Die kans is miniem.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:34 schreef fiooon het volgende:
Kan ook komen omdat je lever niet meer goed functioneert.
lijkt me sterkquote:Op maandag 14 juni 2010 21:34 schreef fiooon het volgende:
Kan ook komen omdat je lever niet meer goed functioneert.
Toch ff langs de dokter gaan man. No kidding.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:21 schreef RiiV het volgende:
Ik was een regelmatige drinker, zowat elke dag wel een biertje (of 2, 3) en in het weekend wel wat meer.
Een paar maanden geleden ben ik een keer zo bezopen geweest dat het ook dodelijk had af kunnen lopen en toen ben ik een tijd volledig gestopt met drinken. Dat was gelukkig niet moeilijk, want werd al misselijk als ik alleen maar aan drinken dacht.
De afgelopen weken heb ik drie keer weer wat gedronken, maar voelde me steeds niet goed. Na één glas al een dronken gevoel en zin om te slapen....
De laatste keer was het echter zo erg dat ik er behoorlijk van ben geschrokken. Had slechts één biertje op, voelde me redelijk, maar geen zin in meer alcohol. Na een half uur ging het echter bijna mis, trok opeens wit weg, begon gigantisch te zweten, gigantische koppijn in het midden van m'n hoofd en had het gevoel zowat flauw te gaan vallen. Moest ook echt even gaan zitten en koud water over me heen, toen ging het na een uurtje gelukkig weer goed.
Had verder wel goed gegeten, was goed uitgerust, voelde me perfect. Dus heb het vermoeden dat het wel met de alcohol te maken had.
Verder voel ik me perfect, voel me stukken gezonder dan de tijd dat ik nog regelmatig dronk. Maar lijk dus plotseling niet meer tegen alcohol te kunnen....
Iemand enig idee wat het kan zijn? Kan op het forum en op internet eigenlijk niets vergelijkbaars vinden....
Leverschade? Heb je de laatste tijd ook enorme last van moeheid en jeuk overal bijvoorbeeld? Want dan ben je er met een bloedtestje vrij gemakkelijk achter. Dat zou dan wel van je chronische drinken moeten komen en niet van die ene binge drinking dinges.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:21 schreef RiiV het volgende:
Iemand enig idee wat het kan zijn? Kan op het forum en op internet eigenlijk niets vergelijkbaars vinden....
Is toch logisch. Je levert zorgt ervoor dat de alcohol afgebroken wordt. Werkt je lever niet meer dan blijft de alcohol in je bloed en krijg je een rode harsus en een aardbeien neus.quote:
Maar zo reageren op één biertje is toch wel uitzonderlijk? Ik heb wel eens vaker bijv. een week niet gedronken, en toen was het inderdaad iets effectiever dan normaliter. Maar zeker niet zo heftig.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:55 schreef Heroinjunk het volgende:
Dat je niet meer tegen de alcohol kan, is erg logisch na een lange tijd niet meer drinken. Verder kan het gewoon verkeerd vallen, het hoeft niet perse iets extreems te zijn.
Inderdaad, je ligt niet onder de tafel na 1 biertje. Wat je ook kan proberen is voordat je gaat drinken even een bord spagetti eten.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:05 schreef RiiV het volgende:
[..]
Maar zo reageren op één biertje is toch wel uitzonderlijk? Ik heb wel eens vaker bijv. een week niet gedronken, en toen was het inderdaad iets effectiever dan normaliter. Maar zeker niet zo heftig.
Hangt er van af wat hij nog meer doet he. Ik had tijdens m'n eindexamens 3 dagen lang nauwelijks gegeten en geslapen (ging prima ivm adrenaline), en was 't na afloop gaan vieren... Na 1 shotje letterlijk onder de tafel.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:05 schreef RiiV het volgende:
[..]
Maar zo reageren op één biertje is toch wel uitzonderlijk? Ik heb wel eens vaker bijv. een week niet gedronken, en toen was het inderdaad iets effectiever dan normaliter. Maar zeker niet zo heftig.
Je vergeet dat alcohol irriteert, zo erg zelfs dat het afgeraden wordt het met bepaalde (dagelijks in te nemen) pijnstillers te gebruiken in verband met het risico op maagbloedingen en zo. Steken in je buik zou ik eerder daaraan wijten (geirriteerde maag en darmen)quote:Op maandag 14 juni 2010 22:18 schreef RiiV het volgende:
@Sessy; nee heb verder geen last van vermoeidheid. I.t.t. zelfs, veel meer energie de laatste (alcoholvrije) maanden. Bij andere stoffen (asperine, nicotine/thc, e.d.) heb ik geen last.
Maar m'n lever zou het wel kunnen zijn, heb toen ik zo ongelofelijk veel gezopen had wel een paar dagen last gehad van steken in m'n buik, volgens mij in m'n lever.
Het klinkt inderdaad bijna als een paniekaanval.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:31 schreef Hiya het volgende:
Angst dat het weer goed mis gaat met je? Het kan natuurlijk ook voor een groot deel tussen je oren zitten he, dat bier voor je nu gelijk staat aan die ervaring
Maargoed, dat was geen bier neem ik aan maar wat sterkers???quote:Op maandag 14 juni 2010 23:28 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hangt er van af wat hij nog meer doet he. Ik had tijdens m'n eindexamens 3 dagen lang nauwelijks gegeten en geslapen (ging prima ivm adrenaline), en was 't na afloop gaan vieren... Na 1 shotje letterlijk onder de tafel.![]()
![]()
Yup. Maar de alcoholinhoud van een shotje schijnt gelijk te staan aan een glas bier.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:35 schreef fiooon het volgende:
[..]
Maargoed, dat was geen bier neem ik aan maar wat sterkers???
Het was iig geen shotje bier.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef Sessy het volgende:
[..]
Yup. Maar de alcoholinhoud van een shotje schijnt gelijk te staan aan een glas bier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |