abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:10:27 #26
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82548870
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:02 schreef kingmob het volgende:

[..]

Je doet net of ik ontken dat hun producten succesvol zijn of dat anderen hen proberen te kopiëren. Wees eens niet zo verdedigend.
Niet zo op de man spelen ineens, het ging net zo lekker
quote:
Apple heeft prima naar de juiste doelfroep gemarket, kudo's voor hun, dat vind ik niet iets negatiefs. Maar om te concluderen dat apple uniek is, of de niet ontroonbare koning van interfaces om maar wat te noemen is niet waar.
Dat zegt het artikel ook niet. Het artikel zegt, simpelweg, dat wat Apple op dit moment zo succesvol maakt is dat ze zich niet concentreren op techniek (lijstjes met functies of specs, bijvoorbeeld) maar op het zo toegankelijk mogelijk maken van die functionaliteit voor de gemiddelde gebruiker. En dat onderschrijf ik, en dat is iets anders dan 'het is alleen maar marketing'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_82549149
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:02 schreef kingmob het volgende:

[..]

Je doet net of ik ontken dat hun producten succesvol zijn of dat anderen hen proberen te kopiëren. Wees eens niet zo verdedigend.
Apple heeft prima naar de juiste doelfroep gemarket, kudo's voor hun, dat vind ik niet iets negatiefs. Maar om te concluderen dat apple uniek is, of de niet ontroonbare koning van interfaces om maar wat te noemen is niet waar. Ze weten het enkel goed zo te laten lijken. Mensen weten wat ze krijgen bij apple en vinden dat fijn, daarom blijven ze bij apple. Pas als apple dat verneukt of een ander bedrijf zich sterk met een alternatief in de markt weet te zetten gaan mensen weg, dat is de reden waarom bedrijven Iphone-killers en dergelijke proberen te maken. De markt interesseert het niet of een product beter is, slechts dat het beter verkoopt.
Het is een combinatie van marketing en snappen hoe producten moeten werken.
Ik ben het met je eens dat Apple weinig nieuwe dingen verzin, om videobellen maar als voorbeeld te nemen.

Máár!

Wat Apple doet is het toegankelijk maken van al bestaande mogelijkheden voor het grotere publiek, niet alleen maar voor de techneuten (no offence) van Tweakers, die het leuk vinden om dingen tot op de bodem uit te zoeken. Er zijn vele malen meer mensen die gewoon gebruik willen maken van die functie(s) zónder dat ze allemaal poespas moeten uithalen. Dát is wat Apple's succes is.

Eerlijk is eerlijk, videobellen wordt momenteel door geen hond gebruikt, niet toegankelijk, te duur en veel mensen weten het waarschijnlijk niet eens te vinden op hun telefoon. Wat doet Apple, ze maken het toegankelijk door het duidelijk aan te geven in de interface (knopje FaceTime in het scherm met informatie van contactpersoon, vlak onder het telefoonnummer dus).

En nu komt het punt waar jij gelijk in hebt, ze hypen het, zorgen dat het breed wordt uitgemeten in de media, zorgen voor een goede geruchtenstroom vooraf, waardoor er een hype ontstaat.
Maar het verschil met andere hypes is, is dat deze hype overgaat in massaal blijvend gebruik.

Dát is de kracht van Apple.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:23:03 #28
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_82549631
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Niet zo op de man spelen ineens, het ging net zo lekker
[..]
Ik kreeg het gevoel dat je me liep aan te vallen op iets wat ik niet zei of beweerde.
quote:
Dat zegt het artikel ook niet. Het artikel zegt, simpelweg, dat wat Apple op dit moment zo succesvol maakt is dat ze zich niet concentreren op techniek (lijstjes met functies of specs, bijvoorbeeld) maar op het zo toegankelijk mogelijk maken van die functionaliteit voor de gemiddelde gebruiker. En dat onderschrijf ik, en dat is iets anders dan 'het is alleen maar marketing'.
En daarvan beweer ik dus dat het flauwekul is. Dat geloof dat dat uniek zou zijn is de marketing. De Iphone heeft een goede touchinterface, that's it. Hij is lang niet altijd beter voor al het gebruik echter en de functionaliteit is lang niet altijd toegankelijker. Ik snap dat dat voor sommigen genoeg is, maar dat is niet de reden van Apple's succes. Met name de Ipad toont dit ook wel aan wmb.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_82550856
Kingmob, je hebt ergens wel gelijk. Er zullen veel mensen zijn die Apple kopen omdat de rest dat ook doet (iPods), maar er zijn er ook genoeg die het kopen na het bekijken van meerdere opties. Ik heb ook verschillende telefoons geprobeerd, was in het begin nog niet echt overtuigd, maar na een week de iPhone in bezit te hebben (3G model, 4 maanden na release, verder nog geen enkel Apple product in bezit gehad toen) begon ik pas echt te ontdekken hoe lekker het werkt.

Nu kan ik niet meer zonder, en velen met mij. Mijn pa is ook een mooi voorbeeld. Deed nooit wat met z'n telefoon behalve soms bellen en nog minder smsen. Toch een iPhone gehaald en voilá, hij zit te internetten, gebruikt apps, de iPod functie. Weer een voorbeeld van hoe Apple functies/mogelijkheden 'gebruiksklaar' maakt.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:52:47 #30
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82551539
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:23 schreef kingmob het volgende:

[..]
En daarvan beweer ik dus dat het flauwekul is. Dat geloof dat dat uniek zou zijn is de marketing. De Iphone heeft een goede touchinterface, that's it. Hij is lang niet altijd beter voor al het gebruik echter en de functionaliteit is lang niet altijd toegankelijker. Ik snap dat dat voor sommigen genoeg is, maar dat is niet de reden van Apple's succes.
Net zoals marketing niet de reden is, maar een reden. Ik zal niet ontkennen dat Apple een geoliede marketing-machine heeft en dat dit zeker bijdraagt aan het succes, maar het verhaal dat dit artikel schetst klopt óók. Wat voor jou een 'that's it' is, die interface, is voor anderen het verschil tussen een telefoon vol functies en het ook daadwerkelijk kunnen gebruiken van die functies. Ik weet niet of dit voor jou ook onder de interface valt, maar vergelijk het installeren van Apps voor en na de iPhone eens met elkaar, bijvoorbeeld.

Apples marketing zit prima in elkaar, maar dat ontkracht het artikel verder niet vind ik.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_82553054
Om het succes van Apple af te doen als puur een gevolg van de marketing vind ik echt onzin. Alleen met marketing blijf je niet jarenlang succesvol en verkopen je producten elk jaar beter. Met marketing krijg je niet zo'n trouwe achterban. Met marketing krijg je niet de hoogste ratings qua 'customer satisfaction'. Daar heb je gewoon een sterk product voor nodig.
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:10:16 #33
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_82555440
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Deze hier al gepost?

http://vimeo.com/12402075
en deze:
http://www.readwriteweb.c(...)e_didnt_announce.php
Lege virente, virent cuncta
pi_82560915
quote:
Dat is echt een non-artikel. Het is overigens de trend tegenwoordig om bij elke lancering te zeiken op wat er niet is, in plaats van blij te zijn met wat er wel is.

1.
quote:
4G is gebaseerd op geavanceerde LTE-technologie biedt een veilige IP-gebaseerde oplossing voor nieuwe telecommunicatiediensten zoals IP-telefonie, ultrabreedband mobiel internet, online gamingdiensten en performante multimedia-streaming. Met theoretische snelheden tot 1Gbit/s (125 Mbyte/s) als men stilstaat, en 100 Mbit/s (12,5 Mbyte/s) bij beweging, zou men van al deze toepassingen probleemloos gebruikmaken in de wagen of in de trein. 4G is backwards compatibel, oftewel achterwaarts verenigbaar met 2G- en 3G-technologieën. In 2010 is men volop bezig netwerken te bouwen en te testen, maar door de globale crisis van 2009 en het onverwachte lage rendement van 3G de afgelopen jaren, kijken de meeste spelers in de telecommunicatiesector liever de kat uit de boom dan onmiddellijk zwaar beginnen te investeren. In 2010 worden er 4G-licenties geveild in België en in 2011 in Nederland. Deze zouden een stuk goedkoper zijn dan de voormalige 3G-licenties. Verwacht wordt dat de eerste apparaten die van de 4G-technologie gebruik zullen maken in 2012 in de winkels zullen liggen.
bron is wikipedia ja maar over het algemeen wel betrouwbaar
Tegen die tijd zijn er al weer 2 nieuwe iPhones.2. Cloud iTunes komt er vast wel aan, maar blijkbaar is Apple er nog niet klaar mee, dus presenteren ze het nog niet. Geen reden tot klagen. OTA sync vind ik persoonlijk echt gezeik. Wat is er lastig aan een kabeltje?
3.
quote:
It only works over Wi-Fi for one thing (thanks, AT&T),
Weer niet Apple's keuze/fout.
4. Dat thetering geld kost ligt aan de providers en niet aan de iPhone/Apple.
5. Klagen om het klagen, als je MobileMe wilt, dan betaal je maar. Ik doe het zelf ook en het is een heerlijke service. Werkt stukke beter dan Google's opties, ja die heb ik ook gebruikt.
6."Although universal voice input is probably coming to the iPhone thanks to Apple's acquisition of Siri - a cutting edge, voice-based digital assistant - it's not here yet." Ze ontkrachten hun eigen punt.
7. Hier hebben ze een punt.
8. Dit is een functie die meneer de artikel-schrijver zelf graag wilt zien, geen reden tot klagen dus.

Ik kan overigens nog wel een punt aan de lijst toevoegen.
9. iPhone 4 kan geen koffiezetten.

Samengevat: Inhoudloos artikel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')