abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82464262
Beste medefokkers,

Waar kan ik een beetje goedkope retro scooter kopen die lijkt op :

groetjes

Lia en de Kattzen
  maandag 7 juni 2010 @ 20:50:22 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_82464303
Nee, gewoon niet. Aub niet doen! Schijt lelijk die dingen. Ik ga gelijk even een klacht topic er over maken.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_82464338
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, niet aan beginnen. Wat een godsklotelelijke dingen zijn dat zeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82464652
Bij een scooterwinkel.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:57:51 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82464807
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:50 schreef porsche1 het volgende:
Nee, gewoon niet. Aub niet doen! Schijt lelijk die dingen.
Geen probleem, ze zijn toch binnen korte tijd kapot waarna de webshop niet thuis geeft...
censuur :O
pi_82466070
Marktplaats?
pi_82471044
Nooit gehoord van goedkoop = duurkoop ?

Wees verstandig en koop voor één en het zelfde bedrag/budget een 2e hands Peugeot of Piaggio scooter.... Heb je veel meer kwaliteit onder je kont... Met die goedkope chinese bami-scooters (namaak retro) hoef je maar 1 keer te vallen en ze zijn totall los.
pi_82471086
Holleeder-mobiel.
pi_82471130
Geloof mij die goedkope zijn crap niet doen als je er naar kijkt vallen ze al uit elkaar ze roeseten al in de winkel

De motor is ongelofelijk slecht ! alles aan dat ding is het kjwa kwalitijd net niet zo'n brommer gaat je geld kosten.
pi_82472651
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:36 schreef Meike26 het volgende:
Nooit gehoord van goedkoop = duurkoop ?

Wees verstandig en koop voor één en het zelfde bedrag/budget een 2e hands Peugeot of Piaggio scooter.... Heb je veel meer kwaliteit onder je kont... Met die goedkope chinese bami-scooters (namaak retro) hoef je maar 1 keer te vallen en ze zijn totall los.
Gelukkig was ik van plan om op die scootert te rijden en niet mee te vallen

Ow, sorry, je bent een vrouw
  maandag 7 juni 2010 @ 23:16:27 #11
261627 sciter
The world is my playground.
pi_82473505
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:02 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Jammer voor jou heeft ze gelijk
Als je echt een goeie scooter wil moet je die retroscooter niet nemen. Zelfs al val je niet dan rammelt er wel na een tijd iets los.

Tuurlijk kan je zeggen ''dan draai ik dat aan'' maar een bromfiets maakt gemiddeld 7000 toeren dus al die chinese onderdelen als zuiger etc. slijten als de tering. Ik denk datt het goedkoper is om piaggio te rijden dan zon bamiding bespaart bij aankoopkosten

Bij autos en scooters etc. moet je niet alleen naar de aankoopprijs

Onderhoud van dit ding is veel duurder dan die van piaggio/peugeuot
pi_82473575
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:02 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Zo voorspelbaar....

Toen ik zo'n 15 jaar geleden mij begon te intresseren in een Honda Vision Met-in, zag ik op school al tig van die krengen staan, net zoals DJ Kymco's en andere populaire scootertjes destijds. Er was echt geen 1 scooter die geen schade had. Ik heb ruim een jaar zo'n Vision gehad...2e hands gekocht, nieuwe kapjes erop laten zetten en nooit schade aan gehad...totdat er 1 of ander ei z'n fiets tegen aan liet kletteren.

Met de scooter die ik nu ruim 2 jaar heb ook nooit schade gehad, behalve ook weer van zo'n hork die ook weer z'n fiets tegen mijn scooter (kwaliteitsproduct van Yamaha) heeft laten vallen. Nu net een maand geleden reed ik op de scooter weg uit het dorp en ben ik aangevallen door een gans.. Behoorlijk hard onderuit gegaan en wat heb ik ? Schade, aan maar 2 kappen en niets aan de hand (hooguit voor 120 euro schade)....als ik op zo'n bamiscooter had gezeten was dat ding of totall los geweest, of niet aangevallen door die gans...omdat dat beest ook wel weet dat die dingen niet te vertrouwen zijn....
  dinsdag 8 juni 2010 @ 00:23:01 #13
261627 sciter
pi_82477006
Als je echt een goeie keus wil maken moet je natuurlijk een schakelbrommer nemen, maar als je al kijkt naar retroscooters dan kan je geen schakel betalen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 00:26:31 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_82477152
Ik dacht eigenlijk dat het gezeur over die dingen gewoon conservatief gezeik was, onbekend maakt onbemind zeg maar. Sinds ik er een heb gehad ben ik van mening veranderd. Wat een baggerdingen, echt waar

Ontzettend kwetsbaar gemaakt, allemaal heel dun plastic en het deel van de scooter dat niet van plastic maar van metaal is roest bij het leven. Daarnaast viel het ding om de haverklap uit en was dan niet meer te starten. Hij is zo'n 10x teruggeweest naar de scootershop en toen heb ik hem daargelaten en ben met een typhoon naar huis gegaan.

Overigens, als hij het wel deed, ging het allemaal fantastisch. Maar echt nooit, nooit meer.
Vampire Romance O+
  dinsdag 8 juni 2010 @ 03:30:54 #15
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_82479936
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:38 schreef Robin-e30 het volgende:
Geloof mij die goedkope zijn crap niet doen als je er naar kijkt vallen ze al uit elkaar ze roeseten al in de winkel

De motor is ongelofelijk slecht ! alles aan dat ding is het kjwa kwalitijd net niet zo'n brommer gaat je geld kosten.
Niet alleen jij, maar iedereen in dit topic zit die scooters af te kraken, wat zijn jullie een stel faalhazen zeg. Onderbouw je kritiek eens, in plaats van alleen maar te mekkeren!
Die bamiscooters van die vage webshops zijn nu eenmaal van mindere kwaliteit. Wil dat zeggen dat alle retro-scooters slecht zijn? Nee.
TS zou kunnen kijken naar een Sym Cello/Sym Fiddle of een Aprilia Habana of Mojito. Beproefde merken met mooie modellen! Heb er zelf ook een, naar volle tevredenheid.
Zo en nu ga ik slapen!
Feel the fuzz!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 05:39:37 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82480233
Oftewel ; die retro scoots zijn best grappig, maar niet de chinese goedkope rommel kopen als je er ook nog lol van wilt hebben
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 juni 2010 @ 08:37:10 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82481392
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zo voorspelbaar....

Toen ik zo'n 15 jaar geleden mij begon te intresseren in een Honda Vision Met-in, zag ik op school al tig van die krengen staan, net zoals DJ Kymco's en andere populaire scootertjes destijds. Er was echt geen 1 scooter die geen schade had. Ik heb ruim een jaar zo'n Vision gehad...2e hands gekocht, nieuwe kapjes erop laten zetten en nooit schade aan gehad...totdat er 1 of ander ei z'n fiets tegen aan liet kletteren.

Met de scooter die ik nu ruim 2 jaar heb ook nooit schade gehad, behalve ook weer van zo'n hork die ook weer z'n fiets tegen mijn scooter (kwaliteitsproduct van Yamaha) heeft laten vallen. Nu net een maand geleden reed ik op de scooter weg uit het dorp en ben ik aangevallen door een gans.. Behoorlijk hard onderuit gegaan en wat heb ik ? Schade, aan maar 2 kappen en niets aan de hand (hooguit voor 120 euro schade)....als ik op zo'n bamiscooter had gezeten was dat ding of totall los geweest, of niet aangevallen door die gans...omdat dat beest ook wel weet dat die dingen niet te vertrouwen zijn....
Klopt helemaal, ik kom hier diverse websites met klachten over tegen... En dat zonder dat ik ooit in m'n leven op een scooter heb gezeten
Er zijn ook genoeg Chinese webshops, waar die scootertjes voor 150 dollar te koop zijn. Excl. transport uiteraard, maar die 150 dollar is het geld dat ze daadwerkelijk aan de "kwaliteit" kunnen besteden. Niet de 800 euro die je hier betaalt.
censuur :O
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:36:28 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_82482754
Vriend van mij had zo'n geval. De eerste weken was het leuk; in de 4 maanden daarna is dat ding volledig weggeroest.
Na een half jaar heeft 'ie hem bij het grofvuil gezet.
Zonde van je geld...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_82494697
Een oom van me had in een opwelling zo'n chinese scooter gekocht en heeft er 3 ritjes op gemaakt en vervolgens een jaar in de tuin laten staan, totdat ik zei dat ik m wel wilde proberen in Amsterdam.

Het is een Yiying 50qt-15 bromscooter (50 kmh) en ik heb m in okt. 2009 gekregen. Tot de winter regelmatig gebruikt, ging allemaal perfect totdat ie af en toe wat begon te haperen en slechter startte. Daarom en ivm de winter van december tot maart dat ding voor de deur (buiten) laten staan. Nooit olie ververst oid, gewoon geen fuck aan laten doen eigenlijk.

Ik heb m nu vorige week voor het eerst naar een scootershop gebracht voor wat onderhoud en ik heb een nieuwe olie, nieuwe accu, nieuw startrelais (hij startte niet meer elektrisch), nieuwe bougie, nieuwe achterlicht-regulator en de remmen laten bijstellen en hij doet et weer fantastisch. Kosten: 120 euro.

Ik was in het begin ook heel sceptisch over zo'n chinees en het is idd niet de beste kwaliteit, maar ik accepteer dit en ik kan er de lol ook wel weer van inzien..De buddyseat gaat niet meer op slot en de benzinemeter staat altijd op vol maar dat is ook wel behapbaar.

Nu in totaal 1800 km gereden en ik moet zeggen na de servicebeurt rijdt ie super. Zijn ook erg zuinig: ong. 1 op 30 bij altijd voluit rijden.

Maar goed, ik ben me er van bewust dat ik m gratis heb gekregen dus de mankementen voor lief neem, maar ik zou het niet allemaal per definitie als troep wegschrijven.
pi_82515607
Zal je mijn verhaal vertellen, over een scooter die het wel goed doet ! Retro is ie niet, eerder ontworpen door een Japanner die wel van aparte lijnen houdt: De Yamaha Giggle.

Sinds de zomer van 2008 in ons bezit en vooral in het eerste jaar veel kilometers op gemaakt. Er stana er nu ongeveer 13.000km op de teller en roesten doet hij alleen een beetje op de uitlaat en de standaard...voor de rest is hij nog steeds keihard. Olie nakijken/pijlen is een nutteloze tijdsbesteding gebleken...elke keer dat ik kijk, lijkt er maar niets uit te zijn...hij verbruikt gewoon niets

En afgelopen winter was het behoorlijk koud en ook hier stond hij gewoon buiten.. net zoals de vorige winter trouwens..en na ruim 2 maanden wilde ik weer eens op de scooter...geen platte bandjes, geen gedoe met starten..gewoon gelijk gepruttel uit de uitlaat en gaan met die gele banaan...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:11:30 #21
261627 sciter
pi_82517779
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:11 schreef Irakkie het volgende:
Een oom van me had in een opwelling zo'n chinese scooter gekocht en heeft er 3 ritjes op gemaakt en vervolgens een jaar in de tuin laten staan, totdat ik zei dat ik m wel wilde proberen in Amsterdam.

Het is een Yiying 50qt-15 bromscooter (50 kmh) en ik heb m in okt. 2009 gekregen. Tot de winter regelmatig gebruikt, ging allemaal perfect totdat ie af en toe wat begon te haperen en slechter startte. Daarom en ivm de winter van december tot maart dat ding voor de deur (buiten) laten staan. Nooit olie ververst oid, gewoon geen fuck aan laten doen eigenlijk.

Ik heb m nu vorige week voor het eerst naar een scootershop gebracht voor wat onderhoud en ik heb een nieuwe olie, nieuwe accu, nieuw startrelais (hij startte niet meer elektrisch), nieuwe bougie, nieuwe achterlicht-regulator en de remmen laten bijstellen en hij doet et weer fantastisch. Kosten: 120 euro.

Ik was in het begin ook heel sceptisch over zo'n chinees en het is idd niet de beste kwaliteit, maar ik accepteer dit en ik kan er de lol ook wel weer van inzien..De buddyseat gaat niet meer op slot en de benzinemeter staat altijd op vol maar dat is ook wel behapbaar.

Nu in totaal 1800 km gereden en ik moet zeggen na de servicebeurt rijdt ie super. Zijn ook erg zuinig: ong. 1 op 30 bij altijd voluit rijden.

Maar goed, ik ben me er van bewust dat ik m gratis heb gekregen dus de mankementen voor lief neem, maar ik zou het niet allemaal per definitie als troep wegschrijven.
Je hebt altijd uitzonderingen, en er zijn ook wel een paar chinese merken die niet slecht zijn maar meestal is het ''meuk''

Chinese dingen word gewoon minder goeie materialen gebruikt ..
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:12:38 #22
261627 sciter
pi_82517873
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:44 schreef Meike26 het volgende:
Zal je mijn verhaal vertellen, over een scooter die het wel goed doet ! Retro is ie niet, eerder ontworpen door een Japanner die wel van aparte lijnen houdt: De Yamaha Giggle.

Sinds de zomer van 2008 in ons bezit en vooral in het eerste jaar veel kilometers op gemaakt. Er stana er nu ongeveer 13.000km op de teller en roesten doet hij alleen een beetje op de uitlaat en de standaard...voor de rest is hij nog steeds keihard. Olie nakijken/pijlen is een nutteloze tijdsbesteding gebleken...elke keer dat ik kijk, lijkt er maar niets uit te zijn...hij verbruikt gewoon niets

En afgelopen winter was het behoorlijk koud en ook hier stond hij gewoon buiten.. net zoals de vorige winter trouwens..en na ruim 2 maanden wilde ik weer eens op de scooter...geen platte bandjes, geen gedoe met starten..gewoon gelijk gepruttel uit de uitlaat en gaan met die gele banaan...

[ afbeelding ]
SPOILER
Yamaha is dan ook Japans, die kunnen meestal veel dingen hebben
pi_82518715
Dat is dus ook de boodschap !

Ga voor iets Japans of Europees.. De kwaliteitsnormen liggen gewoon een stuk hoger dan in China.
Wil je toch een beetje ietsje retro ontwerp, dan is de Yamaha Neos misschien wel iets !!
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:34:58 #24
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_82543662
Ten eerste, GEEN China zooi, die dingen zijn t geeneens waard om te reparen als ze na een 15k KM's niet weer werken.

Wil je een beetje goedkope retro scooter, kijk eens voor een aprilia mojito custom. Mijn neeft heeft er een weten te vinden voor 800 euro, en is motorisch een stuk sterker dan die China zooi
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:44 schreef Meike26 het volgende:

[ afbeelding ]
SPOILER
13k KM's is niet veel hoor Mijn oude peugeot bijvoorbeeld heeft ruim 15k met een snelle 70cc en andere zooi ,wat zorgde voor een top van 110 op de autoteller, gelopen zonder ooit iets van speling oid op de krukas of lagers(waren standaard peugeot).
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:03:06 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_82545074
Retro? Vintage is veel mooier en sterker!

15+ jaar geleden had ik 2 Simson Schwalbes, een uit '78 en de ander uit '69 die je voor een paar 100 Gulden/Mark kon kopen.

Het is een beetje vreemd maar wel lekker.

Origineel reed ie max 85km/u en verbruik van 1:50. Ze zijn erg sterk (dikke plaatstaal kappen) en omdat ze zo oud waren had ik oldtimer verzekering en dat was 1/5 van normaal. Dit ding is bere-sterk en makkelijk te onderhouden.

Ooit zal ik er nog eens eentje weer kopen.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')