Tevens zijn die krengen nu hartstikke duur, net zoals een Kreidler (jammer maar helaas)quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:03 schreef Individual het volgende:
Retro? Vintage is veel mooier en sterker!
15+ jaar geleden had ik 2 Simson Schwalbes, een uit '78 en de ander uit '69 die je voor een paar 100 Gulden/Mark kon kopen.
[ afbeelding ]
Het is een beetje vreemd maar wel lekker.
Origineel reed ie max 85km/u en verbruik van 1:50. Ze zijn erg sterk (dikke plaatstaal kappen) en omdat ze zo oud waren had ik oldtimer verzekering en dat was 1/5 van normaal. Dit ding is bere-sterk en makkelijk te onderhouden.
Ooit zal ik er nog eens eentje weer kopen.
12 jaar geleden beide verkocht aan een dealer in Duitsland voor 400 Mark oid omdat ik ging emigreren..quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:12 schreef x3ro het volgende:
[..]
Tevens zijn die krengen nu hartstikke duur, net zoals een Kreidler (jammer maar helaas)
En dat verbruik van 1:50 betwijfel ik toch even heel sterk..
Op eBay zijn deze oude Oost-Duitse tweewieltrabanten in overvloede te vinden: http://cgi.ebay.de/Simson-Schwalbe-Original-Zustand-Top-Gerat-DDR-/330440458270?cmd=ViewItem&pt=Motorr%C3%A4der&hash=item4cefc9401equote:Op woensdag 9 juni 2010 13:03 schreef Individual het volgende:
15+ jaar geleden had ik 2 Simson Schwalbes, een uit '78 en de ander uit '69 die je voor een paar 100 Gulden/Mark kon kopen.
Allebei delft het 't onderspit tegenover de "echte"quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Dingen zijn prima hoor, alleen motorisch is de santini iets minder.
Ga voor een eaglewing
Niet veel anders dan lang geleden (+ inflatie).quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op eBay zijn deze oude Oost-Duitse tweewieltrabanten in overvloede te vinden: http://cgi.ebay.de/Simson-Schwalbe-Original-Zustand-Top-Gerat-DDR-/330440458270?cmd=ViewItem&pt=Motorr%C3%A4der&hash=item4cefc9401e
Asiangear = Chinacrapquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:10 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
AGM heeft ook wel een retro achtige scooter.
http://www.nl.asiangear.nl/Producten/3119
[ afbeelding ]
Wat doe je dan op een brommertje?!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:17 schreef Meike26 het volgende:
Met de Yamaha kan ik wel makkelijk 1:50 rijden. Origineel rijden ze ca 1:45 gemiddeld en doordat ik hem heb laten "opvoeren", rijd hij nu bij 50km/u veel rustiger/minder toeren. Maar door die aanpassing rijdt hij wel zuiniger, maar ik houd behoorlijk van snelheid, dus ik rijd meestal ca 65km/u. Bij 4 liter tanken kom ik nu op ongeveer 180 tot 190 km ver. Maar als ik met een tank constant max 50km/u rijd, is 1:53 zelfs mogelijk !
Dat klopt, maar dat is viertakt. Die chinezen ook, maar die oude simson niet. En met tweetakt kun je die 1:50 bijna niet halen, dat is denk ik wat er bedoeld wordt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:17 schreef Meike26 het volgende:
Met de Yamaha kan ik wel makkelijk 1:50 rijden. Origineel rijden ze ca 1:45 gemiddeld en doordat ik hem heb laten "opvoeren", rijd hij nu bij 50km/u veel rustiger/minder toeren. Maar door die aanpassing rijdt hij wel zuiniger, maar ik houd behoorlijk van snelheid, dus ik rijd meestal ca 65km/u. Bij 4 liter tanken kom ik nu op ongeveer 180 tot 190 km ver. Maar als ik met een tank constant max 50km/u rijd, is 1:53 zelfs mogelijk !
Ik heb er anders geen probleem mee, ik rij zelf al ruim een jaar op een AGM scooter.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |