abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82652417
Hi,

We zijn door reizen e.d. een beetje verslingerd geraakt aan thee en dan met name Chai. Nu wil het feit dat in Nederland dit soort zaken onnodig in een veel te duur jasje gestoken moeten worden.
In mijn buurt is er een hele dure traiteur die het verkoopt en bij Ekoland kan ik de groene variant van yogitea ook wel vinden, maar ik vroeg me af waar ik in vredesnaam Chai kan vinden die niet boven de 4 euro per pakje uitkomt. Er gaat hier namelijk wel een paar liter per dag doorheen
Losse Chai is ook goed hoor.
Moet ik in mijn omgeving ( Utrecht ) denken aan zaken in Lombok ofzo? Of zijn er toko's die het verkopen?
Ik ben al bij mijn toko's ( centrum ) geweest, maar die hadden alleen gunpowder en dat zoek ik niet.

Alvast bedankt!
pi_82652706
Zelf een invoer kanaal opzetten? Doe je dat, hou me op de hoogte!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_82652851
Welkom in Nederland, waar alles wat in overige landen spotgoedkoop en volledig geintegreerd in de samenleving is, extreem duur gemaakt wordt.
pi_82653417
Abraham Mosterd, Schoutenstraat
Woortman, Neude
Slamat, Zadelstraat
Dille en Kamille, Oude Gracht bij Belgie

De eerste twee verkopen losse thee en vinden geen vraag te raar.
Slamat is een drogist met een enorm assortiment. Of ze thee verkopen weet ik niet
D&K hebben veel verpakte thee liggen en niet alleen de gangbare smaken.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:04:05 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82653456
probeer xenos eens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82653617
Chai is gewoon thee .. Als je Chai Masala bedoelt, moet je een keer zo'n Masala-mix uit India o.i.d meenemen. Heb nog nooit een kruidenmix in NL gevonden wat dit evenaart.

Je hebt van Yogi tea classis ook een kruidenmix, die moet je dan zo'n 20 minuten mee laten koken met je water, die is ook wel heel lekker.
pi_82655073
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:08 schreef Illuminare het volgende:
Chai is gewoon thee .. Als je Chai Masala bedoelt, moet je een keer zo'n Masala-mix uit India o.i.d meenemen. Heb nog nooit een kruidenmix in NL gevonden wat dit evenaart.

Je hebt van Yogi tea classis ook een kruidenmix, die moet je dan zo'n 20 minuten mee laten koken met je water, die is ook wel heel lekker.
Juist, het is een thee met een kruidenmengsel erdoorheen en die wordt niet alleen in India gedronken maar ook in landen als Armenie en Turkije etc.
Daar kost het ongeveer niks, hier moet ik ineens 4 euro betalen voor een pakje.

Anyway; die van yogi tea ken ik al, staat in de OP, alleen ik zoek gewoon een goedkope bron.
D&K en Abraham enzo verkopen het idd ook, maar tevens voor de hoofdprijs. Ik vind het echt krankzinnig. Het kost gewoon echt niets.

Xenos heb ik niet geprobeerd, goeie, zou zomaar eens kunnen.
pi_82655146
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:42 schreef AlphaOmega het volgende:
Zelf een invoer kanaal opzetten? Doe je dat, hou me op de hoogte!
Je zou het bijna doen he...Ik kan me niet voorstellen dat die paar euro de invoerkosten rechtvaardigd.
Omgerekend kost een pond van die zooi in bijvoorbeeld Turkije 50 cent, hier ben ik voor een pond ongeveer 18 euro kwijt
Je kan nog rijk worden van thee
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:47:21 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82655150
je kunt het wellicht ook bij indiase supermarktjes kopen?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:49:10 #10
285351 dalaiblama
too much bla
pi_82655236
Daar moet ik even naar zoeken, geen idee waar een indiase winkel zit in Utrecht. Dat lijkt me inderdaad de zekerste optie.
pi_82655324
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:45 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Juist, het is een thee met een kruidenmengsel erdoorheen en die wordt niet alleen in India gedronken maar ook in landen als Armenie en Turkije etc.

Anyway; die van yogi tea ken ik al, staat in de OP, alleen ik zoek gewoon een goedkope bron.
D&K en Abraham enzo verkopen het idd ook, maar tevens voor de hoofdprijs. Ik vind het echt krankzinnig. Het kost gewoon echt niets.

Xenos heb ik niet geprobeerd, goeie, zou zomaar eens kunnen.
Raar, ik koop zo'n pakje van yogi tea voor een euro of 2.. en aangezien je maar een dessertlepel nodig heb voor een liter doe je er wel even mee.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:55:12 #12
285351 dalaiblama
too much bla
pi_82655485
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:51 schreef Illuminare het volgende:

[..]

Raar, ik koop zo'n pakje van yogi tea voor een euro of 2.. en aangezien je maar een dessertlepel nodig heb voor een liter doe je er wel even mee.
Losse thee van Yogi? Die hebben we hier niet hoor! Ik ken alleen de zakjes en die zijn alleen lekker per kop. Ik heb weleens een pot gezet met 1 zakje en dat was niet lekker.
Ik heb zo 'n beetje het hele scala ayurvedische thee's in de kast, erg lekkere thee, maar ik vind het te duur. Ik drink gemiddeld 3 liter thee per dag.
Ik kan de chai natuurlijk ook gewoon zelf maken, want alle kruiden heb ik standaard in huis, maar je begrijpt dat ik geen tijd/zin heb om dat voor zulke volumes elke dag te doen
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:40:05 #13
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_82657484
Ja ik wilde net een link posten voor een recept om t zelf te maken..
Vriendin heeft van die Oranje zakjes met losse chai thee.
zal eens vragen hoe duur en waar ze t heeft gekocht.

Die van de Xenos heb ik ook, Urban Tea Garden, maar ik vind t zwarte van de thee teveel overheersen..
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:34:29 #14
285351 dalaiblama
too much bla
pi_82660001
Dat vind ik juist heerlijk, Chai moet bitter zijn.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:52:54 #15
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_82660812
Huphup naar de Xenos dan!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_82661091
Ik heb het van Pukka, erg lekker maar ook iets van 4 euro per 20 zakjes.

Ben dus ook wel benieuwd naar een goedkopere versie!
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:32:35 #18
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_82708758
Koop bij de toko kaneelstokjes, kardemomvruchten, steranijs, (evt. vanillestokje) en je favo zwarte thee en maak het zelf
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:05:12 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82709711
nu we toch in cul zitten, gebruik ook eens thee (in vaste of vloeibare vorm) om sausjes aan te lengen of om in te koken.
pi_82709883
* Chai meldt.

Helaas heb ik geen antwoord voor je. Ik had eerst altijd van zonnetura, maar die is niet meer verkrijgbaar en de rest is niet echt lekker/te duur.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:24:36 #21
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_82710320
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:09 schreef Chai het volgende:
* Chai meldt.

Helaas heb ik geen antwoord voor je. Ik had eerst altijd van zonnetura, maar die is niet meer verkrijgbaar en de rest is niet echt lekker/te duur.
Haha Chai is goedkoop haha.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:28:50 #22
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_82710450
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:05 schreef zoalshetis het volgende:
nu we toch in cul zitten, gebruik ook eens thee (in vaste of vloeibare vorm) om sausjes aan te lengen of om in te koken.
bij wat voor soort sausjes is dat lekker dan? Nooit bij stilgestaan eigenlijk, ook nooit van gehoord.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_82713277
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:45 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Is het dan niet bij de Turk te krijgen?
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2010 @ 17:55:23 #24
230491 Zith
pls tip
pi_82713453
Zoals de Armenen het maken (en die maken erg lekkere Chai!!) komt het niet in zakjes ofzo, nee,

De koken de kruiden in een pannetje met water, voegen dan zwarte thee toe en laten het op een laag vuurtje indampen tot een soort extractie.

Dit pannetje houden ze en elke keer als ze thee willen nemen ze 2-3 eetlepels extractie + heet water voor een normaal bakje thee
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2010 @ 17:59:53 #25
230491 Zith
pls tip
pi_82713632
Simpele manier van hierboven, zonder het maken van extractie:
quote:
6 cups cold water
5 whole cloves
2 sticks cinnamon
3-4 tea bags
Bring water to boil in teapot. Add cloves and cinnamon. Simmer 5 to 7 minutes. Remove from heat and add 3 or 4 tea bags. Let stand for 5 minutes, remove bags and serve piping hot.
Makes 6 cups
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')