abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82559007
Het grote iPod Touch topic op Fok!Forum

Het is al lang duidelijk dat dit een van de beste iPods is. Niet alleen muziek luisteren, maar ook films, foto's, internet, games en nog veel meer bieden zo veel mogelijkheden om gebruik van te maken. Het is geen telefoon en daarom kan je ook niet bellen, maar je kan bijna net zo veel als bij een telefoon. Af en toe zelfs meer door de mogelijkheden die desingners maken om er een multitask-product van te maken.

Design:
Door een slang en niet te groot beeldscherm is dit een perfect formaat. Het past over in waar je het moet kunnen opbergen door de 6mm slanke design. Het alluminium op de achterkant maakt het meteen aangenaam in je hand en door de plastice touchscreen is hard indrukken verledentijd. Rustig door je muziek en films maakt het heel aangenaam en heel simpel. Geen gezeur, alleen maar 'touchen'. Een rustig en klein tikje, maakt het beeld al meteen bewegen. Aan de zijkant is alles mooi glad, ook al zijn er een aantal knopjes. De volume knopjes voel je amper en de vergrendelknop zit op een logischewijs bovenin het apparaat.

Kenmerken:

Wat zijn eigenlijk de punten die deze iPod maken? Heel erg veel. Dingen die je amper kan voorstellen zijn er door makers van apps die je kan gebruiken. Van mail tot games en van sociale netwerken tot diensten. Hieronder een schema:

Muziek
Foto's
Films
Games
Internet (WiFi, Safari)
Mail
Kalender
Kaarten
YouTube
Diensten
Sociale Netwerken
En eigenlijk nog veel en veel meer.

Specificaties: (engels)
• Screen material: glass (arsenic free)
• Screen size: 3.5 in
• Screen resolution: 320x480 px at 163 ppi, with 3:2 aspect ratio
• Input method: Multi-touch screen interface, Sleep/Wake button, Accelerometer, Home button, Volume Rocker buttons (2nd/3rd generation), voice control (3rd generation)
• Operating system: iPhone OS (current version 3.1.3, build 7E18)
• Storage: 8, 32 and 64 GB flash memory
• CPU: Initially ARM 400 MHz, but now 412 MHz for 1st generation, 533 MHz[1] for 2nd generation and ARM Cortex-A8 833 MHz underclocked to 600 MHz for 3rd generation
• GPU: PowerVR MBX Lite in 2nd generation[34] and PowerVR SGX GPU for 3rd generation
• RAM: 128 MB DRAM in 1st & 2nd generation and 256 MB DRAM in 3rd generation
• Wi-Fi (802.11 b/g)
• Built-in rechargeable, non-removable lithium battery with up to 6 hours of video playback, and up to 36 (30 in 3rd generation) hours of audio playback, times vary.
• Built-in audio speaker (except in 1st generation)[35]
• 3.5 mm audio output jack
• Size: 110×61.8×8 mm (4.3×2.4×0.33 in)
• Weight: 115 grams (4.1 oz)
• Direct iTunes Store access
• Widescreen video
• Included applications: Safari web browser, YouTube client, Mail email client, Google Maps
• Access to App Store (requires iOS 2.0 or later)
• Widgets: Stocks, Weather, Notes
• Access to Starbucks music (available only in selected cities across the United States)[36][]

Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:25:46 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_82559077
* cherrycoke heeft de ipod touch 3g 16GB
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_82559142
nice, ik rock nu de ipod touch met het OS4
pi_82559143
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:25 schreef cherrycoke het volgende:
* cherrycoke heeft de ipod touch 3g 16GB
Nice, ik heb ook 3g maar dan 8GB. Morgen ga ik er een nieuwe batt in laten zetten want hij is ineens heel erg lui
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
pi_82559189
Tvp.
pi_82559375
Heeft iemand al ervaring met een gejailbreakte iPod touch. Zou echt wel willen weten of het echt zo nuttig is
pi_82561300
Wowowow krijg opeens allemaal Pm's over hoe ik OS4 al op me ipod heb staan,
Oke shit is simpel, veilig, en nog beter: legaal.
Er zit een addertje onder het gras, je moet een mac hebben of iets wat (snow) leopard draait.

Je gaat naaar:
http://gumballtech.com/20(...)s-9-2-beta-included/
Op die pagina staat al een hele uitleg in het engels, mocht je een samenwatting willen:

EERST, maak je een backup van je ipod, iphone, de overgang naar OS4 zal alles wissen, dus maak een backup, zodat je die weer kunt herstellen nadat OS4 geinstalleerd is.

Op die link hierboven scroll je naar beneden en download je de Itunes beta 9.2 en de OS4 die bij jou model past: ipod 2, iphone 2,3, 3G etc. Je installeert Itunes Beta 9.2 op je mac, dan sluit je je ipod/iphone aan, gaat naar je apparaat in itunes, houd ALT ingedrukt op je toetsenbord en drukt op Restore. Dan krijg je een venster waar je je gedownloade OS4 bestand moet selecteren.

Thats it, nu gaat ie alles installeren en kun je 15 minuten wachten,
Als OS4 geinstalleerd is zet je de backup terug en je zit op OS4
pi_82561513
He wat leuk een iPod Touch topic. Ik heb de iPod Touch 1st generation 8 Gb.
pi_82563994
Zeker leuk. Hier kan je natuurlijk zijn voor vragen en dingen die jij hebt meegemaakt met je touch
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:20:13 #10
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_82564161
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:14 schreef NietTeVolgen het volgende:
Er zit een addertje onder het gras, je moet een mac hebben of iets wat (snow) leopard draait.

Je gaat naaar:
Op die pagina staat al een hele uitleg in het engels, mocht je een samenwatting willen:

EERST, maak je een backup van je ipod, iphone, de overgang naar OS4 zal alles wissen, dus maak een backup, zodat je die weer kunt herstellen nadat OS4 geinstalleerd is.

Op die link hierboven scroll je naar beneden en download je de Itunes beta 9.2 en de OS4 die bij jou model past: ipod 2, iphone 2,3, 3G etc. Je installeert Itunes Beta 9.2 op je mac, dan sluit je je ipod/iphone aan, gaat naar je apparaat in itunes, houd ALT ingedrukt op je toetsenbord en drukt op Restore. Dan krijg je een venster waar je je gedownloade OS4 bestand moet selecteren.

Error 404 - Page Not Found
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:21:05 #11
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_82564200
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:21:59 #12
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_82564247
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:14 schreef NietTeVolgen het volgende:

Je gaat naaar:

zal hem nog een keer quoten werkt alleens als je over een MAC met OSX beschikt ik kan namelijk de beta van itunes NIET op win7 instaleren
pi_82564668
Ik heb een iPod Touch 2g.

En dat is ook meteen het laatste ding wat ik ooit van Apple koop.

Kijk, dat ik een tientje voor OS 3 moest betalen, soit. Daar is het tenslotte een Apple voor. Dat even later dezelfde update ineens wél gratis is, was flink balen. Maar dat nou is aangekondigd dat de multitasking en een aantal andere functies van OS 4 uitgeschakeld zullen worden op de 2g, dat vind ik pas echt debiel. Zeker als Steve Jobs dan vrolijk zegt dat je dan maar gewoon een nieuwe moet kopen. Ik bedoel, ik heb het ding nog niet eens een jaar!

En dan te bedenken dat destijds ook nog de laatste iPod touch 1g te koop waren, waar OS 4 helemaal niet op zal werken. Je zal maar zo eentje gekocht hebben destijds. En dan AppleCare erbij gekocht hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2010 19:30:20 ]
pi_82564933
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef Igen het volgende:
Ik heb een iPod Touch 2g.

En dat is ook meteen het laatste ding wat ik ooit van Apple koop.

Kijk, dat ik een tientje voor OS 3 moest betalen, soit. Daar is het tenslotte een Apple voor. Dat even later dezelfde update ineens wél gratis is, was flink balen. Maar dat nou is aangekondigd dat de multitasking en een aantal andere functies van OS 4 uitgeschakeld zullen worden op de 2g, dat vind ik pas echt debiel. Zeker als Steve Jobs dan vrolijk zegt dat je dan maar gewoon een nieuwe moet kopen. Ik bedoel, ik heb het ding nog niet eens een jaar!

En dan te bedenken dat destijds ook nog de laatste iPod touch 1g te koop waren, waar OS 4 helemaal niet op zal werken. Je zal maar zo eentje gekocht hebben destijds. En dan AppleCare erbij gekocht hebben.

Tsja, Apple is nergens verplicht om de update ook naar de touch te brengen. Je iPod werkt toch nog gewoon net zo goed als toen je hem kocht?

Ben in ieder geval erg tevreden met mijn Touch 3g 32 Gb, lekker om op de bank of in bed even te surfen, video kijken of een spelletje te spelen.
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_82569517
Daar is hij eigenlijk ook voor he.
pi_82570120
iPod Touch 3e gen 32GB hier en nog steeds dik tevreden. Kan hem nu eigenlijk niet meer missen.
De klaagbaak is een machine.
pi_82570763
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:34 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Tsja, Apple is nergens verplicht om de update ook naar de touch te brengen. Je iPod werkt toch nog gewoon net zo goed als toen je hem kocht?
Wat lul je nou met "naar de touch te brengen"? Mijn verhaal geldt net zo hard voor de originele iPhone (geen OS 4) en voor de iPhone 3G (OS 4 alleen zonder multitasking).

Mijn punt is dat de iPod Touch 2e generatie en de iPhone 3G nog geen jaar geleden het allernieuwste model waren, en dat Apple nu alweer opzettelijk en zonder technische noodzaak bij updates nieuwe functionaliteit uitschakelt om zo de gebruikers te pushen om een nieuw apparaat te kopen. Breng dan gewoon geen update uit, in plaats van zo'n verkapte demo-versie.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2010 21:05:43 ]
pi_82570894
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat lul je nou met "naar de touch te brengen"? Mijn verhaal geldt net zo hard voor de originele iPhone (geen OS 4) en voor de iPhone 3G (OS 4 alleen zonder multitasking).

Mijn punt is dat de iPod Touch 2e generatie en de iPhone 3G nog geen jaar geleden het allernieuwste model waren, en dat Apple nu alweer opzettelijk en zonder technische noodzaak bij updates functionaliteit uitschakelt om zo de gebruikers te pushen om een nieuw apparaat te kopen. Breng dan gewoon geen update uit, in plaats van zo'n verkapte demo-versie.
Je hebt een punt moet ik zeggen. Het is een soort afpersing. Je zou ook kunnen zeggen dat het opzich slim is, maar dat ze het op de verkeerde manier gebruiken
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:06:29 #19
197253 Wriggles
Dr. Horrible!
pi_82571094
Ongeveer anderhalve week m'n iPod Touch 3g nu, gebruik em bijna de hele dag door.
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_82571915
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:06 schreef Wriggles het volgende:
Ongeveer anderhalve week m'n iPod Touch 3g nu, gebruik em bijna de hele dag door.
Ik heb hem half jaar, en ik gebruik hem ook de hele dag door. Alleen ga ik morgen naar Apple om een nieuwe batterij erin te laten zetten. Mijne is de laatste tijd wel heel snel leeg. Apple vertelde al dat er bij mij een fabrieksfout inzit waardoor hij minder elektriciteit kan opwekken.
pi_82572056
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef SalsedoNL het volgende:

[..]

Je hebt een punt moet ik zeggen. Het is een soort afpersing. Je zou ook kunnen zeggen dat het opzich slim is, maar dat ze het op de verkeerde manier gebruiken
Als ze het gewoon openlijk een demoversie zouden noemen, of gewoon openlijk zouden zeggen dat ze geen zin hebben om updates te maken en je als je nieuwe functies wil gewoon een nieuw ding moet kopen, prima. Het komt zo een beetje leugenachtig over. OS 4 ook voor oudere hardware maar dan toch eigenlijk ook weer niet echt.

Het blijft hoe dan ook wel een geniaal apparaat. Ook voor mee op vakantie, lekker klein maar precies geschikt om via wifi in de volgende plaats een hotel te reserveren of treintijden op te zoeken.

Dat ik er een heb gekocht, daar heb ik dan ook echt geen seconde spijt van gehad.
pi_82572234
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Als ze het gewoon openlijk een demoversie zouden noemen, of gewoon openlijk zouden zeggen dat ze geen zin hebben om updates te maken en je als je nieuwe functies wil gewoon een nieuw ding moet kopen, prima. Het komt zo een beetje leugenachtig over. OS 4 ook voor oudere hardware maar dan toch eigenlijk ook weer niet echt.

Het blijft hoe dan ook wel een geniaal apparaat. Ook voor mee op vakantie, lekker klein maar precies geschikt om via wifi in de volgende plaats een hotel te reserveren of treintijden op te zoeken.

Dat ik er een heb gekocht, daar heb ik dan ook echt geen seconde spijt van gehad.
Alleen dat irriteerde je. Gelukkig heeft het weinig met het apparaat te maken en wel met de maker. Ik heb het namelijk hier ook niet over Apple, maar over de geweldige gadger: Dé iPod Touch
pi_82609777
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de iPod Touch 2e generatie en de iPhone 3G nog geen jaar geleden het allernieuwste model waren, en dat Apple nu alweer opzettelijk en zonder technische noodzaak bij updates nieuwe functionaliteit uitschakelt om zo de gebruikers te pushen om een nieuw apparaat te kopen. Breng dan gewoon geen update uit, in plaats van zo'n verkapte demo-versie.
Dat heb je te danken aan de marketingjongens die mensen op die manier willen pushen naar nieuwe apparaten.

Ben allang blij dat iOS 4 gratis naar de Touch komt, was al bang dat er weer geld neergelegd moest worden voor die update zoals bij de laatste update.
Fok!Wormskampioen '09
pi_82629721
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:09 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Dat heb je te danken aan de marketingjongens die mensen op die manier willen pushen naar nieuwe apparaten.

Ben allang blij dat iOS 4 gratis naar de Touch komt, was al bang dat er weer geld neergelegd moest worden voor die update zoals bij de laatste update.
Marketing is marketing, maar dit gaat best wel ver
pi_82630628
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:45 schreef SalsedoNL het volgende:

[..]

Marketing is marketing, maar dit gaat best wel ver
Het kan nog veel verder hoor

Het is al een wonder dat je gekochte apps en muziek op meerdere apparaten kunt zetten, een beetje sluw bedrijf liet je voor alles apart betalen.
Fok!Wormskampioen '09
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')