abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82634015
quote:
Een aangereden kat heeft donderdag gezorgd voor een ongeluk in Zaandijk. Een automobilist zag het gewonde dier op het laatste moment op de weg liggen en ging op de rem staan. Een motorrijdster daarachter zag dat te laat en botste achterop. De 47-jarige vrouw uit Assendelft is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.

De 40-jarige automobilist uit Koog aan de Zaan die voor de kat remde, raakte niet gewond. Of de uitwijkmanoeuvre uitmaakte voor de kat is niet bekend. De politie zegt niets over het lot van het dier.
Gewonde kat zorgt voor ongeluk

Een gewetensvraag waar we hopelijk normaal over kunnen discussieren...

Dilemma: Zou je in een geval als deze een ongeval met je achterliggers riskeren voor een kat (of ander klein dier) of niet?

Ikzelf zou wel zoveel mogelijk doen om de kat te redden, maar als je op een provinciale weg rijdt met tegenliggers op de andere rijbaan en een auto dicht op je vrees ik toch dat ik geen noodstop ga maken met wellicht een kettingbotsing tot gevolg.

Zou liever m'n auto de berm in sturen met mogelijk wat (kleine) blikschade tot gevolg oid. Maar mensenlevens in gevaar brengen niet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2010 20:07:55 ]
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:07:35 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_82634070
Nee, liever een kat dood dan een mens dood/gewond.

Tenzij er niemand achter me rijdt uiteraard, dan rem ik.
Tics van je petten.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:09:53 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_82634175
Kut kat.
1: Het zijn kut beesten.
2: Ik zou er lekker over heen rijden omdat ik toch liever een heel mens hebt dat zoeen hele kut kat.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_82634347
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:09 schreef porsche1 het volgende:
Kut kat.
1: Het zijn kut beesten.
2: Ik zou er lekker over heen rijden omdat ik toch liever een heel mens hebt dat zoeen hele kut kat.
Dit klinkt nou ook meer alsof je er sowieso overheen zou rijden, ook al was het een verlaten landweg en 03u 's nachts

Ik ga er voor het gemak even van uit dat de mensen in ieder geval zouden willen stoppen als ze de kans krijgen of even een splitsecond hebben om die beslissing te maken
pi_82636011
Hoe verschrikkelijk ik het ook zou vinden om het beestje (nogmaals) aan te rijden. Als ik moet kiezen tussen de kat of mijn auto op een tegenligger of achterligger parkeren, dan zou de kat toch aan het kotste eind trekken.

Maar als ik een gaatje in de berm zag zou ik daar naartoe duiken.

Denk ik.

Want volgens mij weet je pas wat je gaat doen op het moment zelf.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_82636271
Ik rem
pi_82636328
Ik ken mezelf, ik zou in een reflex handelen en dus remmen. En pas later denken aan de gevolgen.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:52:28 #8
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_82636497
Erover heen rijden, dat moet geloof ik ook!
Je mag niet uitwijken enzo op een snelweg voor dieren, omdat je zo anderen in gevaar brengt
Snollebolt
pi_82636545
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:52 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Erover heen rijden, dat moet geloof ik ook!
Je mag niet uitwijken enzo op een snelweg voor dieren, omdat je zo anderen in gevaar brengt
Alsof je anderen niet in gevaar brengt als je een aanrijding hebt met zo'n beest. Kan nog best hard aankomen en denk dat hoop mensen toch door het schrikeffect nog wel even afremmen oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')