What does that mean? Well, what Apple demonstrated today was that for better or worse, they are the people defining not just the world of technology, but also part of contemporary culture. And by doing so, they are at the forefront of how technology is integrating itself into our lives.quote:I put up this slide earlier this year, and to me it represents what Apple is all about. It’s not just a technology company, even though we have and invent some of the highest tech in this industry. It’s more than that. It’s the marriage of that and humanity.
Flauwekul, Apple blinkt enkel uit in marketing. Hun interface is redelijk in het gebruik, maar vaak erg beperkend voor de eindgebruiker. Alles wat ze uitbrengen is al bedacht en ontwikkeld door iemand anders, dus ze zijn niet innoverend en hun technologie is vaak een stap terug. Mijn moeder kan al skype gebruiken, die 'nieuwe' feature is dan ook niet nieuw.quote:
Ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:51 schreef kingmob het volgende:
[..]
Apple = marketing, er is niets unieks aan hun aanpak of technologie.
Andersom net zo. Ik merk nog steeds dat er heel veel huilies zijn die nog niet eens zo'n ding in handen hebben gehad. Maar goed, ondertussen zijn de producten van Android ook een stuk beter. Terwijl je andere fabrikanten achter Apple ziet aanhollen. Het is niet te bedoeling dat je alles gaat kopiëren zonder ook maar te vernieuwen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Betwijfel het of de meeste iPhone bezitters wel producten met elkaar hebben vergeleken of om te kijken wat het beste is.
Moet wel zeggen dat de Ipod touch innovatief was.
Ik wel. Ik heb sinds mijn eerste iPhone meerdere keren mijn telefoon verkocht om de nieuwste 'iPhone-killer' te kopen, en steeds ben ik na hooguit een maand (en meestal een week) weer terug gegaan naar de iPhone. Ik heb de HTC Magic, HTC Hero, HTC HD2, HTC Touch Pro2, HTC Legend, Samsung Galaxy, Motorola Milestone en de Palm Pre gebruikt, en geen van deze toestellen zijn 'beter' dan mijn iPhone.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens.
Apple heeft een hype gemaakt van de Ipod, en deze doorgezet naar de Iphone.
Door de hype zijn ze zo successvol omdat iedereen een iPhone ´Moet´ hebben om erbij te horen, daarmee spreken ze de grote MTV generatie aan. Betwijfel het of de meeste iPhone bezitters wel producten met elkaar hebben vergeleken of om te kijken wat het beste is.
Ze kunnen wel het zelfde, maar lang niet zo gebruiksvriendelijk. Is ook een kernpunt in het artikel. Het gaat niet zozeer om de technische kwaliteiten, maar meer om hoe je de gebruiker het product laat ervaren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb sinds mijn eerste iPhone meerdere keren mijn telefoon verkocht om de nieuwste 'iPhone-killer' te kopen, en steeds ben ik na hooguit een maand (en meestal een week) weer terug gegaan naar de iPhone. Ik heb de HTC Magic, HTC Hero, HTC HD2, HTC Touch Pro2, HTC Legend, Samsung Galaxy, Motorola Milestone en de Palm Pre gebruikt, en geen van deze toestellen zijn 'beter' dan mijn iPhone.
iPhone-haters komen altijd met een opsomming van dingen die de iPhone niet kan en andere toestellen wel, en denken dat dat een goed argument is tegen Apple's telefoon. Hierbij vergeten ze voor het gemak dat de dingen die hij wél kan, door geen enkele telefoon beter gedaan worden dan de iPhone.
De iPhone heeft al lang niet meer het beste scherm van de smartphones (al is het scherm van de nieuwe iPhone weer wél veruit het beste), maar het gebruik van multimedia is zó veel beter uitgewerkt dan in in Android-toestellen (waar niet eens standaard een videoplayer in zit!), dat de gebruikservaring onovertroffen is. Audioboeken luisteren op een andere telefoon is een hel, omdat de iPhone (en iPods) het enige toestel is dat lijkt te begrijpen dat dezen niet bij de rest van je muziek geplaatst moeten worden. Zelfde geld bij video voor het scheiden van films en series.
Daarbij heeft geen enkele appstore de hoge kwaliteit en veelzijdigheid die Apple's appstore heeft. Probeer voor Android maar spellen te vinden die kunnen concurreren met de beste portable consoles. Verder dan Doodle Jump (gestolen van de iPhone, en laggy als de pest) zal je niet echt komen, omdat Android nog steeds een te beperkte hoeveelheid geheugen beschikbaar stelt voor apps.
Mensen komen altijd met het weinig zeggende argument dat hun toestel alles kan wat mijn iPhone ook kan, maar het kost ze vervolgens een hoop gekut met hun toestel om het daadwerkelijk voor elkaar te krijgen, terwijl het op de iPhone nooit moeilijker wordt dan slechts de desbetreffende app aan te klikken.
Jij begrijpt het artikel dus niet. Er wordt duidelijk aangegeven dat ze niet innoverend zijn en het allemaal niet nieuw is, wat nieuw is is het gebruiksgemak. En daar zijn ze wel innoverend in. En daarom zijn ze wel bijzonder en speciaal, want de enige. Waarom denk je dat Microsoft het met Windows 7 Mobile het over zo'n andere boeg gooit, gebruiksgemak. Voorheen hadden ze alle functies al, maar de schil eromheen maakte het niet aantrekkelijk om te gebruiken. Dat willen ze veranderen, doordat ze naar Apple kijken en op dat gebied is Apple dus een voorloper. Er is niets unieks aan hun technologie, maar hoe ze er gebruik van maken is absoluut uniek.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:51 schreef kingmob het volgende:
[..]
Flauwekul, Apple blinkt enkel uit in marketing. Hun interface is redelijk in het gebruik, maar vaak erg beperkend voor de eindgebruiker. Alles wat ze uitbrengen is al bedacht en ontwikkeld door iemand anders, dus ze zijn niet innoverend en hun technologie is vaak een stap terug. Mijn moeder kan al skype gebruiken, die 'nieuwe' feature is dan ook niet nieuw.
De Iphone is een mooi apparaat, het is erg compleet en het design is robuust, maar uiteindelijk is het niet bijzonder of speciaal. Wat het goed verkopend maakt is marketing. De Ipod is hier wel het grootste voorbeeld van, omdat de markt al bestond ver voor de ipod en dat de markt bovendien vol ligt met betere apparaten op alle fronten.
Tot slot is het niet 'eerlijk' of correct om Apple af te zetten tegen 'de rest'. De rest is daarvoor te divers.
Dit vind ik dus erg jammer. De MTV generatie in Nederland is veel meer bezig met pingen op hun Blackberry. Ik denk niet dat RIM dat had verwacht. En moet je eens de Marketing van Nokia vergelijken met die van Apple (voor zover Apple aan marketing doet), Nokia's met felle kleurtjes en xpressmusic, dat is gericht op de MTV generatie! Bij de iPhone 4 presentatie zag ik een huisvader die Facetime gebruikte, Opa en oma die met hun kleinkind communiceren via Facetime.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens.
Door de hype zijn ze zo successvol omdat iedereen een iPhone ´Moet´ hebben om erbij te horen, daarmee spreken ze de grote MTV generatie aan. Betwijfel het of de meeste iPhone bezitters wel producten met elkaar hebben vergeleken of om te kijken wat het beste is.
Onzin, Apple richt zich absoluut niet op de MTV generatie, zeker als je naar de prijs kijkt. Ze richten zich meer op de hoogopgeleid of studerend middle class man. Met die paradigma shift die je ziet bij FaceTime lijkt het erop dat Apple nu ook meer op familie gaat richten, hun grootste markt is immers ook ouder aan het worden en zich meer op familie aan het focussen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:52 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens.
Precies, en daar schiet elk ander OS tekort. Het enige OS dat in de buurt komt van de vingervriendelijkheid is WebOS, maar die heeft weer niet de hardware om mee te komen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:43 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ze kunnen wel het zelfde, maar lang niet zo gebruiksvriendelijk. Is ook een kernpunt in het artikel. Het gaat niet zozeer om de technische kwaliteiten, maar meer om hoe je de gebruiker het product laat ervaren.
Ik weet niet, hoor, maar dit is een iPhone-topic. Net als in alle andere iPhone-topics (of Apple-topics) wordt hierin over de iPhone gepraat en de prestaties van Apple met dit toestel. In ELK iPhone-topic heb je wel een paar fanatiekelingen die moeten roepen dat Apple zuigt en dat hun Android-toestel zoveel beter is, of dat hun telefoons van vroeger alles ook al konden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Prenzlauer het volgende:
Apple is an sich een prima bedrijf. Het is alleen dat het mij persoonlijk niet zo trekt, ben van nature meer iemand die met een apparaat wilt stoeien en het tot het bot wilt uitpluizen en benutten. Daarbij vind ik de producten van Apple ook veel te prijzig.
Maar die fanclub die zich altijd zo uitdrukkelijk aanwezig moet laten horen die ik absoluut niet kan uitstaan. En ik denk dat het velen met mij zijn die daardoor onterecht voor 'Apple-haters' worden uitgemaakt.
Het hele punt is nu net dat dat wat sommige 'power users' als beperkend zien, door de gemiddelde gebruiker als lekker makkelijk wordt gezien. Dat niemand zit te wachten op een telefoon waar je applicaties moet installeren via CABjes en internet via tekst-only wap-sites. Dat niemand, om een andere veel gehoorde klacht van een paar jaar geleden, de 3000 functies van Word nodig heeft om een brief te typen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:51 schreef kingmob het volgende:
[..]
Flauwekul, Apple blinkt enkel uit in marketing. Hun interface is redelijk in het gebruik, maar vaak erg beperkend voor de eindgebruiker.
Dat is exact wat de auteur van dit artikel ook zegt, op die 'terug' na. Het hele punt is nu net dat Apple niet voorloopt in de techniek zelf, maar in het gebruik en toepassen van die techniek.quote:Alles wat ze uitbrengen is al bedacht en ontwikkeld door iemand anders, dus ze zijn niet innoverend en hun technologie is vaak een stap terug.
En desondanks heeft de iPod al jarenlang ruim 70% van die markt in handen, vanuit een achterstand zoals je zelf toegeeft, en probeert iedere fabrikant wanhopig een iPod-achtige te creeeren. Hoeveel mensen gebruikten al die mp3-spelers op de markt vóór de iPod? Hoeveel mensen gebruikten mobiel internet voor de iPhone? Hoeveel mensen installeerden applicaties op hun WM-smartphone? Tegenwoordig doet iedere smartphone wat de iPhone doet, en alhoewel de iPhone niet de eerste was met mobiel internet of applicaties, was het wel de eerste telefoon waar dit allemaal gewoon werkte.quote:De Iphone is een mooi apparaat, het is erg compleet en het design is robuust, maar uiteindelijk is het niet bijzonder of speciaal. Wat het goed verkopend maakt is marketing. De Ipod is hier wel het grootste voorbeeld van, omdat de markt al bestond ver voor de ipod en dat de markt bovendien vol ligt met betere apparaten op alle fronten.
Helaas doet 'de rest' net zo hard mee. Ze steken nergens onder stoelen of banken dat ze Apple willen onttronen en gebruiken dezelfde aanpak als Apple. Ik had graag wat echt nieuws gezien, bijvoorbeeld Origami zoals in het promofilpje, of Courier zoals in die renders, maar voorlopig lijkt iedereen de aanpak van Apple na te willen doen.quote:Tot slot is het niet 'eerlijk' of correct om Apple af te zetten tegen 'de rest'. De rest is daarvoor te divers.
Ja dit viel mij ook op inderdaad, echt netjesquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:42 schreef MJay1 het volgende:
Kijk, een keer een iPhone vs. de rest discussie met normale argumenten
Nee, daarin zijn ze niet uniek, nog innoverend, dat was mijn punt. Ze marketen het briljant als zodanig. Nogmaals, het is geen slecht product, maar apple is in niets wat het artikel verteld bijzonder. Hun marketing weet het wel perfect zo te lijken, het is hun image.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:47 schreef kadeya het volgende:
[..]
Jij begrijpt het artikel dus niet. Er wordt duidelijk aangegeven dat ze niet innoverend zijn en het allemaal niet nieuw is, wat nieuw is is het gebruiksgemak. En daar zijn ze wel innoverend in. En daarom zijn ze wel bijzonder en speciaal, want de enige. Waarom denk je dat Microsoft het met Windows 7 Mobile het over zo'n andere boeg gooit, gebruiksgemak. Voorheen hadden ze alle functies al, maar de schil eromheen maakte het niet aantrekkelijk om te gebruiken. Dat willen ze veranderen, doordat ze naar Apple kijken en op dat gebied is Apple dus een voorloper. Er is niets unieks aan hun technologie, maar hoe ze er gebruik van maken is absoluut uniek.
Eens. Niets aan toe te voegen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:51 schreef kingmob het volgende:
[..]
Flauwekul, Apple blinkt enkel uit in marketing. Hun interface is redelijk in het gebruik, maar vaak erg beperkend voor de eindgebruiker. Alles wat ze uitbrengen is al bedacht en ontwikkeld door iemand anders, dus ze zijn niet innoverend en hun technologie is vaak een stap terug. Mijn moeder kan al skype gebruiken, die 'nieuwe' feature is dan ook niet nieuw.
De Iphone is een mooi apparaat, het is erg compleet en het design is robuust, maar uiteindelijk is het niet bijzonder of speciaal. Wat het goed verkopend maakt is marketing. De Ipod is hier wel het grootste voorbeeld van, omdat de markt al bestond ver voor de ipod en dat de markt bovendien vol ligt met betere apparaten op alle fronten.
Tot slot is het niet 'eerlijk' of correct om Apple af te zetten tegen 'de rest'. De rest is daarvoor te divers.
Je doet net of ik ontken dat hun producten succesvol zijn of dat anderen hen proberen te kopiëren. Wees eens niet zo verdedigend.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En desondanks heeft de iPod al jarenlang ruim 70% van die markt in handen, vanuit een achterstand zoals je zelf toegeeft, en probeert iedere fabrikant wanhopig een iPod-achtige te creeeren. Hoeveel mensen gebruikten al die mp3-spelers op de markt vóór de iPod? Hoeveel mensen gebruikten mobiel internet voor de iPhone? Hoeveel mensen installeerden applicaties op hun WM-smartphone? Tegenwoordig doet iedere smartphone wat de iPhone doet, en alhoewel de iPhone niet de eerste was met mobiel internet of applicaties, was het wel de eerste telefoon waar dit allemaal gewoon werkte.
[..]
Helaas doet 'de rest' net zo hard mee. Ze steken nergens onder stoelen of banken dat ze Apple willen onttronen en gebruiken dezelfde aanpak als Apple. Ik had graag wat echt nieuws gezien, bijvoorbeeld Origami zoals in het promofilpje, of Courier zoals in die renders, maar voorlopig lijkt iedereen de aanpak van Apple na te willen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |