Bronquote:Aankomende woensdag gaan we weer met z’n allen naar de stembus om onze leiders voor de komende 4 jaar te kiezen. Als we strikt genomen naar verkeer, verkeersveiligheid, politie, Justitie, miljoenen bekeuringen voor kleine overtredingen, kilometerheffing en snelheidscontroles kijken, dan zijn er eigenlijk maar 2 keuzes. PVV of VVD. Ok, de SP is ook tegen kilometerheffing, maar niet tegen zinloos geflits.
De PVV is het meest uitgesproken: Snelheidslimieten omhoog naar 140 op de snelweg, onmiddelijk beginnen met de aanleg van nieuwe of verbreding van wegen, bezwaarprocedures aanzienlijk verkorten en investeren in echte politie. Stoppen met burgertje pesten door meer echte politie en minder focus op flitsen.
De VVD had jaren geleden al een kamermeerderheid om de limiet naar 130 te brengen, maar de minister besloot om dat niet te doen (hoezo democratie?). VVD is bij monde van Fred Teeven en Charlie Aptroot ook tegen het zinloze geflits en tegen (deze vorm van) kilometerheffing. Toen Teeven nog voor Leefbaar Nederland in de Kamer zat, was zijn leus: Stop het flitspaalfundamentalisme.
Ook de VVD wil graag meer echte politie.
Moeten we eigenlijk nog naar de andere partijen kijken?
Van het CDA hoeven we weinig te verwachten. In de vorm van Sander de Rouwe komen de meest onzinnige voorstellen naar boven die ver staan van elke realiteit. Brengt u dus vooral geen voorkeurstem uit voor hem.
PvdA is voor de autorijder nog veel erger. Diederik Samson wil dat de auto dusdanig belast is, dat niemand meer kan rijden (behalve de rijken, waar ze juist weer een hekel aan hebben). Onder bewind van de PvdA en CDA zijn de bekeuringen zwaar verhoogd, administratiekosten erbij gekomen. De Educatieve Maatregel Gedrag, bedoelt om echte aso’s op cursus te zetten als extra straf blijkt door agenten met opgeheven vingertje gebruikt te worden om iedereen wie ze niet aanstaat op cursus te sturen voor de meest onbenullige feiten (linkshangende langzaamrijdende agent buiten dienst rechts inhalen bijvoorbeeld).
SP is tegen kilometerheffing, maar niet tegen beboeten. Ongetwijfeld willen ze een inkomensafhankelijk boetesysteem introduceren. Ze willen wel meer politie.
GroenLinks....tsja, ....moeten we het er echt over hebben? Duurder, nog duurder, onbetaalbaar maken is hun devies.
Dus wat gaan we kiezen? Dat mag u uiteraard zelf weten, maar denk aan het verleden welke maatregelen door welke partijen zijn geintroduceerd en of u dat voordeel of nadeel heeft gebracht.
Lees je eerst maar eens in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef Winner_Taco het volgende:
Achja allemaal leuk en aardig hoor, maar volgens mij is het welbekende "kwartje van Kok" toch écht door de PvdA ingevoerd en later door de VVD afgeschaft .
Hoezo nou automobilist-vriendelijk die VVD ?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef Winner_Taco het volgende:
Achja allemaal leuk en aardig hoor, maar volgens mij is het welbekende "kwartje van Kok" toch écht door de PvdA ingevoerd en later door de VVD afgeschaft .
Hoezo nou automobilist-vriendelijk die VVD ?
Que?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Man, man, man. Wat een stumperd moet je zijn om dit beslissend te laten zijn in je stem.
Echt zo'n lul die op kantoor stoere verhalen vertelt over al die geile jonge meisjes die die zogenaamd nog geneukt heeft van het weekend.
Laat effe weten of mijn vooroordeel correct was aub.
Ja in feitelijke zin is er niets veranderd .quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het kwartje van Kok afgeschaft??
Dus waar je ook op stemt uiteindelijk wordt je toch wel bedonderdquote:Er waren echter geen structurele accijnsverhogingen gepland, en ook het renteverschil is niet in deze argumentatie meegenomen, dus is er binnen deze redenering geen sprake van werkelijk teruggeven van de gewonnen inkomsten uit deze maatregel.
Ter vervanging van de grofweg 500 kwartjes die je per kwartaal kwijt bent, is de wegenbelasting ooit 8 euro per kwartaal verlaagd. En ondertussen alweer meer gestegen...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het kwartje van Kok afgeschaft??
Als je kunt schrijven kun je vast ook wel lezen.quote:
Moet je zeker doen, maar als je dit van doorslaggevend belang laat zijn ben je wat mij betreft een debieltje.quote:Als dit jou aan gaat dan moet je dat meenemen in je stem. Klaar.
De hele randweg verbouwing A2/N2 bij Eindhoven heeft 500 miljoen gekost. Voor 8 banen. Wat nou duur?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ter vervanging van de grofweg 500 kwartjes die je per kwartaal kwijt bent, is de wegenbelasting ooit 8 euro per kwartaal verlaagd. En ondertussen alweer meer gestegen...
Let wel: 10-15 jaar geleden was benzine in Engeland veel duurder dan hier, nu is het andersom.
Meer wegen zou ideaal zijn, nu komt er af en toe ergens 1 baantje bij, terwijl dat dan 800 miljoen kost (waarom is dat zo duur?)... Wat we nodig hebben om problemen op te lossen is gewoon een verdubbeling van de wegen. Nu rijden mensen in de spits met veel te weinig tussenafstand.
Bredere wegen is geen oplossing, meer wegen parallel aan elkaar wel. Als er dan eens iets vast staat, kan je er elders langs rijden.
Maar natuurlijk meneer vooroordeel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je kunt schrijven kun je vast ook wel lezen.
[..]
Moet je zeker doen, maar als je dit van doorslaggevend belang laat zijn ben je wat mij betreft een debieltje.
Daar wel ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:58 schreef TommyGun het volgende:
[..]
De hele randweg verbouwing A2/N2 bij Eindhoven heeft 500 miljoen gekost. Voor 8 banen. Wat nou duur?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Daar wel ja.
In veel gebieden moet er een verdiept traject worden aangelegd ivm geluidsnormen . Dan kun je dat bedrag zomaar verdubbelen
Daar heb je gelijk in ja. En dan mag je er van die milieuhippies alsnog maar 100 km/u rijden... als je geluk hebt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Daar wel ja.
In veel gebieden moet er een verdiept traject worden aangelegd ivm geluidsnormen . Dan kun je dat bedrag zomaar verdubbelen
Als je kijkt naar kaartjes die aangeven waar files staan, dan lijken die toch het meest voor te komen / te ontstaan bij knooppunten en op- en afritten. Zomaar asfalt erbij gooien heeft dan weinig zin, het zou een stuk zinniger zijn om die knooppunten en dergelijke te herstructureren (zodat die opgewassen zijn tegen de hoeveelheid verkeer die we tegenwoordig kennen).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ter vervanging van de grofweg 500 kwartjes die je per kwartaal kwijt bent, is de wegenbelasting ooit 8 euro per kwartaal verlaagd. En ondertussen alweer meer gestegen...
Let wel: 10-15 jaar geleden was benzine in Engeland veel duurder dan hier, nu is het andersom.
Meer wegen zou ideaal zijn, nu komt er af en toe ergens 1 baantje bij, terwijl dat dan 800 miljoen kost (waarom is dat zo duur?)... Wat we nodig hebben om problemen op te lossen is gewoon een verdubbeling van de wegen. Nu rijden mensen in de spits met veel te weinig tussenafstand.
Bredere wegen is geen oplossing, meer wegen parallel aan elkaar wel. Als er dan eens iets vast staat, kan je er elders langs rijden.
quote:
Die milieuhippies van het CDA en de VVD ook, met hun 80-kilometer zones!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:08 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in ja. En dan mag je er van die milieuhippies alsnog maar 100 km/u rijden... als je geluk hebt.
Om vervolgens het probleem alleen maar te verplaatsenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Doortrekken van de A4 tussen Delft en Schiedam is zo'n traject wat verdiept moet worden aangelegd.....
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:31 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Om vervolgens het probleem alleen maar te verplaatsen
Verbreding van de A13 in combinatie met met de aanleg van een aftakking van de A13 naar de A16 is gewoon een veel beter en goedkoper idee .
Het basisprobleem is te weinig asfalt. Die knooppunten gaan mis doordat er simpelweg te veel auto's langskomen. Meer asfalt parallel ==> minder drukke knooppunten. En met 10% meer asfalt ga je het niet redden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:26 schreef morg78 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar kaartjes die aangeven waar files staan, dan lijken die toch het meest voor te komen / te ontstaan bij knooppunten en op- en afritten. Zomaar asfalt erbij gooien heeft dan weinig zin, het zou een stuk zinniger zijn om die knooppunten en dergelijke te herstructureren (zodat die opgewassen zijn tegen de hoeveelheid verkeer die we tegenwoordig kennen).
Misschien een soort intercity banen in het midden van de snelweg?
Daarnaast zou een mentaliteitsverbetering bij een hoop weggebruikers ook schelen (niet alleen bij automobilisten, maar ook bij fietsers, voetgangers en ander, eh, tuig), lijkt me.
Nee, je krijgt nu 2 trajecten Den Haag - Antwerpen. 1 via de A4, A29 en A4. En 1 via A13 en A16quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:31 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Om vervolgens het probleem alleen maar te verplaatsen
Verbreding van de A13 in combinatie met met de aanleg van een aftakking van de A13 naar de A16 is gewoon een veel beter en goedkoper idee .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |