thnx, markus verbeek heb ik zeker naar zitten kijken, hoeveel was je in totaal kwijt voor de opleiding, literatuur en examens? Als ik het doe wil ik de avondvariant gaan doen. Ik heb in elk geval helaas geen werkgever die de kosten voor zich wil nemenquote:Op zondag 13 juni 2010 11:01 schreef sanger het volgende:
Ik heb PDL gedaan begin 2009Had geen relevante vooropleiding.
Het bestaat uit drie onderdelen:Arbeidsrecht Loonheffingen I Loonheffingen II
Arbeidsrecht is een inleiding in het vak. Niet heel diep op de stof in, maar wel goed genoeg om te weten waar je het over hebt. Examen is meerkeuze op de computer waarbij je het wetbundeltje en de Gids Sociale Zekerheid erbij mag houden. Uitslag krijg je direct na afloop.
Loonheffingen I is het meest theoretische gedeelte. Dit is vooral een keer goed doorlezen/leren en weten hoe het handboek Loonheffingen van de Belastingdienst werkt.
Loonheffingen II is het rekenkundige deel. Bruto naar netto berekeningen maken, maar ook VCR berekeningen maken etc.
Ik vond het goed te doen, maar dat was wel voor een groot deel te danken aan de goede docent. Ik zou ook niet aanraden om het via LOI te doen. Ik heb het via Markus Verbeek gedaan.
Moest het even nazoekenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:59 schreef babipangang het volgende:
[..]
thnx, markus verbeek heb ik zeker naar zitten kijken, hoeveel was je in totaal kwijt voor de opleiding, literatuur en examens? Als ik het doe wil ik de avondvariant gaan doen. Ik heb in elk geval helaas geen werkgever die de kosten voor zich wil nemen
Ik had daarvoor alleen HAVO, maar ben inmiddels bezig met HBOquote:Btw, je had geen relevante vooropleiding, maar wat is je opleidingsniveau? MBO/HBO/WO? Is voor mezelf om te vergelijken of ik het wel of niet zou kunnen halen.
thnx, via de boekencentrale zie ik een hele lijst boeken staan, weet alleen niet welke verplicht zijn en welke optioneel, alhoewel het denk ik het beste is om ze allemaal te bestellen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Moest het even nazoeken![]()
Inschrijfgeld ¤ 1.100
Verplichte boeken ¤ 155
Optionele boeken ¤ 75,75
Examengelden ¤ 115
Totaal ¤ 1.450
[..]
Ik had daarvoor alleen HAVO, maar ben inmiddels bezig met HBO
Het staat er anders juist wel duidelijk bij als je de boekenlijstfunctie gebruiktquote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:30 schreef babipangang het volgende:
[..]
thnx, via de boekencentrale zie ik een hele lijst boeken staan, weet alleen niet welke verplicht zijn en welke optioneel, alhoewel het denk ik het beste is om ze allemaal te bestellen.
Volgens mij was dat ook zo, maar dat weet ik niet meer zeker.quote:voor elk examen apart betaal ik als ik het goed zie op de website van de associatie al circa 115 tot 120 euro, was dit afgelopen jaar nog niet zo?
Ik heb het gedaan ter verbreding van mijn kennis. Ik ben controller/hoofd administratie van een uitzendorganisatie. In de parktijk doe ik weinig (alleen het vaste personeel) met salarisadministratie maar ben wel verantwoordelijk voor het werk dat de salarisadministratrice doet. En de baan had ik al voordat ik er mee begonquote:Heb je trouwens nu werk als salarisadministrateur? zoja, makkelijk gevonden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |