Ik ben echt een totale noob. Wat bedoel je met welk bereik ik nodig heb?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wisselen op zich is geen must, je moet even uitzoeken welk bereik je nodig hebt en eventueel hoe lichtsterk het moet zijn.
Nou, of je groothoek moet hebben, of juist flink veel zoom of misschien Macro?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:51 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik ben echt een totale noob. Wat bedoel je met welk bereik ik nodig heb?
Check maar ff ja.. als het niet hoeft is het misschien handig met wat kleins te beginnen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:46 schreef Aure het volgende:
[..]
De vraag is..Heb ik dat nodig.. Ik denk het eigenlijk niet, heb ff een vriendin van de academie gemaild, die weet me dat vast wel te vertellen of het veel voor mij uitmaakt (wel/niet kunnen wisselen).
Nee johquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:53 schreef cybermans het volgende:
@aure komt de school niet met een camera die ze aanraden voor een bepaalde prijs (goedkoper omdat ze veel tegelijk kunnen inkopen blah)
je kunt ook starten door een toestel te lenenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:58 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee johPlus ik doe geen fotografieopleiding dus een profi camera is ook helemaal niet nodig. Het enige waarvoor ik een camera nodig heb voor mijn specifieke opleiding is om een digitaal portfolio te kunnen maken. Maar ik wil wel graag wat meer ermee kunnen dan alleen foto's maken van mn schilderijtjes en andere werken. Ik zou graag de mogelijkheid open willen houden dat ik met mn camera ook een project voor een van mn vakken kan doen.
Is niet zo handig.. Ik heb er sowieso eentje nodig voor mn digitale portfolio en (hier attendeerde mn vriendinnetje me terecht op) voor mn musea- en stedentripjes die ik met school ga doenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:01 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
je kunt ook starten door een toestel te lenen
Jazeker. Alles kan handmatig: Iso, diafr. en sluitertijd, belichtingscompensatie..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:03 schreef Aure het volgende:
Humm oke vriendinnetje zegt dat ik voor kunstige foto's diafragma en sluitertijd moet kunnen aanpassen. En aangezien ik een totale noob ben, kan dat met die camera die je net linkte sun?
Oh nou dan ga ik het ook niet duurder maken dan nodig isquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Jazeker. Alles kan handmatig: Iso, diafr. en sluitertijd, belichtingscompensatie..
Jawelquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:03 schreef Aure het volgende:
Humm oke vriendinnetje zegt dat ik voor kunstige foto's diafragma en sluitertijd moet kunnen aanpassen. En aangezien ik een totale noob ben, kan dat met die camera die je net linkte sun?
Oh nou dat vind ik wel best hoor.. Op zich leer ik wel snel, dus het zal me uiteindelijk vast prima lukkenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
JawelMaar dat gaat met een Spiegelreflex in de regel wel wat handiger qua bediening. Maar het gaat verder prima.
wikipedia even die begrippen maakt het een stuk makkelijker als je op camera jacht gaatquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:03 schreef Aure het volgende:
tweedehands zoeken op Photozonequote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:06 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh nou dan ga ik het ook niet duurder maken dan nodig isThanks voor de hulp
Sommig begrippen weet ik wel, maar ik kon niet helemaal zien of die camera dat nou konquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:09 schreef cybermans het volgende:
[..]
wikipedia even die begrippen maakt het een stuk makkelijker als je op camera jacht gaat
tevens iso waardes en de foto guru's weten vast nog wel een paar nuttige basis begrippen te noemen
Ik bedoel ook meer dat het op de gemiddelde spiegelreflex allemaal wat sneller te bedienen iso mdat je op een compact alles via het LCD scherm en een enkele knop moet doenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:08 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh nou dat vind ik wel best hoor.. Op zich leer ik wel snel, dus het zal me uiteindelijk vast prima lukken
Jaa House is echt heel leukquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:32 schreef DarkElf het volgende:
wat leuk voor schonedochter bluezz
hier gaan we wat afleveringen 'house' kijken, hadden we nooit eerder gezien, maar sinds kort hebben we de seizoenen gedownload en tis leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |