abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator woensdag 9 juni 2010 @ 12:49:41 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_82544335
Onze oosterse korthaar Olla zit al een tijdje vol (waarschijnlijk) tumoren in haar buik.
Het begon bij een klein bultje bij haar tepel, en de dierenarts zei toen dat dat niets ernstigs was.
Later begon het op te vallen dat er steeds meer kleine bultjes kwamen, en inmiddels zijn ze al een stuk groter.
Nu we eindelijk genoeg geld hebben voor de DA (het wordt maar deels verzekerd) hebben mijn ouders vanmiddag een afspraak (samen met een jongere kat die ingeënt moet worden).

Ik ben zó bang dat de dierenarts gaat zeggen dat het hopeloos is en dat het beter is om haar nu in te laten slapen voor het erger wordt (ze is in mei 12 geworden).
Het is echt zó'n lieve knuffelpoes, met haar schele oogjes enzo.
Ze was altijd zo'n dikke vetzak, en nu voel je haar ruggegraatje en zijn haar flanken helemaal ingevallen.

Ik hoop echt dat Olla er nog is als ik straks thuis kom van de tandarts/school.
Het voelt echt zo kut om dit er nog bij te hebben, verder gaat het namelijk ook echt kut.

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen bij jullie kat(ten)?
Zou het nog goed kunnen komen?
Ik laat het jullie in ieder geval nog weten als mijn ouders terug zijn!
Fuck the EBU.
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2010 @ 13:10:55 #2
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82545543
Sterkte
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:13:10 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_82545678
Sorry dat ik het zeg maar dit is een aflopende zaak. Mijn kat was ook ongeveer 12 dat hij kanker kreeg. De altijd zo vrolijke en dollende en zeer aaibare kameraad kreeg ook kanker aan zijn buik en rug en binnen een half jaar was het af. Je zag gewoon dat hij leidde en voelde het zelf ook aankomen.
12 is een hele respectabele leeftijd voor een poes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_82545728
Mijn kat is ook scheel
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2010 @ 13:20:56 #5
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_82546127
Ik hoop trouwens, dat als het nodig blijkt haar in te laten slapen, ze je nog de kans geven afscheid te nemen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:27:11 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82546454
Da's toch wel jammer dat er eerst geld gezocht moest worden en dat het in de tussentijd zoveel slechter kon worden. Ik vrees ook voor een aflopende zaak.

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:49:47 #7
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_82547765
He bah Sterkte.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_82548239
Klinkt niet best.
Mijn kat had ook tumoren (niet van buiten te zien en toen hij begon af te vallen waardoor ik in de gaten kreeg dat er iets mis was, was het al te laat). Ik heb hem nog laten opereren, maar de dierenarts kon niks meer voor hem doen, de tumoren zaten overal. Hij heeft daarna nog maar een maand geleefd en is maar 10 jaar geworden.

Tumoren aan de melkklieren zijn agressief en als je daar niet vroeg bij bent dan zijn de vooruitzichten echt niet goed. Of ze meteen ingeslapen zal worden zal ook afhangen van haar conditie en of ze pijn heeft, maar ik ben bang dat je je moet voorbereiden op een naderend afscheid. Sterkte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  PR en moderator woensdag 9 juni 2010 @ 16:25:44 #9
288245 crew  Moira
pi_82556239
Bedankt voor al jullie reacties!

Ze is wel weer gelijk mee teruggegaan, en dus niet gelijk ingeslapen (daar is ze nog te 'goed' voor).
Op het moment is ze ergens buiten, dus ik heb haar nog niet gezien sinds ik thuis ben.
En het is inderdaad een aflopende zaak, dat kan eigenlijk ook niet anders.
De dierenarts kon er verder ook niets meer aan doen.
Het zit bijna vanaf haar oksels tot haar liezen zegmaar, en om dat helemaal open te leggen voor een operatie zou ze misschien niet kunnen hebben en alsnog overlijden.
Daarnaast zit het ook in haar lymfeknopen, en vanaf daar is het al helemaal uitgezaaid.

De dierenarts gaf haar ongeveer nog een half jaar.
In mijn ogen is dat nog genoeg om nog van haar te genieten.
En mocht het ineens écht heel erg achteruit gaan (dat ze ook merkbaar pijn heeft) kunnen we dán altijd nog beslissen om haar te laten inslapen.
Ook als één grote tumor knapt (zo zei de DA) is het verstandig om haar dan direct in te laten slapen, omdat dat dan overal uit gaat en gaat ontsteken en dat kun je zo'n beestje simpelweg niet aan doen.

Ik hoop dan maar dat ze het nog dat half jaartje volhoudt met een pijnloos leven (momenteel heeft ze alleen merkbaar pijn als je echt aan de bulten komt), en dat wij die tijd nog van haar kunnen genieten.
We hebben wel nog 4 andere katten, maar dat zijn echte buitenbeesten. Die komen wel op je schoot zitten maar echt knuffelen is er niet bij. Met Olla kun je gewoon alles doen wat je wilt.
Eerst vond ze het heerlijk om over haar buik gekroeld te worden, nu kan dat dus niet meer.
Verder vind ze het nogsteeds lekker als je over haar hele rug krabt. Katten vinden het vreselijk als je tegen hun haren in aait, maar Olla geniet daar merkbaar van, helemaal spinnen enzo
Fuck the EBU.
pi_82559869
Ik was er al bang voor.
En het klinkt misschien naar maar gaan jullie nu wel alvast sparen voor een potje geld wat je kunt gebruiken als het slechter met haar gaat? Of het nu voor medicatie is waardoor ze meer kwaliteit van leven krijgt of - als het echt niet meer gaat- dat jullie meteen naar de dierenarts kunnen om haar in te laten slapen?
Want als zij pijn moet lijden omdat er geen geld is voor het verlossende (want dat is het dan) spuitje, dat verdient zo'n lieve huisgenoot niet.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 17:57:47 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_82560674
Als het zeer doet als je er aan komt kan ze dan nog wel zonder pijn liggen als ze er zoveel op haar buikje heeft?

Heel veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat ze nog een poosje pijnvrij bij jullie kan blijven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  PR en moderator woensdag 9 juni 2010 @ 21:16:39 #12
288245 crew  Moira
pi_82572051
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef Cat22 het volgende:
Ik was er al bang voor.
En het klinkt misschien naar maar gaan jullie nu wel alvast sparen voor een potje geld wat je kunt gebruiken als het slechter met haar gaat? Of het nu voor medicatie is waardoor ze meer kwaliteit van leven krijgt of - als het echt niet meer gaat- dat jullie meteen naar de dierenarts kunnen om haar in te laten slapen?
Want als zij pijn moet lijden omdat er geen geld is voor het verlossende (want dat is het dan) spuitje, dat verdient zo'n lieve huisgenoot niet.
In zo'n geval zet onze DA het op de rekening.
Ze weten inmiddels ongeveer wel dat we niet zo breed zitten met het geld (we hebben erg veel dieren dus komen regelmatig langs), dus zetten ze het op de rekening. Ze weten dat ze 't krijgen zodra we het hebben.
Dus mocht het zo ver komen kan ze wel direct uit haar lijden worden verlost.
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 9 juni 2010 @ 21:19:48 #13
288245 crew  Moira
pi_82572323
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:57 schreef senesta het volgende:
Als het zeer doet als je er aan komt kan ze dan nog wel zonder pijn liggen als ze er zoveel op haar buikje heeft?

Heel veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat ze nog een poosje pijnvrij bij jullie kan blijven.
Dan lijkt ze er geen last van te hebben.
Ik denk omdat de druk dan goed verdeeld wordt ofzo.
Je merkt vooral dat ze er pijn aan heeft als je er echt aan gaat voelen (hoe groot ze zijn bijv.)
Maar dat doen we dus gewoon niet. We weten dat het er zit en niet meer weggaat.
Alleen moet m'n vader af en toe voelen of die grote dus niet is geknapt, want dan moeten we gelijk weg om haar te laten inslapen (ivm infectie en de ondraaglijke pijn die daarbij komt kijken).

Ik hoop ook echt dat we toch nog volop kunnen genieten van haar nu het nog kan.
Ze is nog steeds een schat van een poes, maar niet meer de moddervette Olliebol waar we alles mee konden doen en ze 't maar best vond.
Ze is veel slomer geworden, en ze vind kusjes op haar hoofd minder leuk (ze trekt haar hoofd weg, eerst gaf ze dan juist kopjes). Bovendien ziet ze er (voor haar 'dikke' doen) heel slecht en mager uit...

Maar voor iemand met een buik/lijf vol kanker doet ze 't nog wel heel goed!
Fuck the EBU.
pi_82579807
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

In zo'n geval zet onze DA het op de rekening.
Ze weten inmiddels ongeveer wel dat we niet zo breed zitten met het geld (we hebben erg veel dieren dus komen regelmatig langs), dus zetten ze het op de rekening. Ze weten dat ze 't krijgen zodra we het hebben.
Dus mocht het zo ver komen kan ze wel direct uit haar lijden worden verlost.
Hoeveel dieren hebben jullie dan wel niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')