de bediening.
Dus wat Skull-splitter beweert is niet waar?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, de PC versies zijn soms nog beter omdat veel games beter te spelen zijn met muis en toetsenbord.
Dat gaat echt alleen maar op voor 5% van alle games.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, de PC versies zijn soms nog beter omdat veel games beter te spelen zijn met muis en toetsenbord.
Met de PC heb je als gamer het goed.
Onzin. Lees Gamespot en IGN.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:26 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Dat gaat echt alleen maar op voor 5% van alle games.
Ik heb naast me macs gewoon een xbox360 en PS3 dus eigenlijk alle games kan ik wel spelen, ik heb nog nooit gebaald dat ik een game niet kan spelen tot nu toe.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waarom zou je extra een console kopen als er een enorm aantal perfecte PC games zijn en nog komen? Kijk bijv. op Gamespot.com wat er allemaal nog op PC uitkomt en dat is meer dan de moeite waard als gamer.
Jij hebt dus een console naast je Mac nodig. Dat was juist mijn punt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:31 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik heb naast me macs gewoon een xbox360 en PS3 dus eigenlijk alle games kan ik wel spelen, ik heb nog nooit gebaald dat ik een game niet kan spelen tot nu toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |