Modus | woensdag 9 juni 2010 @ 21:32 |
Ik begin wel. . |
MuffinKillerzz | woensdag 9 juni 2010 @ 21:32 |
Ga je gang |
Modus | woensdag 9 juni 2010 @ 21:32 |
De IcMS7530 gaat tussen 2-5 en 19-12 (behalve op feestdagen) altijd halverwege de dienst in de vrijloopstand. Een oom bij de NS wist te vertellen dat dit voor 2011 waarschijnlijk toch de IcMS8300 zal worden en bovendien pas na 3/4 van de dienst, hoe vervelend dat ook mag lijken.
 |
genakt | woensdag 9 juni 2010 @ 21:34 |
quote:Kanker NS zoiets  |
Multivitamine | woensdag 9 juni 2010 @ 21:34 |
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:32 schreef Modus het volgende:De IcMS7530 gaat tussen 2-5 en 19-12 (behalve op feestdagen) altijd halverwege de dienst in de vrijloopstand. Een oom bij de NS wist te vertellen dat dit voor 2011 waarschijnlijk toch de IcMS8300 zal worden en bovendien pas na 3/4 van de dienst, hoe vervelend dat ook mag lijken. [ afbeelding ] *fap fap fap* |
Twizu | woensdag 9 juni 2010 @ 21:34 |
Ik zie het leven niet meer zitten. Welke trein komt het hardst aan?  |
Stoeprand | woensdag 9 juni 2010 @ 21:35 |
MDDM  |
TheTemperTrap | woensdag 9 juni 2010 @ 21:36 |
de NS het begin van de NSB |
genakt | woensdag 9 juni 2010 @ 21:36 |
quote:  |
9611Niels | woensdag 9 juni 2010 @ 21:36 |
Gisteren even weer op Groningen CS geweest, daar nog net de DCM 221 kunnen spotten die rangeerde vanwege een afgebroken MCI-as. Ze hebben hem even nagekeken, GSS-aansluitinkje vernieuwd en toen kon ie weer op weg, wat een prachtig gezicht Daarna nog even gauw een paar foto's gemaakt van een binnenkomende Koploper met 3 bijgevoegde stellen, gekoppeld met een 22C (worden die nog gebruikt)? Overigens de vernieuwde versie (2007) met LCD schermen (linker foto)
 |
genakt | woensdag 9 juni 2010 @ 21:37 |
ik heb me net afgetrokken op een foto van een DCM 221 heb ik nu een fettisch voor treinen  |
tochweerhenk | woensdag 9 juni 2010 @ 21:38 |
 Gemoderniseerde ICN  |
cumcumber | woensdag 9 juni 2010 @ 21:47 |

Wie het merk en type weet krijgt van mij een pizza thuis! |
Crimyclown | woensdag 9 juni 2010 @ 21:48 |
Deze post heeft vertraging |
TheTemperTrap | woensdag 9 juni 2010 @ 21:50 |
quote: merk: De kut van de moeder van de topicstarter Type: berta01 |
Modus | woensdag 9 juni 2010 @ 21:58 |
Ik had hier toch meer van verwacht. . |
9611Niels | woensdag 9 juni 2010 @ 21:59 |
quote: dit dus. Maar ja, het blijft ONZ hè  |
the_legend_killer | woensdag 9 juni 2010 @ 22:00 |

Huh, hoe komt die hier ? |
Ireyon | woensdag 9 juni 2010 @ 22:04 |
quote: Dit is de Allama Iqbal Express, van Karachi naar Sialkot is dit trein 9UP en op de terugweg trein 10DN. De samenstelling bestaat uit 6 Economy Class rijtuigen, 2 1ste Klas rijtuigen, 1 Slaaprijtuig met Airconditioning en nog 1 Slaaprijtuig. |
TheTemperTrap | woensdag 9 juni 2010 @ 22:07 |
quote: Op woensdag 9 juni 2010 22:04 schreef Ireyon het volgende:[..] Dit is de Allama Iqbal Express, van Karachi naar Sialkot is dit trein 9UP en op de terugweg trein 10DN. De samenstelling bestaat uit 6 Economy Class rijtuigen, 2 1ste Klas rijtuigen, 1 Slaaprijtuig met Airconditioning en nog 1 Slaaprijtuig. geniet van de pizza  |
Socios | woensdag 9 juni 2010 @ 22:20 |
Treinen  |
solaire | woensdag 9 juni 2010 @ 22:22 |
Tjoe Tjoeeee |
Socios | woensdag 9 juni 2010 @ 22:23 |
De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.
Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.
Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster en Heerlen - Aachen PEG: Enschede - Dortmund Keolis: Venlo - Hamm Syntus: Hengelo - Bentheim (vanaf december 2010)
Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim) Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen) Roosendaal - Antwerpen: Beneluxtrein Rotterdam - Antwerpen (HSL): Thalys
Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts. Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).

De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (via de HSL, wisselende frequentie). De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers van/naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een loc van de NMBS, met daarachter prio-rijtuigen (gepimpt ICRm-materieel) in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten. De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van twee euro gekocht worden. |
ebke | woensdag 9 juni 2010 @ 22:30 |
Ja, en Veolia is kut  |
DeBassist | woensdag 9 juni 2010 @ 22:46 |
quote: Op woensdag 9 juni 2010 22:23 schreef Socios het volgende:De NSDe NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. GoederentreinenIn het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. InternationaalRegionaalArriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster en Heerlen - Aachen PEG: Enschede - Dortmund Keolis: Venlo - Hamm Syntus: Hengelo - Bentheim (vanaf december 2010) OverigOldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim) Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen) Roosendaal - Antwerpen: Beneluxtrein Rotterdam - Antwerpen (HSL): Thalys Materieel en vervoerdersHieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. [ afbeelding ] [ afbeelding ]Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts. Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. [ afbeelding ] [ afbeelding ]Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag. [ afbeelding ] [ afbeelding ]Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet. [ afbeelding ] [ afbeelding ]Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). [ afbeelding ] [ afbeelding ]De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen. [ afbeelding ] [ afbeelding ]NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (via de HSL, wisselende frequentie). De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers van/naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een loc van de NMBS, met daarachter prio-rijtuigen (gepimpt ICRm-materieel) in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten. De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van twee euro gekocht worden. een topic in ONZ serieus nemen  |
greavy | woensdag 9 juni 2010 @ 22:57 |
Onzinnige dingen horen in ONZ, maar dat wat Socios post is niet onzinnig  |
genakt | donderdag 10 juni 2010 @ 00:16 |
quote: hoezo  genakt zijn posts niet waarderen _! |
Socios | donderdag 10 juni 2010 @ 00:17 |
Dat topic in KLB was rap dicht. Ik was niet IBTL. |
TwisterNederland | donderdag 10 juni 2010 @ 00:19 |
Door een defecte bus zet de NS treinen in. Onze excuses voor het ongemak. |
SinofEnvy | donderdag 10 juni 2010 @ 00:25 |
 |
amvrosios | donderdag 10 juni 2010 @ 00:37 |
quote: de enige epic trein! |
Socios | donderdag 10 juni 2010 @ 00:39 |
quote: Koploper en ICE ftw. |
Tabloid | donderdag 10 juni 2010 @ 19:28 |
Wow!  |
gebrokenglas | donderdag 10 juni 2010 @ 19:56 |
In de doorloper kun je niet meer doorlopen; hier werd namelijk te weinig gebruik van gemaakt en het scheelt een handeling bij het koppelen. |
bbaadd | donderdag 10 juni 2010 @ 20:15 |
quote: Geil, man |
eucalyptus | donderdag 10 juni 2010 @ 20:16 |
Treinen  |
Ireyon | donderdag 10 juni 2010 @ 20:46 |
 |
Kakpizza | donderdag 10 juni 2010 @ 20:49 |
kakpizza rules |
Tabloid | donderdag 10 juni 2010 @ 20:50 |
quote: Eurostar  |
gebrokenglas | donderdag 10 juni 2010 @ 21:07 |
quote: Gaat dat ding daar echt 300? |
TwisterNederland | donderdag 10 juni 2010 @ 21:30 |
quote:  |
ebke | donderdag 10 juni 2010 @ 23:01 |

wow  |
metalheadBOC | vrijdag 11 juni 2010 @ 08:48 |
Ga hier maar op fappen
 |
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 09:10 |
Arriva D-GTW 2/8 10323 reed vandaag trein 37230 Arriva D-GTW 2/8 10325 reed vandaag trein 37217(V) Arriva D-GTW 2/6 10237 reed vandaag trein 37217(A) |
#ANONIEM | vrijdag 11 juni 2010 @ 09:43 |
En ik heb vandaag de 7346 weer gespot, dit keer in Zbdz.  |
RolStaart-Beer | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:00 |
quote:  |
Tabloid | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:09 |
 |
#ANONIEM | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:11 |

De ZLSM 
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2010 12:53:20 ] |
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 12:15 |
Aanvulling van zojuist te Drp gespot:
Arriva D-GTW 2/6 10241 reed vandaag trein 37242(V) Arriva D-GTW 2/8 10322 reed vandaag trein 37242(A) Arriva D-GTW 2/6 10242 reed vandaag trein 37229(V) Arriva D-GTW 2/8 10325 reed vandaag trein 37229(A) |
RolStaart-Beer | vrijdag 11 juni 2010 @ 12:21 |
quote:  |
Runselpink | vrijdag 11 juni 2010 @ 12:27 |
bussen  |
bbaadd | vrijdag 11 juni 2010 @ 13:04 |
Fietsen  |
Tabloid | vrijdag 11 juni 2010 @ 13:09 |
Lopen |
greavy | zaterdag 12 juni 2010 @ 22:48 |
Treinen  |