FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] CRX VTEC > CRX iVTEC K20A2 | Rising Sun Performance
t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:13
Tijden geleden dat ik hier in PTA iets heb gepost, maar ik wil toch graag ons project hier delen.

De auto is een Honda CRX VTEC welke standaard een B16A1 motor heeft. De auto heeft aardig wat historie, de vorige eigenaar heeft de auto ooit eens voorzien van een Jackson Racing Supercharger met een gebouwde motor.. maar die heeft het niet lang uitgehouden (helaas). Ik heb hem na een langetijd stilstaan overgenomen en ben er meer verder gegaan. Intussen lag er een B16A2 motor uit een Civic VTi in. Deze motor heben wij voorzien van andere nokkenassen van een B16B Honda Civic Type-R. De auto produceerde zo'n 170-180pk.

Maar dit was niet genoeg, als eigenaar van dé tuningshop in Nederland kunnen wij niet achter blijven... Dus ons plan is om de eerste K20 iVTEC CRX te bouwen in NL. Er zijn er al een paar in Europa, maar die worden met name gebruikt voor dragracing. De K20 motor wordt onder andere gebruikt in de Civic Type-R uit 2001+. De motor produceert standaard 200PK.

Het kan zijn dat er veel in 't Engels staat, het project staat ook op Internationale fora.

Genoeg gelul, pics:

Strippen en schuren:













t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:13
Engine looks very clean on the inside, so we've put it back together:


Cleaned up the oil pan:


Sanded the car some more:


Engine bay is done:


Insiders joke in NL:
t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:14








'RSP Racing Matte Black'
DutchErroristmaandag 7 juni 2010 @ 10:15
Wat een lelijke kleur Ik neem aan dat hij wel een mooi kleurtje krijgt? ?

Oh hijs al zwart
t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:19
Traction bar:


Dynorun:
http://www.vimeo.com/10048960
t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:21

247,4HP / 252,5NM
t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:23
DM 98 Spec Brake Calipers
JDM 98 Spec Brake Pads
Nitrac 282mm Brake Discs
Volk GT-N 15" 6,5J ET45
Öhlins Coilovers met Skunk2 Lowering Springs
Custom Left B18C / K20 Drive Shaft

De uitlaat moet nog gedaan worden en dan gaan we weer testen



t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:24
Specs:

Motor
K20A2 EP3 Civic Type-R | 247,4HP & 252,6Nm
Hybrid Racing Custom Engine Mounts
Hybrid Racing Fuel Rail
Hybrid Racing Fuel Lines
Hybrid Racing Radiator Hoses
R-Developments Baffled Sump System
Rising Sun Performance K20 Header
APE :garage: 3" Exhaust System
Ape :garage: 3" Intake System
Blox Velocity Stack Air Filter
Karcepts Alternator Relocation Kit
AEM Fuel Pressure Regulator
Walbro 255 lp/h Intank Fuel Pump
SPAL Radiator fan
SRR Coolant Reservoir

Drivetrain
FN2 Civic Type-R Gearbox 5.062 Final Drive | The Stig Approved
ACT 6 Puck Clutch Disc
Hasport EF Shifter Mechanism
Hybrid Racing Shifter Box
Type-R Shift Knob
Prelude H22 Shifter Cables
Drive Shaft Shop Customized Drive Shafts

Electronics
Hondata K-Pro ECU Dyno tuned by Bekerom Tuning
Hybrid Racing Custom Wire Harnass
Autometer Boost Gauge
Autometer Narrowband Gauge
Autometer Oil Pressure Gauge
Autometer Oil Temperature Gauge
Autometer Water Temperature Gauge
AEM Uego Wideband Sensor and Gauge
Battery Replaced To Rear


Exterior
RSP Racing Matte Black
Aluminum Dual Wing
APE :garage: Stainless Steel Wing Support
Spoon Style Mirrors CF

Interior
Buddy Club Racing Seat
LTEC 3" 4 point Harness
Sparco L505 35cm Steering Wheel
Sparco Quick Release Hub

Suspension & Brakes
Energy Suspension Master Kit
Energy Suspension Trailer Arm Bushings
Öhlins Coilovers w Skunk2 Racing Springs
JDM DC2 98 Spec Brake Calipers
JDM Dc2 98 Spec Brake Pads
Nitrac 282mm Brake Discs
Volk GT-N 15" 6,5J ET45
Yokohama Advan A048 195/55/15
t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:25
Stukje snelweg in tunneltje: http://www.streetfire.net/video/rsp-krx-and-nylez_1998184.htm



Dit is part 1, part 2 komt er aan.

Dit rondje zit Martijn er naast, vermogen is max 200pk... uitlaatje geknepen ivm geluidsregels.
t0nmaandag 7 juni 2010 @ 10:27








Toekomst:
- Limited Slip Diff
- 3" Exhaust Tip
- 2nd Buddy Club Racing Seat

Dan Time Attack, na die tijd weer verder kijken....
Sounddragonmaandag 7 juni 2010 @ 11:05
>> projekten

T0n
GateWayXmaandag 7 juni 2010 @ 11:12
Altijd leuk om te volgen zo'n project!
Annemaandag 7 juni 2010 @ 11:34
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:12 schreef GateWayX het volgende:
Altijd leuk om te volgen zo'n project!
Wat hij zegt.

Edit; En meteen weer even in het overzicht geplaatst Overzicht Projecten
Maharbalmaandag 7 juni 2010 @ 11:52
Leuk om te lezen.

Misschien dat ik een domme vraag stel, maar is het aantal nm's niet een beetje laag in verhouding tot wat je normaal ziet?

Ik zit zelf al rond de 222nm, terwijl ik "maar" 170pk heb.
t0nmaandag 7 juni 2010 @ 12:09
Heb jij 'n 2,5?

Dit is maar 'n 2ltr..
Maharbalmaandag 7 juni 2010 @ 12:45
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:09 schreef t0n het volgende:
Heb jij 'n 2,5?

Dit is maar 'n 2ltr..
Yes, een 2.5L.

Zoals ik zei, misschien een domme vraag...maar ik had altijd 't idee dat de trekkracht altijd wel enigszins meesteeg met het vermogen
fathankdonderdag 10 juni 2010 @ 16:51
Bij Honda's niet. Daarom moeten die ook zoveel toeren janken. Om het gemis aan koppel te compenseren.
Turquaz52vrijdag 11 juni 2010 @ 02:25
precies.. wat je ook doet, een honda heeft altijd veel vermogen maar net zoveel koppel als een grasmaaier
Koepertdonderdag 17 juni 2010 @ 19:36
Die foto's op t circuit en die 2 daaronder, dat de auto geel voor en achter is + dikke spoiler en helemaal zwart zonder spoiler; is dat n kwestie van chronologie in de foto's, of is het een meer n soort 'opschroeven als we t circuit opgaan" ? Waarschijnlijk n domme vraag maar toch
bietelboerdonderdag 17 juni 2010 @ 22:03
Onderste foto's is hoe de Crx er nu bij staat.
garnage-patrickdonderdag 17 juni 2010 @ 23:40
kon die uitlaat er niet een beetje fatsoenlijk onder gehangen worden?!
bietelboerdonderdag 17 juni 2010 @ 23:47
Ooit eens geprobeerd om een 3" uitlaat over een draagarm te leggen?
t0nvrijdag 18 juni 2010 @ 10:10
De uitlaat is 3".. da's nogal dik voor een kleine auto. Maar door de motor is het wel een noodzaak

Goed, 't achterste deel wordt van de week opnieuw gemaakt. Er moet nog een beugeltje bij en een andere tip op komen.
garnage-patrickvrijdag 18 juni 2010 @ 23:35
ow kut, dan gaat het idd niet passen!

Heb niets gezegd!
Barcaconiazondag 20 juni 2010 @ 02:41
Hee, t0n topic, das lang geleden!
Leuk project. Ik ben nog steeds geen fan van Honda's maar het is best gaaf om te zien hoe je dit inbouwt! Toevallig meer foto's van de ombouw?
t0nzondag 20 juni 2010 @ 21:09
Thanks!

Nee, heb helaas niet meer foto's..
x3romaandag 21 juni 2010 @ 16:33
Dit moet ik volgen Normaal zijn die wagens niet zo mijn ding, maar deze ga ik toch volgen
raulboulidinsdag 22 juni 2010 @ 14:52
Ik rij je eruit jonge bam
t0nwoensdag 23 juni 2010 @ 19:36
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:52 schreef raulbouli het volgende:
Ik rij je eruit jonge bam
Als hij op de trailer staat ja... alhoewel... ga jij eens S/E rijden..
t0nzondag 27 juni 2010 @ 18:02
Afgelopen vrijdag zijn we naar Drachten geweest, daar is een evenement 'Street Legal Nights'. Dit evenement is een dragrace evenement op de 1/4 mijl. Hier rij je voor de Nederlandse DHRA competitie. Zie ook www.dhra.nl

De auto is hier eigenlijk niet voor gebouwd, maar we wilden toch wel eens zien wat de tijd zou zijn.
Er zijn al andere geweest in NL met deze motor in een ander model Honda welke in de 12seconden rijden, dit is echt een serieuze tijd! Veel auto's komen hier bij lange na niet en rijden 13,5-14 seconden. En dan ben je eigenlijk al snel.

De tijd die ik heb gereden is niet goed, maar ook niet slecht. Ik heb één run gemaakt. deze resulteerde in het volgende:

http://www.vimeo.com/12888790

et 13,23 @ 167,83km/u

Kan beter, maar ben niet ontevreden voor een first timer met deze auto/slicks. Ik heb hierna niet meer gereden, ik brak voor ik de tweede run kon doen tijdens de burn-out (banden opwarmen) mijn aandrijfas.
Dit is zonde, maar het hoort er bij. Ik heb geen dragrace assen welke van enorm sterk materiaal zijn en dus tegen de krachten kunnen welke loskomen bij het absurd hard wegtrekken vanuit stilstand. We gaan nu wel sterkere plaatsen, maar nog steeds geen dragrace assen. De auto blijft immers een circuit auto.. en die assen zijn niet goedkoop
Sounddragonzondag 27 juni 2010 @ 18:15
Mooie tijd, jammer van je aandrijfas, maja, dat weet je he; zwakste schakel verhaal .
Turquaz52zondag 27 juni 2010 @ 18:46
Ik denk dat ik rond de 17 ofzo zal eindigen als jij 13 maakt
2NutZdonderdag 1 juli 2010 @ 16:31
Mooi project. Leuke motor, ik heb hem er zelf ook in
Misschien niet geheel OT maar is zo'n blokje makkelijk wat omhoog te krikken qua vermogen en dan vooral koppel?
rollator_GSIzaterdag 3 juli 2010 @ 22:24
quote:
Op zondag 27 juni 2010 18:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik denk dat ik rond de 17 ofzo zal eindigen als jij 13 maakt
moet je flink doortrappen
Turquaz52zaterdag 3 juli 2010 @ 22:35
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:24 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

moet je flink doortrappen
Ik heb alleen maar een Sportstand en een gaspedaal
Intelligencewoensdag 7 juli 2010 @ 12:16
Deze volg ik ook zeker
Rij op het moment met de auto van mn vriendin 15,9 en bezig met een ander blok, daarna is mn eigen auto aan de beurt

Edit:
Tering je kunt wel snel schakelen met dat ding, hoef ik met onze auto niet te proberen haha

[ Bericht 14% gewijzigd door Intelligence op 07-07-2010 12:24:18 ]
t0ndinsdag 20 juli 2010 @ 09:10
Some pictures of the car @ Hondaropa. One of the biggest Western Europe Meetings.





Intelligencedinsdag 20 juli 2010 @ 11:41
Komt regelmatig bij ons op de meeting nu een Prelude met een Rising Sun Performance sticker op de voorruit
t0ndinsdag 20 juli 2010 @ 19:41
Cool! Welke meeting?
Intelligencewoensdag 21 juli 2010 @ 17:14
Wij meeten elke zondag in Hengelo www.Outsiderz.nl voor meer info haha
junkiesietzewoensdag 21 juli 2010 @ 22:19


een swap naar een oud civicje
zeker snel die dingen
DutchErroristwoensdag 21 juli 2010 @ 22:31
Even een dom vraagje he... Maar waarom zit er zo'n enorme spoiler op die auto, als hij voorwielaangedreven is... Dan heb je toch iets nodig wat de voorkant naar beneden drukt en niet de achterkant?
bietelboerdonderdag 22 juli 2010 @ 00:05
Een CRX is nog al gevoelig voor overstuur.

Die krengen gaan super snel rond en dat wil je niet op het circuit
t0nwoensdag 8 september 2010 @ 10:03
Updates:

Wilwood Dynapro 6 piston 12.19" Big Brake Kit
Wilwood Brake Lines
Team Dynamics Pro Racer 1 Wheels
Plastics 4 Performance Lexan Windows
Ohlins / Buddy Club Racing 16/10kg Springs









@ Time Attack 3é plaats gehaald.



... tijd voor een LSD :)
bietelboerwoensdag 8 september 2010 @ 19:57
Ik vond dat hij vrij stil was ivm dat rode gevaarte van Kelly :D