SO YOU THINK YOU CAN DANCE 7 – TOP 11 PERFORM:(Epistel time

!!!)
*
![]()
* waar de heren de dames volledig wegdansen
* uitverkoop bij Ikea (Banken! Ramen! Lockers!)
* the return of Dr. Swag, Fonzie Kanamura en Super Mommy
* KENT
Eerst wat random thoughts:
Ben ik blij na deze eerste performance show? Jaaaaa, ik ben blij. Het tempo van de show was niet zo opgefokt, het niveau was gemiddeld goed, het AllStar-format werkt soms wel, soms niet, maar voegt wel een extra dimensie toe, de judges waren in vorm (behalve toen de 60-jarige Nigel de 19-jarige Ashley naar haar liefdesleven ging vragen… uhuh, no go area Nigel

). Ik heb krom gelegen van het lachen, ik heb gefascineerd zitten kijken en ik heb gejankt… alles wat je wil van SYTYCD.
Oh wat heerlijk dat Mia er weer is. Die tandem met Adam is zo lekker, al moeten ze het ook weer niet gaan overdrijven, want dan kan het irritant worden. Mary Murphy is een schat, maar het is wel even lekker rustig zonder haar gekakel en gekrijs

.
Huh, nou regie, dat was een lekkere binnenkomer hè, met die opkomst van de sterretjes? Schakelen schat, schakelen. Nikki Parsons, nieuwe regisseur… meid meid meid. De rest van de show was ook niet veel beter. Wat gaat dat worden dit seizoen…
Billy & Lauren – Broadway – Tyce DiorioEn we beginnen direct met The Most Anticipated Contestant Ever!!! Billy is superboy. Maar zelfs superboys worden weleens genaaid door de hoge hoed (ik herinner jullie er nog maar even aan dat ik niet in de hoge hoed geloof hè

?). a) gekoppeld worden aan charisma-free zone Lauren b) Footloose

c) Tyce die weer eens een duffe, middelmatige choreo van High School Musical-niveau uitbraakt d) dansen met een fucking locker. Wat ik wil zeggen is dat Billy zoals te verwachten foutloos danste, zijn uitstraling en performance gewoon goed waren, maar daar hield het ook mee op. Hij heeft eruit gehaald wat er uit te halen viel. En toen kwamen zijn grootste concurrenten Alex, Robert, Kent… en denkt niemand meer aan Billy (misschien). Tuurlijk gaat ‘ie gewoon door, maar een echt visitekaartje heeft hij deze week nog niet af kunnen geven. Volgende week beter!
Cristina & Mark – jazz – Sonya TayehMark en Cristina… sssssnaaakkkeessssssss

. Ja, Son of the Garden. Ik had het niet beter kunnen zeggen Nigel. En hier ging het AllStar-concept dus compleet de mist in, want Fonzie Kanamura danste dat arme meiske completement weg van het toneel. Ik vond Cristina weinig overtuigend en snapte alle praise van de judges dan ook niet. Misschien hielden ze zich in omdat Cristina zooo door Mark verslonden werd? Goed, ver van haar eigen stijl, maar het spetterde gewoon niet, haar bewegingen leken allemaal zo klein en ingehouden en ze leek zich niet 100% te geven. Die paar arabesken of hoe heten die krengen waren inderdaad niet slecht. Dit meisje heeft veel potentieel, maar ze heeft nog wel een weg te gaan. Of ze die kans krijgt? Ik zie haar niet zo ver komen. Oh ja, de choreo. Typisch Sonya maar ik begin er aan te wennen

.
Jose & Comfort – hiphop – NappyTabsEn ik maar hopen dat Jose meteen in de eerste week een latin zou krijgen, vraag me niet waarom! Jaaaaa lieve kijkertjes, hiphop ligt zooooo ver van breaking, houden jullie daar wel rekening mee? Altijd Nigel, altijd. Maar hé, Nappytabs, dan niet ellenlange breakmoves toevoegen hè. Naughty. Anyhoo... Ik ben een fan van Jose. ’t Is een schatje met een lieve lach, prachtige tanden en een goede opvoeding zo te zien. En hij doet yoga

. Daar gaat je laatste beetje street cred Jose! Zat ik helemaal flabbergasted op het puntje van mijn stoel? Neen. Ik vond de choreo best vermakelijk en beiden dansten lekker. Verbazingwekkend genoeg waren de breakmoves (die headspinnnzzzzzz

) nog het matigst. Mmm, typisch. Op naar volgende week en dan iets compleet buiten zijn comfort (

) zone.
AdéCheeky & Kathryn – jazz – Travis Wall‘Scuse me, was die Kathryn vorig jaar ook zo amazing

? Eigenlijk ben ik dat grietje al helemaal vergeten

. Maar die was wel even frickin’ goed zeg in deze choreo. En die arme AdéChiké… tja, hij was niet enorm geweldig, maar kom op, die slachting van de jury was compleet overdreven. Ik hoop dat die knul nog een paar weken gegund worden om uit zijn schulp te kruipen, maar ik vrees dat hij zichzelf inmiddels zo aangepraat heeft dat hij minder is dan de andere jongens, dat dat niet gaat gebeuren. De choreografie van Travis was wederom subliem. O ja, Mia en Adam

.
Melinda & Pasha – jive – Tony & MelaniePasha, hot dog on a stick

! Wordt hij nou echt met de week lekkerder? Na twee keer kijken weet ik nog steeds niet wat er mis was met deze dans. De judges bekritiseerden haar voetenwerk, wat ik eigenlijk redelijk goed vond. Haar tapskills werkten juist wél in haar voordeel bij de jive kicks and flicks. Vooral haar armen waren abominabel, eigenlijk haar complete bovenlijf. Zo houterig, zo clumsy, zo… tap

. Ai ai ai. Verder was ze duidelijk niet op haar gemak – hoe kan dat nou met een tegen je aanschurende, halfnakende Pasha aan je zij? – en leek ze erg onzeker. Als ik centjes moest zetten op wie er als eerste uitvliegt… of zou de Pasha-factor in haar voordeel werken en haar uit de Bottom Three houden?
Alex & Allison – contemporary – Sonya TayehKippenvel. Tranen. Brok in de keel. Ongelooflijk. Prachtig. Ontroerend. Betoverend. Alex oh Alex. Was Allison ooit zo goed? Het allerbeste wat SYTYCD ooit ter wereld op het podium heeft gebracht? Neu. Overdrijven is een vak jongens. Maar eh… willen jullie dit nooit meer doen als ik net mascara heb opgebracht, ja

?
Alexei & Twitch – hiphop – NappyTabsWaarom
wist ik dat Alexei hiphop zou krijgen, net zoals ik wist dat Kent meteen aan die sexpot Anya gekoppeld zou worden

? De Hoge Hoed en ik hebben een lijntje, denk ik. Maar goed, Alexei. Tja, een van mijn favorietjes, maar dit was een beetje niemendallerig. Vond Twitch met zijn grote fysiek ook een tikje dominant

. Vermakelijk maar niet spectaculair. Ik had Alexei graag in iets uitdagenders gezien. Mooie uitspraak van Shankers over hiphopdansen
“you need the sensuality of a woman and the power of a guy.” Spot on. Oh ja, dat filmpje van Blue Steel Shankman. Lol.
Lauren & Ade – pop jazz – Mandy MooreOh jee, lamb to the slaughter

. Ging dit niet een beetje te ver? Okay, dat Little Miss Sunshine-gezichtje was een beetje too much, maar zo slecht was het toch niet? Ik vond haar connectie met Ade

wel okay en technisch gezien was het hartstikke goed. Misschien vond ik de choreo gewoon te leuk, ik had voortdurend een big smile op mijn bakkes. Lauren heeft iets bijzonders, en al kwam het er misschien niet helemaal uit in deze dans, dat meiske moet nog wel even blijven hoor!
Kent & Anya – chachacha – Tony & MelanieOoooh Kent, wat een heerlijkheidje ben jij! Zelden heb ik zo’n vermakelijke performance gezien bij SYTYCD

. Elke vezel in zijn – en mijn ! - lichaam genoot. Wat een heerlijk menneke (“they taught me
something on the farm!”). En wat een prima chacha voor iemand die nog nooit latin heeft gedanst. Die ene move waarop zo gehamerd werd was inderdaad een beetje too drag queen

, maar technisch gezien was het echt behoorlijk briljant hoor. Hij deed me inderdaad denken aan Dominic en Gev, die zich ook zonder gene in de latindansen gooiden. A young Paul Newman… echt wel! Kent mag op dit moment gewoon winnen van me, alle Alexen, Billies en Roberten ten spijt

.
Ashley & Neil – contemporary – Tyce DiorioAshley… ik vergeet telkens dat zij ook nog meedoet. Haaaaiii Neil

! Standaard contemporary van Tyce, leuk om te zien, maar niet echt memorabel. Wel kudos voor de muziekkeuze, want Donnie Hathaway en dan ook nog Roberta Flack, dang! De connectie tussen Ashley en Neil vond ik niet spectaculair en er waren een paar onzekerheidjes te zien. Het concept kwam ook niet helemaal uit de verf. Kruip uit je schulpje schat! Samenvattend: een zeventje.
Robert & Courtney – African jazz – Shaun CheesmanGoddamnhottiepetottie! Wat een matinee idol is die Robert

. Een kruising van een jonge George Clooney en Bruce Campbell

. En een van de mooiste danslijven (vooral die torso) die ik ooit heb gezien. Erg lekkere choreo van Shaun Cheesman, die African-dingetjes van hem zijn meestal toch wel erg leuk. Is hij dé dark horse van het seizoen? Ik denk het wel. Hij doet me zo aan Victor van vorig seizoen denken. Dat was ook een dark horse maar uiteindelijk struikelde ‘ie ergens halverwege het rondje over een heg. Ik bid op mijn blote knietjes dat Robert heel ver komt. Gebaseerd op wat ik vandaag gezien heb hoop ik zelfs dat hij Billy Bell’s little tushy gaat kicken

. Go Robert!
Het zou me niks verbazen als we vanavond drie dames in de Bottom Three zien, wat het is bijna beangstigend hoeveel beter de heren in deze show waren dan de dames. Okay, de choreos zaten niet altijd mee, maar dan nog. De jongens lijken ook allemaal al een fanbase opgebouwd te hebben. Als Alex nog geen connectie met het publiek had gemaakt, dan heeft hij daar gisteravond wel voor gezorgd. Ik denk dat Adéchiké van de jongens het meeste gevaar loopt. Bij de meiden… eigenlijk allevijf wel. Oei.
Hou de dames erin, opdat wij Pasha niet hoeven te missen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 17-06-2010 13:49:52 ]