Niet zo op de man spelen ineens, het ging net zo lekkerquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je doet net of ik ontken dat hun producten succesvol zijn of dat anderen hen proberen te kopiëren. Wees eens niet zo verdedigend.
Dat zegt het artikel ook niet. Het artikel zegt, simpelweg, dat wat Apple op dit moment zo succesvol maakt is dat ze zich niet concentreren op techniek (lijstjes met functies of specs, bijvoorbeeld) maar op het zo toegankelijk mogelijk maken van die functionaliteit voor de gemiddelde gebruiker. En dat onderschrijf ik, en dat is iets anders dan 'het is alleen maar marketing'.quote:Apple heeft prima naar de juiste doelfroep gemarket, kudo's voor hun, dat vind ik niet iets negatiefs. Maar om te concluderen dat apple uniek is, of de niet ontroonbare koning van interfaces om maar wat te noemen is niet waar.
Het is een combinatie van marketing en snappen hoe producten moeten werken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je doet net of ik ontken dat hun producten succesvol zijn of dat anderen hen proberen te kopiëren. Wees eens niet zo verdedigend.
Apple heeft prima naar de juiste doelfroep gemarket, kudo's voor hun, dat vind ik niet iets negatiefs. Maar om te concluderen dat apple uniek is, of de niet ontroonbare koning van interfaces om maar wat te noemen is niet waar. Ze weten het enkel goed zo te laten lijken. Mensen weten wat ze krijgen bij apple en vinden dat fijn, daarom blijven ze bij apple. Pas als apple dat verneukt of een ander bedrijf zich sterk met een alternatief in de markt weet te zetten gaan mensen weg, dat is de reden waarom bedrijven Iphone-killers en dergelijke proberen te maken. De markt interesseert het niet of een product beter is, slechts dat het beter verkoopt.
Ik kreeg het gevoel dat je me liep aan te vallen op iets wat ik niet zei of beweerde.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet zo op de man spelen ineens, het ging net zo lekker
[..]
En daarvan beweer ik dus dat het flauwekul is. Dat geloof dat dat uniek zou zijn is de marketing. De Iphone heeft een goede touchinterface, that's it. Hij is lang niet altijd beter voor al het gebruik echter en de functionaliteit is lang niet altijd toegankelijker. Ik snap dat dat voor sommigen genoeg is, maar dat is niet de reden van Apple's succes. Met name de Ipad toont dit ook wel aan wmb.quote:Dat zegt het artikel ook niet. Het artikel zegt, simpelweg, dat wat Apple op dit moment zo succesvol maakt is dat ze zich niet concentreren op techniek (lijstjes met functies of specs, bijvoorbeeld) maar op het zo toegankelijk mogelijk maken van die functionaliteit voor de gemiddelde gebruiker. En dat onderschrijf ik, en dat is iets anders dan 'het is alleen maar marketing'.
Net zoals marketing niet de reden is, maar een reden. Ik zal niet ontkennen dat Apple een geoliede marketing-machine heeft en dat dit zeker bijdraagt aan het succes, maar het verhaal dat dit artikel schetst klopt óók. Wat voor jou een 'that's it' is, die interface, is voor anderen het verschil tussen een telefoon vol functies en het ook daadwerkelijk kunnen gebruiken van die functies. Ik weet niet of dit voor jou ook onder de interface valt, maar vergelijk het installeren van Apps voor en na de iPhone eens met elkaar, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:23 schreef kingmob het volgende:
[..]
En daarvan beweer ik dus dat het flauwekul is. Dat geloof dat dat uniek zou zijn is de marketing. De Iphone heeft een goede touchinterface, that's it. Hij is lang niet altijd beter voor al het gebruik echter en de functionaliteit is lang niet altijd toegankelijker. Ik snap dat dat voor sommigen genoeg is, maar dat is niet de reden van Apple's succes.
en deze:quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Deze hier al gepost?
http://vimeo.com/12402075
Dat is echt een non-artikel. Het is overigens de trend tegenwoordig om bij elke lancering te zeiken op wat er niet is, in plaats van blij te zijn met wat er wel is.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:10 schreef skittelman het volgende:
[..]
en deze:
http://www.readwriteweb.c(...)e_didnt_announce.php
bron is wikipedia ja maar over het algemeen wel betrouwbaarquote:4G is gebaseerd op geavanceerde LTE-technologie biedt een veilige IP-gebaseerde oplossing voor nieuwe telecommunicatiediensten zoals IP-telefonie, ultrabreedband mobiel internet, online gamingdiensten en performante multimedia-streaming. Met theoretische snelheden tot 1Gbit/s (125 Mbyte/s) als men stilstaat, en 100 Mbit/s (12,5 Mbyte/s) bij beweging, zou men van al deze toepassingen probleemloos gebruikmaken in de wagen of in de trein. 4G is backwards compatibel, oftewel achterwaarts verenigbaar met 2G- en 3G-technologieën. In 2010 is men volop bezig netwerken te bouwen en te testen, maar door de globale crisis van 2009 en het onverwachte lage rendement van 3G de afgelopen jaren, kijken de meeste spelers in de telecommunicatiesector liever de kat uit de boom dan onmiddellijk zwaar beginnen te investeren. In 2010 worden er 4G-licenties geveild in België en in 2011 in Nederland. Deze zouden een stuk goedkoper zijn dan de voormalige 3G-licenties. Verwacht wordt dat de eerste apparaten die van de 4G-technologie gebruik zullen maken in 2012 in de winkels zullen liggen.
Weer niet Apple's keuze/fout.quote:It only works over Wi-Fi for one thing (thanks, AT&T),
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |