abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82600468
Een lijst van miz bizarre en opruiende uitspraken die we niet mogen vergeten . Zeker niet nu hij met een gemaakte milde toon die ons allen vreemd is, nu ook in het parlement dreigt plaats te nemen :

"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland.
Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen, overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg".
Geert Wilders, interview in De Pers, 27 november 2007

"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders in Spits, 9 november 2006

"De islam is Het Kwaad zelf."

Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden."

"Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen."

"Ik wil discrimineren."

Geert Wilders, radiointerview, NIO

"Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn."
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview22/3/2006

"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22/8/2007

"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit,
met familie en al."

"Onze cultuur een betere is dan die van veel immigranten."

“Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.” Geert Wilders, Volkskrant, 1 februari 2004

Zolang beoogd staatssecretarissen een dubbele nationaliteit hebben, mogen ze niet toetreden tot het nieuwe kabinet.
Geert Wilders, website Elsevier 15 februari 2007

"Minister en staatssecretarissen mogen geen twee nationaliteiten hebben".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007

"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van een kabinet uit moslims bestaat".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten."

Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

"Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."

"De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dit zou bij voorkeur moeten gebeuren in het been."
Geert Wilders in reactie op rellen na voetbal-oefeninterland tussen Jong Oranje en Jong Marokko,
Parool 29 mei 2007

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

De Nederlandse Antillen zijn „een corrupt boevennest”. "De Antillen moeten te koop aangeboden worden op Marktplaats"
Hero Brinkman in diverse interviews, december 2007 en januari 2008

De vrouw die tasjesdief dood reed in Amsterdam moet een lintje krijgen omdat ze zich `niet als een mak schaap had laten beroven door Marokkaanse straatrovers maar met veel moed achter dit geboefte aan ging'.
PVV-Kamerlid Raymond de Roon

"Migranten bestaan" "hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn utopia zijn, maar is niet realistisch"
Interview van Wilders met het Duitse persbureau DPA

“De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."

“Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.” Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

"De immigratie van niet-westerese allochtonen moet worden gestopt".
Geert Wilders in de Tweede Kamer en bij de Nederlandse Islamitische Omroep maart 2007

“De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de boerka te verbieden en criminele moslims – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten.” PVV Tweede-Kamermotie 30 800 VI Vaststelling van de begrotingsstaten Nr. 127
6 september 2007

De man is een regelrechte racist, die waar mogelijk het niet zal nalaten onrust te blijven stoken in onze samenleving
pi_82600473
Ik vraag me wel af hoe het met zijn proces gaat aflopen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82600483
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:32 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel af hoe het met zijn proces gaat aflopen.
Afwachten .
Ik denk zelf dat hij niet veroordeeld gaat worden, mede op basis van zijn nu de buit binnen is, enigsins mildere toon .
pi_82600491
Veel mensen zijn het toch met al die dingen eens gezien de uitslag van de verkiezingen. En al die mensen horen ook in 'onze samenleving' waar je over spreekt.
pi_82600503
Fatsoenlijk is ook een sociaal ingetrokken woord. Maar waarom zou je alleen met fatsoenlijk gedrag goede dingen kunnen gaan doen.
pi_82600512
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:36 schreef krootje het volgende:
Veel mensen zijn het toch met al die dingen eens gezien de uitslag van de verkiezingen. En al die mensen horen ook in 'onze samenleving' waar je over spreekt.
Ik vraag me af hoezeer mensen dit soort uitspreken/denkbeelden van de PVV écht kennen .
Als ik jou dan al weer hoor zeggen dat je Wilders prettig vond overkomen op de tv vandaag, dan vraag ik me af of je dit soort uitspraken ook meeneemt in je beoordeling ?

Overigens geldt dat net zo goed voor mensen die 2 auto's hebben en Groenlinks stemmen, werkende vrouwen die op de SGP stemmen etc etc
pi_82600514
Gelukkig zou die in elk geval zn toon MOETEN minderen. Ik heb zelf een hekel aan alle religies en religieuze, maar politiek gezien is het niet handig om dat zo crü uit te dragen.

Niet dat het weg neemt dat er eenmaal problemen zijn met een 'specifieke groep' van mensen.
pi_82600515
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:39 schreef Sportex het volgende:
Fatsoenlijk is ook een sociaal ingetrokken woord. Maar waarom zou je alleen met fatsoenlijk gedrag goede dingen kunnen gaan doen.
Fatsoen boeit me niet . Maar racistisch gedoe en mensen kwetsen valt eerder onder de noemer asociaal, mogelijk zelfs gevaarlijk als het op zeker moment tot onrust leidt in de samenleving .
  donderdag 10 juni 2010 @ 04:44:38 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_82600525
Wilders doet me steeds meer aan Mussert denken.

Alleen was de NSB minder xenofoob en meer gericht op het buitenland
pi_82600529
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:36 schreef krootje het volgende:
Dat dachten ze in Vlaanderen ook. In België zijn er zondag verkiezingen, en daar is het niet langer het Vlaams Belang, maar wel de gematigd-nationalistische (en zeker niet racistische) N-VA die in de peilingen de grootste partij lijkt te gaan worden.

Je onderschat gewoon hoeveel mensen gewoon proteststemmen uitbrengen tegen regerende partijen zonder eigenlijk iets af te weten van politiek en van wat politieke partijen daadwerkelijk aan het zeggen zijn.
  donderdag 10 juni 2010 @ 04:48:45 #11
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_82600534
Je hebt alles al zo dicht getimmerd, dat je niet eens meer een tegen argument wilt horen.
Jammer... maar je sluit elke discussie al uit.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_82600536
Het is al een poosje rustig (afkloppen ) maar er zal vast wel een of ander incident komen waar Marokkanen bij betrokken zijn ....
Dan ontstaat er natuurlijk weer de welbekende onrust in de samenleving . Mensen gaan dom lullen over met scherp schieten, terugsturen kortom de hele (juridisch totaal ongefundeerde ) beerput gaat weer open .

Dan breken er in Slotervaart relletjes uit tussen Autochtonen en Marokkanen, Wilders gaat reageren en zegt dit :
quote:
“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
Dan wordt het toch een grote puinbak in dit land, vol met mensen die menen eigen rechter te mogen spelen ??
pi_82600539
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:42 schreef Righteous het volgende:

[..]

Fatsoen boeit me niet . Maar racistisch gedoe en mensen kwetsen valt eerder onder de noemer asociaal, mogelijk zelfs gevaarlijk als het op zeker moment tot onrust leidt in de samenleving .
Waarom alles op de korte termijn bekijken. Denk je dat Geert zelf niet weet dat ie voor onrust zorgt in dit land. In zijn geval is dat ook nodig om te bereiken wat hij wil en gelukkig zien mensen in waarom.
  Moderator donderdag 10 juni 2010 @ 04:51:08 #14
236264 crew  capricia
pi_82600540
Ik snap dat je het er niet mee eens bent. Maar het is wel het grote gelijk op dit moment.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82600547
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:41 schreef Righteous het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoezeer mensen dit soort uitspreken/denkbeelden van de PVV écht kennen .
Als ik jou dan al weer hoor zeggen dat je Wilders prettig vond overkomen op de tv vandaag, dan vraag ik me af of je dit soort uitspraken ook meeneemt in je beoordeling ?

Overigens geldt dat net zo goed voor mensen die 2 auto's hebben en Groenlinks stemmen, werkende vrouwen die op de SGP stemmen etc etc
Ik heb heel lang gedacht dat ik op de PVV zou stemmen, tot een week voor de verkiezingen, toen Wilders ineens van het toneel leek te verdwijnen. Toen heb ik besloten om de inhoud van de partijprogramma's' eens goed door te nemen en zo ben ik bij D66 beland.
Ik vind Wilders' krachtige termen een stuk prettiger inderdaad dan het gedraai en besluiteloosheid van de huidige regering. Ik ben het niet 100% met de inhoud van die uitspraken eens, maar ik vind dat Wilders wel zijn kwaliteiten heeft. Ik hoop dat ik zo een beetje goed heb uitgelegd waarom ik vind dat Geert Wilders zijn overwinning verdiend heeft.
En nu ben ik best benieuwd wat jij hebt gestemd en waarom, Righteous
pi_82600548
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:50 schreef Sportex het volgende:

[..]

Waarom alles op de korte termijn bekijken. Denk je dat Geert zelf niet weet dat ie voor onrust zorgt in dit land. In zijn geval is dat ook nodig om te bereiken wat hij wil en gelukkig zien mensen in waarom.
Gekeken wordt naar het succesvolle Amerikaanse model, waar dit soort zaken veel minder spelen .
Daat legt men niet de nadruk op de verschillen, maar iedereen streeft naar de American Dream . Waar je vroeger ook vandaan kwam
pi_82600555
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:55 schreef Righteous het volgende:

[..]

Gekeken wordt naar het succesvolle Amerikaanse model, waar dit soort zaken veel minder spelen .
Daat legt men niet de nadruk op de verschillen, maar iedereen streeft naar de American Dream . Waar je vroeger ook vandaan kwam
Maar dat betekent toch niet dat je geen andere ideeen mag hebben? Wij hebben een democratie waar ook weer voor- en nadelen aan zitten. Tuurlijk wordt er dan op een andere manier naar Nederland gekeken, maar daar moet je je kijk op dingen niet door achterwege laten. En zo erg kan het niet zijn, mocht hij in een coalitie komen, doordat Wilders heeft aangegeven goed te willen onderhandelen met de VVD en CDA.
  donderdag 10 juni 2010 @ 05:00:53 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_82600556
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:55 schreef krootje het volgende:

[..]

Ik heb heel lang gedacht dat ik op de PVV zou stemmen, tot een week voor de verkiezingen, toen Wilders ineens van het toneel leek te verdwijnen. Toen heb ik besloten om de inhoud van de partijprogramma's' eens goed door te nemen en zo ben ik bij D66 beland.
Ik vind Wilders' krachtige termen een stuk prettiger inderdaad dan het gedraai en besluiteloosheid van de huidige regering. Ik ben het niet 100% met de inhoud van die uitspraken eens, maar ik vind dat Wilders wel zijn kwaliteiten heeft. Ik hoop dat ik zo een beetje goed heb uitgelegd waarom ik vind dat Geert Wilders zijn overwinning verdiend heeft.
Van PVV naar D66 is anders wel een 180 graden draai. Vind ik heel vaag, ook gezien je betoog in een ander topic.
pi_82600562
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 04:55 schreef krootje het volgende:

[..]

Sure
Sowieso moet iedereen lekker zelf weten waar ze op stemmen en waarom . Vraag me alleen af of de gemiddelde PVV stemmer echt zo anti-Islam is .
Ben bezig met een eigen zaak (wat nog verre van een succes is overigens ) en op termijn denk ik dat ik er met de VVD dan gewoon hget beste voorsta .
VVd heeft ook een aantal strenge maatregelen aangaande de integrtie , is ook rechts , maar wel fatsoenlijk rechts
pi_82600572
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 05:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Van PVV naar D66 is anders wel een 180 graden draai. Vind ik heel vaag, ook gezien je betoog in een ander topic.
idd, maar soms liggen de grootste verschillen juist heel dicht bij elkaar. Veel problemen die door een andere kijk anders worden benaderd, komen soms heel dicht bij dezelfde oplossing. Ik denk dan ook dat als veel politici eens goed naar elkaar luisteren en hun uiteindelijke doel op korte en lange termijn bespreken er uitkomen, dan dat ze alleen maar hoofdschuddend naar elkaar zitten te kijken en aan hun eigen ego willen vasthouden.
pi_82600657
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 05:02 schreef Righteous het volgende:

[..]

Sure
Sowieso moet iedereen lekker zelf weten waar ze op stemmen en waarom . Vraag me alleen af of de gemiddelde PVV stemmer echt zo anti-Islam is .
Ben bezig met een eigen zaak (wat nog verre van een succes is overigens ) en op termijn denk ik dat ik er met de VVD dan gewoon hget beste voorsta .
VVd heeft ook een aantal strenge maatregelen aangaande de integrtie , is ook rechts , maar wel fatsoenlijk rechts
De PVV is absoluut niet rechts, dat is misschien wel de grootste misvatting in Nederland. Verder begrijp ik niet waarom men Wilders onfatsoenlijk vindt omdat hij hard uithaalt naar de groep mensen die Nederland verziekt, onveilig maakt en ons handen vol geld.
Dat terwijl als links vindt dat de hardwerkende geleerde Nederlandse grootverdiener maar even 60-72% van zijn inkomen mag afstaan, het wel ineens fatsoenlijk is
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_82601108
Ik lees zo effe door alles wat in de OP staat... En moet zeggen, de beste man heeft gewoon GELIJK. Het is erg goed van hem dat hij dat ook in het openbaar durft te zeggen, helaas bewijst hij daarmee ook meteen zijn eigen punt: Hij heeft meteen extreme beveiliging nodig en wordt dagelijks met de dood bedreigt. Hoe duidelijk wil je je bewijs hebben dat wat hij zegt de waarheid is?
pi_82601146
De politieke en maatschappelijke oppositie tegen Geert wilders en de PVV is na vanacht niet verandert, maar het is wel een politieke realiteit dat de PVV in de Tweede Kamer vijftien zetels erbij krijgt en de derde partij is van Nederland.
Me dunkt een factor van betekenis.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 10 juni 2010 @ 07:49:10 #24
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_82601200
Toch zou ik zeer graag weten in welke leeftijdscategorie er gestemd is op de PVV.
Als je nagaat dat op bij de middelbare scholen verkiezing, Wilders de grootste was, ben ik erg benieuwd welke 18-jarige stemgerechtigden heeft gekozen voor Wilders. Ik denk namelijk dat vooral de jongere stemmers zich kunnen vinden in de PVV.
Steek geen moeite in een vrouw, maar je penis
pi_82601215
Inhoudelijke argumentatie werkt helaas niet bij PVV aanhangers. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen stellen dat er een aantal moslims zijn die vreselijke dingen doen, maar dat deze niet representatief zijn voor de hele moslim populatie. Ook zou je kunnen zeggen dat Marrokanen (of straat 'terroristen', over begripsinflatie gesproken ), de Islam, Turkije en al die andere begrippen niet zomaar op één hoop kunnen worden gegooid. Maar goed, PVV ers geloven nu eenmaal dat de Islam ervoor zorgt dat sommige Marrokanen zich debiel gedragen. Daarom praten PVV ers over aanhangers van één specifieke religie alsof het dieren zijn, met een kop.

Kijk argumenten werken niet, en democratie is overrated volgens PVV ers, dus ik ga voor het volgende statement:

PVV
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')