FOK!forum / School, Studie en Onderwijs / Scriptie: Waarde voor de klat: Klanttevredenheid
Givenchi3maandag 14 juni 2010 @ 17:10
Beste lezer,

Hier ben ik weer. Ben inmiddels lekker op weg, maar heb weer een vraagje. Kent iemand de volgende grafiek ?



Het gaat mij dan om de onderste grafiek, want de rest is niet zo moeilijk. Hoe moet ik deze grafiek begrijpen. Het gaat erom dat je voor een klein deel van de klanten veel waarde levert en voor een klein deel weinig waarde. De grote middengroep zit daar ergens tussen.

Waar staat bijvoorbeeld de Y as voor? Rendement? Loyaliteit?
error_404maandag 14 juni 2010 @ 17:11
Helaas, bij de OP kwam de klat er al in...
Givenchi3maandag 14 juni 2010 @ 17:24
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:11 schreef error_404 het volgende:
Helaas, bij de OP kwam de klat er al in...
En gieren dat we doen...
DeBassistmaandag 14 juni 2010 @ 17:27
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:24 schreef Givenchi3 het volgende:

[..]

En gieren dat we doen...
nou ik ga stuk
error_404maandag 14 juni 2010 @ 17:31
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:24 schreef Givenchi3 het volgende:

[..]

En gieren dat we doen...
Dat stinkt wel hoor...
Byte_Memaandag 14 juni 2010 @ 17:33
op de y as staat gewoon "waarde voor de klant" zo te zien en die is gaussiaans verdeeld
Givenchi3maandag 14 juni 2010 @ 17:35
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:33 schreef Byte_Me het volgende:
op de y as staat gewoon "waarde voor de klant" zo te zien en die is gaussiaans verdeeld
staat er niet
#ANONIEMmaandag 14 juni 2010 @ 17:39
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:10 schreef Givenchi3 het volgende:
Waar staat bijvoorbeeld de Y as voor? Rendement? Loyaliteit?
De Y-as staat voor rendement (80%/20%-verdeling) en de X-as voor loyaliteit (gauß-verdeling).

En de meeste klanten zijn dus weinig rendabel en gemiddeld loyaal.

Dat is tenminste wat ik eruit opmaak.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2010 17:39:28 ]
Givenchi3maandag 14 juni 2010 @ 17:48
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:39 schreef Igen het volgende:

[..]

De Y-as staat voor rendement (80%/20%-verdeling) en de X-as voor loyaliteit (gauß-verdeling).

En de meeste klanten zijn dus weinig rendabel en gemiddeld loyaal.

Dat is tenminste wat ik eruit opmaak.
Wat is een Gauss verdeling dan? Wat bedoelen ze met -1 -2 -3 en met 1, 2, 3
kwiwimaandag 14 juni 2010 @ 17:50
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:48 schreef Givenchi3 het volgende:

[..]

Wat is een Gauss verdeling dan? Wat bedoelen ze met -1 -2 -3 en met 1, 2, 3
Gauss verdeling
Givenchi3maandag 14 juni 2010 @ 17:56
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Gauss verdeling
Attent van je haha. Maar dat heb ik zelf ook al gedaan, alleen snap ik het niet echt :s
Givenchi3maandag 14 juni 2010 @ 17:58
OK mensen ik snap het inmiddels. Thnx