abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2010 @ 14:59:08 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_83099083
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:45 schreef roflcat het volgende:
Leuk bootje, misschien is het wel een goed idee om net als jij een bankje van hout te maken.
Wat voor motor heb je er trouwens achter hangen?
had wel kussens die er op konden
ik had een mercury 25XD bruinband langstaart (25pk werkmotor en langstaart is veelste lang )
pi_83320390
Nice
ik heb ook vorig jaar (September) weer een boot gekocht (¤ 270), was ook een opknapper.

Toen ik hem kocht:
Liet de verf los,
De bekleding van de stoelen was helemaal versleten.
Het vloerkleed was vies en nat,
De spiegel was verrot.

Dus toen heb ik hem helemaal geschuurd in de winter, waarna ik heb hem geplamuurd, geschuurd geplamuurd etc...
Toen heb ik de spiegel er uit gehaald, helemaal opnieuw erin gepolyestert, nieuwe balk erin.
Toen heb ik hem dus geverfd, Maar liefst 10x want de verf dekte echt helemaal niet!
Ik heb hetzelfde met de onderkant gedaan, maar daar heb ik anti-antifouling op gedaan.

Ik heb zojuist de accu, Radio stereo etc erin gedaan en aangesloten. ik moet nog de stoelen opnieuw bekleden en nog een dekzeil maken (want laten maken kostte over de ¤1000 )
pi_84641000
Ten eerste, sorry ervoor dat ik zo laat ben, maar ik had geen tijd om de foto's te uploaden enzo :N .
Maar, de boot is al een hoop opgeschoten O-) .
De grote lompe stoelen zijn weg (verkocht), en er komen allpa bootstoeltjes in :

Dit zijn échte bootstoelen, zonder lelijke hoofdsteunen ^O^

Vorig weekend zijn we begonnen, met een bankje te maken achterin. Hier wat foto's:

Zoals je ziet: zat opbergruimte. Het bankje zit in de boot geklemt. Nu is het bankje vies, omdat er stof op ligt van al het schuren.

Als je goed kijkt, dan zie je ook dat er een bodem in de boot ligt.

Ook het motortje loopt nu perfect, dat heeft ook even geduurd, de waterkoeling was kapot. Nog wat fotootjes van het motortje:

Als je snel vaart, lijkt het net of het 40PK is, aangezien er 40 achterop de kap staat 8)7 , maarja dan zie je dat eronder 4HP staat :( .

Ook heb ik vandaag even een paar uurtjes geschuurd, dit is het resultaat:

Ook een nieuw stuurtje geregeld, beter dan dat oude grote ding. Foto van het nieuwe stuurtje:

Ook een lichtbalk, om de boot veilig, en legaal te vervoeren:

Laat even weten wat je er van vind, en tips ed. zijn altijd welkom! ^O^
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:52:14 #29
53151 T42
Pinball Wizard
pi_84644281
leg je benzine tank voor in! dat had ik ook om het gewicht te verdelen. zo kwam de mijne beter uit het water,
en ik zou een droge accu plaatsen is veiliger. (deze bootjes springen nogal)
pi_84900187
Hoi T42,
Zou je mij kunnen vertellen hoe je de afstandsbediening op de motor hebt gemonteerd? Graag even wat foto's als dat kan.
Ik krijg namelijk de afstandsbediening niet aangesloten op mijn (óók Mercury) motortje
Alvast bedankt
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:55:17 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_84908683
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:15 schreef roflcat het volgende:
Hoi T42,
Zou je mij kunnen vertellen hoe je de afstandsbediening op de motor hebt gemonteerd? Graag even wat foto's als dat kan.
Ik krijg namelijk de afstandsbediening niet aangesloten op mijn (óók Mercury) motortje
Alvast bedankt
zoals je eerder kan lezen heb ik dat bootje al lang niet meer. maar je moet de kabel op het pinnetje schijven en dan blokkeren met een veer die je in een groef van dat pinnetje schuift.

heb jij een foto van de aansluitingen? kan ik kijken of het de zelfde zijn.

heb je wel de goeie ab voor je motor? samen gekocht?
pi_84911614
Hoi T42,
Nee, motortje is zonder AB gekomen (We hebben hem gekregen)
Maar ik denk dat het bij ons heel anders zit, dus daar moet een 'custom solution' voor komen :P
Deze week zal ik een update plaatsen + een foto van de aansluitingen v/d motor.
Zou je ook kunnen uitleggen hoe je de stuurinrichting hebt gemonteerd?
En waar heb je die chroomen hoorn gekocht? :9~

[ Bericht 7% gewijzigd door roflcat op 06-08-2010 08:18:30 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:52:39 #33
53151 T42
Pinball Wizard
pi_84936165
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:51 schreef roflcat het volgende:
Hoi T42,
Nee, motortje is zonder AB gekomen (We hebben hem gekregen)
Maar ik denk dat het bij ons heel anders zit, dus daar moet een 'custom solution' voor komen :P
Deze week zal ik een update plaatsen + een foto van de aansluitingen v/d motor.
Zou je ook kunnen uitleggen hoe je de stuurinrichting hebt gemonteerd?
En waar heb je die chroomen hoorn gekocht? :9~
stuur ging met een dubbele staal kabel (elke kant liep die 1 naar achter en dan bij de motor kwamen die bijelkaar.) onderweg wel met div rollen en katrollen.

de jare 60 manier noem ik dit.

wil je het beter doen zoek dan een monobestuuring.

die hoorn was voor een boot en die heb ik van de rommelmarkt ooit ;) elke boot zaak heeft ze ook alleen zijn ze dan vrij duur.
pi_85023640
T42,
Okee, ook ik heb nog de 'jare 60 manier' dan :P
En de toeter: K'weet dat ze duur zijn, dus ik wacht ook wel even tot ik er eentje op een rommelmarkt tegenkom :P.

Update:
Onderkant geschuurd, daarna in grondlak. Foto's:

De blauwe vlek, was even om uit te testen hoe de kleur eruit zou zien op de boot.

Reparatieplek

1e laag grondverf

Ook het bakje en de vloer even in de verf gezet:

Ook de boot in de definitieve (witte en blauwe) verf gezet:

En, wéér een nieuw stuurtje, deze keer blauw:

Wel een beetje vies.

Stukje traanplaat gekocht voor achterop, waar de motor op vast geklemd zit:

Aansluitingen van de motor (helaas kon de kap er niet af, omdat hij op z'n kant lag en ik had geen tijd om hem recht op te zetten):

Vandaag hebben we de boot weer op de tarailer gezet:

Vandaag hebben we ook de bovenkant verder geschuurd, en in de grondverf gezet.

Dat was het weer even, ik post weer, als ik weer verder ben ;)
Tips e.d: Nog steeds zeer welkom
pi_85025620
onderkant ziet er netjes uit, hoeveel stuurtjes ga je nog kopen? :D
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:49:53 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_85030948
die motor is zo niet geschikt voor ab. die hoor je onder de kap aan te sluiten.
dit is een handbediende motor waar ze de gas hendel afgesloopt hebben.
pi_85056193
Haha, als het goed is, is dit het allerlaatste stuurttje:P

T42,
De gashendel heb ik er zelf afgeschroefd, en onder de kap zitten nog wat aansluitingen, daar zal ik ook nog wel een foto van laten zien
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:07:56 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_85063445
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:12 schreef roflcat het volgende:
Haha, als het goed is, is dit het allerlaatste stuurttje:P

T42,
De gashendel heb ik er zelf afgeschroefd, en onder de kap zitten nog wat aansluitingen, daar zal ik ook nog wel een foto van laten zien
meestal heeft een motor met ab geen handbediening eropzitten.

onder de motorpak hoor je dan een kabel aan de keerkoppeling en gasschijf aan te sluiten.

stuur gedeelte zul je zelf moetten maken. ik had hiervoor een metalen plaatje op de motor gemaakt waar je de 2staal kabels opvast kon maken.
pi_85087640
Okee, daar ga ik dan even goed naar kijken als de boot geverfd is, dan hang ik de motor erop, en hoeft hij er niet meer af, om te verven e.d.
Als het zover is, dan zal ik even wat foto's laten zien.
Gisteravond, hebben we de boot trouwens blauw geverfd, dat ziet er ook mooi uit. Vandaag ben ik van plan om de bedrading aan te sluiten, en de kikkers op te poetsen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:00:57 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_85138806
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:42 schreef roflcat het volgende:
Okee, daar ga ik dan even goed naar kijken als de boot geverfd is, dan hang ik de motor erop, en hoeft hij er niet meer af, om te verven e.d.
Als het zover is, dan zal ik even wat foto's laten zien.
Gisteravond, hebben we de boot trouwens blauw geverfd, dat ziet er ook mooi uit. Vandaag ben ik van plan om de bedrading aan te sluiten, en de kikkers op te poetsen.
ben bang dat je vanalles moet aanpassen aan deze motor
pi_85318835
Hoi, daar ben ik weer:
Vandaag het ruitje gemaakt, en deze week hebben we de bovenkant helemaal afgelakt. Ook hebben we alle kleine dingetjes erop gemonteerd.
Hier wat foto's, die spreken voor zich denk ik:

Antennes: 1 voor de radio, en de ander voor de sier :Y

Alle plaatjes e.d.

Dashbord; schakelaars, het nieuwe stuur. (De meeste krassen rond de schakelaars, zijn viltstift krassen, om het uit te tekenen)

Dit is het raampje

Dit is het overzicht, hoe het er nu bijstaat.
Het enige wat er nog moet gebeuren, is het motortje op de afstandsbediening aansluiten, en het stuur 'aansluiten'.
We hebben trouwens een nieuwe afstandsbediening, van Mercury.

[ Bericht 0% gewijzigd door roflcat op 17-08-2010 16:53:23 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:25:16 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_85339704
netjes zeg :P

hopelijk lukt het met de motor.

ik moest deze langs de motor onder de kap aan de connectors klikken

zonder de pijl
pi_85366997
Hoi Allemaal,
Dít is hoe het nú zit ín de motor:

De gele rondjes, zijn tandwielen, die de beweging van de gasknuppel, doorgeven aan de motor. Die worden overbodig, want die as van het ene tandwiel, trekken we door.

Toevallig hebben we een bootje gezien, met dezelfde motor. Daar zat ook precies dezelfde afstandsbediening op. Die zat zo aangesloten:

De AB (afstandsbediening) zit aan de motor vast met het uiteinde, en dat dingetje waar T42 een pijl bij heeft gezet, zit aan de beugel, die onder de motor vandaan komt (Het gele groene ding, op de tekening). Met het schakelen doen we dit hetzelfde, maar daar zit al een beugel aan om hem in z'n Vooruit, Neutraal en Achteruit te zetten.

Het rode bolletje van 'gas' zit niet zó in de motor , maar met een heel mechanisme. En als je daar aan draait, gaat de motor sneller of zachter lopen.

Bij het bootje dat we hebben gezien werkte alles perfect, dus als we het nou precies hetzelfde doen, kan er niet zoveel misgaan denk ik :P.

Oja, let niet op mijn paintkunsten :P , maar ik kon op een of andere manier geen tekst invoeren |:( dus ik heb het maar zo gedaan :D

Mja, ik hoop dat het duidelijk is. O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door roflcat op 16-08-2010 21:43:09 ]
pi_85367858
Trouwens, T42,
als ik op internet zoek naar 'Vega 350' vind ik geen enkele boot? Weet jij waar je dan naar moet zoeken??
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:00:58 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_85371621
er is bijna niks van te vinden ik heb 4jaar niet geweten wat voor een boot het was :+

maar heb je alle beugeltjes enz voor op de motor?
pi_85385807
Hoi T42,
De motor is niet gemaakt voor een afstandsbediening, dus de beugeltjes moeten zelf worden gemaakt. (dit was bij het bootje dat ik had gezien ook het geval)
Die beugeltjes, gaan we waarschijnlijk vanavond maken.
Ik zal foto's maken, zodra we de beugeltjes ed. hebben.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:05:52 #47
53151 T42
Pinball Wizard
pi_85387115
als je ooit meer vermogen wil heb ik nog een 9,5pk staan maar dat is ook zonder afstandsbediening maar die heeft er wel ooit opgezeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85399921
Okee,
Bedoel je dat daar gewoon een afstandsbediening opgeklikt kan worden? En loopt hij goed? (ook koeling ed.?)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:46:15 #49
53151 T42
Pinball Wizard
pi_85424997
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:58 schreef roflcat het volgende:
Okee,
Bedoel je dat daar gewoon een afstandsbediening opgeklikt kan worden? En loopt hij goed? (ook koeling ed.?)
op de keerkoppeling zit nog de aansluiting op de rest niet.
hij staat al lang stil, ik heb een zelfde en had deze voor de onderdelen ooit
  woensdag 25 augustus 2010 @ 18:01:01 #50
53151 T42
Pinball Wizard
pi_85697306
mijne heb ik nu ook af ;)

en jah dat is echt eiken hout :P boot is ook 2x zo zwaar geworden :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')