abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juni 2010 @ 02:39:43 #1
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_82696868
Heeft iemand nog een link naar dag filmpje van die vrouw die het zo zwaar had maar nogsteeds met de auto naar de voedselbank ging kan het filmpje op youtube niet meer vinden
  zaterdag 12 juni 2010 @ 02:46:03 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82696926
Een hoop bijstandsmensen zijn ook full-time kettingrokers. Waar halen ze het geld vandaan
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_82696929
zoek dan ook gelijk even naar interpunctie...
  zaterdag 12 juni 2010 @ 02:47:11 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_82696935
Nee, maar ik heb laatst wel in het park wel lekker gegeten van het voedselbankrantsoen van iemand
pi_82696944
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:46 schreef Juicyhil het volgende:
Een hoop bijstandsmensen zijn ook full-time kettingrokers. Waar halen ze het geld vandaan
Doorgaans roken ze shag, dat is goedkoop dus valt ook wel weer mee.
Zo makkelijk om te oordelen over mensen in de bijstand. En voor wie het toch graag doet: economisch gezien (O Lord of Money) is het beter om ze te laten roken. Eerder dood, dus goedkoper voor de gemeenschap.
pi_82696953
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:46 schreef Juicyhil het volgende:
Inderdaad, Beetje gaan zitten janken dat je geen geld hebt om je kinderen eten te geven en vervolgens iedere dag een pakje sigaretten wegstomen
pi_82696962
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:48 schreef Ben_Weekdier het volgende:

[..]

Doorgaans roken ze shag, dat is goedkoop dus valt ook wel weer mee.
Zo makkelijk om te oordelen over mensen in de bijstand. En voor wie het toch graag doet: economisch gezien (O Lord of Money) is het beter om ze te laten roken. Eerder dood, dus goedkoper voor de gemeenschap.
Je praat poep.

Kom eens kijken op de OK wat een gemiddelde roker kost per jaar vanaf zijn 50e.

Rokers hebben minder weerstand, dus worden sneller ziek. Dan heb ik het nog niet eens over alle complicaties die vroeg of laat optreden bij rokers. Daarnaast leidt roken vaak tot een langzame dood met een langdurig ziektebed.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 02:52:40 #8
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_82696966
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:50 schreef pongping het volgende:

[..]

Inderdaad, Beetje gaan zitten janken dat je geen geld hebt om je kinderen eten te geven en vervolgens iedere dag een pakje sigaretten wegstomen
Eens.
Is minimaal 4 euro per dag, is dus gemiddeld zo'n 120 euro per maand. Damn. Kan je wel aardig wat eten van kopen!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_82696987
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:52 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Eens.
Is minimaal 4 euro per dag, is dus gemiddeld zo'n 120 euro per maand. Damn. Kan je wel aardig wat eten van kopen!
Daarom, en ook al roken ze shag wat misschien de helft goedkoper is. Van 60 euro kan je toch weer 2 weken eten.
pi_82696994
Ik zag trouwens ook een keer bij de postcodeloterij een vrouw in de bijstand met 14 loten a 13.50 per stuk.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 02:59:39 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_82697002
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:58 schreef pongping het volgende:
Ik zag trouwens ook een keer bij de postcodeloterij een vrouw in de bijstand met 14 loten a 13.50 per stuk.
Da's een investering he?
pi_82697018
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Da's een investering he?
Ze had wel gewonnen ja

Maargoed, het is natuurlijk belachelijk
  zaterdag 12 juni 2010 @ 03:09:20 #13
306525 Geniale
Gewoon briljant
pi_82697047
hmmm, een bijstandsuitkering is niet veel. Je kan er ook niets extras mee doen. maar als mensen ervoor kiezen om te roken ipv gezond eten te kopen, of wiet en bier er van te kopen ipv nette kleren dan heb ik ook zoiets van zoek het zelf maar lekker uit met je kutleven.

En met de auto naar de voedselbank moet onmogelijk zijn inderdaad, je moet minder dan 150 euro leefgeld overhouden als alle vaste lasten ervan af getrokken zijn.
Nu kan het wel zo zijn dat ze de auto mee hebben genomen in de berekening voor vaste lasten. Belasting, verzekering etc. Maar dan nog klopt het plaatje inderdaad niet, hoe krijgen ze zoiets voor elkaar?

Maar als laatste argument kan nog aangevoerd worden dat die auto zo noodzakelijk is voor het levensonderhoud dat er geen afstand van gedaan moet worden omdat je anders jezelf zou benadelen. wellicht werkt ze gewoon en verkiest de de auto boven het OV.
Narcistisch en geniaal
pi_82697354
Roken moet gewoon nog veel duurder worden gemaakt, zodat het onbetaalbaar wordt voor mensen in de bijstand en ook voor pubers. Preventief gezondheidsbeleid dat tot enorm positieve resultaten zal leiden.
pi_82697505
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 03:50 schreef Boldface het volgende:
Roken moet gewoon nog veel duurder worden gemaakt, zodat het onbetaalbaar wordt voor mensen in de bijstand en ook voor pubers. Preventief gezondheidsbeleid dat tot enorm positieve resultaten zal leiden.
Slim man

En zou daar nou nog nooit iemand opgekomen zijn? Als je sigaretten te duur maakt wordt het interessant voor de zwarthandel. Hierdoor loop je miljarden balastinggeld mis en raak je de controle kwijt op de kwaliteit wat nog meer gezondheidsrisico's met zich mee brengt.
pi_82697507
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:58 schreef pongping het volgende:
Zou ik ook doen. Al je geld investeren in loten biedt dan tenminste een KANS op immense rijkdom.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 04:46:42 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_82697520
Een auto in de bijstand hoeft nog geen ramp te zijn. Kan een afdankertje zijn van familie, en een kleine japanner die bijna gratis zijn in wegenbelasting en verzekering. Het geeft je wel meer kans op werk.

Uiteraard klopt er iets niet als zo'n persoon in een recente middenklasser aan komt. Zoals die mensen die langs het UWV gingen in een Mercedes en zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_82697540
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 04:46 schreef twiFight het volgende:
Zoals die mensen die langs het UWV gingen in een Mercedes en zo.
Waarom hebben ze het daar eigenlijk nooit over in de politiek?

Bang? Te moeilijk? Werkschuw?
pi_82697552
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 04:59 schreef pongping het volgende:

[..]

Waarom hebben ze het daar eigenlijk nooit over in de politiek?

Bang? Te moeilijk? Werkschuw?
Dat zijn Henk en Ingrid.
pi_82697553
Ze mag dan arm zijn, maar vermoedelijk niet zo dom als de mensen die denken dat het 1 het ander uitsluit.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 05:09:24 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_82697557
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 04:46 schreef twiFight het volgende:
Een auto in de bijstand hoeft nog geen ramp te zijn. Kan een afdankertje zijn van familie, en een kleine japanner die bijna gratis zijn in wegenbelasting en verzekering. Het geeft je wel meer kans op werk.

Uiteraard klopt er iets niet als zo'n persoon in een recente middenklasser aan komt. Zoals die mensen die langs het UWV gingen in een Mercedes en zo.
Toen ik een paar jaar geleden een WW uitkering aanvroeg reed ik in een BMW
Daar moest m'n consulent wel om lachen Maar ik had binnen notime weer werk.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 07:50:33 #22
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_82697755
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:52 schreef pongping het volgende:

[..]

Je praat poep.

Kom eens kijken op de OK wat een gemiddelde roker kost per jaar vanaf zijn 50e.
-knip-
Rokers zijn in hun laatste levensjaren niet duidelijk duurder dan niet-rokers. Het enige dat gebeurt is dat ze eerder dood gaan en dus ook eerder aan hun duurdere laatste levensjaren beginnen.

Wat je dus doet met roken is een duur stukje pensioen trekken uit je eigen leven weg halen.

Daarbij is en blijft roken (ook met goedkope shag) gewoon fucking duur. Als geld hebt voor veel roken heb je ook geld voor vreten.
pi_82698186
Mensen die een uitkering hebben zouden hun uitgaven moeten kunnen overleggen. Laat maar zien waar ze het aan uitgeven, en of het wel zo nodig is.

Een ondernemer moet ook elk bonnetje bewaren en alles kunnen verantwoorden, dus waarom niet?
pi_82698275
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 09:11 schreef cumcumber het volgende:
Mensen die een uitkering hebben zouden hun uitgaven moeten kunnen overleggen. Laat maar zien waar ze het aan uitgeven, en of het wel zo nodig is.

Een ondernemer moet ook elk bonnetje bewaren en alles kunnen verantwoorden, dus waarom niet?

Dat, belachelijk dat zulk geld vaak opgemaakt wordt aan dingen die ze nog en eens nodig zouden hebben.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:48:37 #25
306525 Geniale
Gewoon briljant
pi_82702791
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 09:11 schreef cumcumber het volgende:

Dat is belachelijk en heel denigrerend en dat ondermijnt de menselijke waardigheid.

Ze lezen vaak de bankafschriften al en dan geven ze ook opmerkingen; meneer ik zie dat u uw boodschappen bij de AH doet en niet bij de Lidl of de Aldi, geen wonder dat u krap zit bij kas.

Elk bonnetje overleggen gaat natuurlijk veel te ver en is geen haalbare kaart. Zelfs de VVD zou deze maatregel veel te ver vinden gaan.
Narcistisch en geniaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')