Nee volgens mij is er een misverstand. Dat is een foto van internet van MDF en daarmee wil ik duidelijk maken dat mijn plank er niet zo uit ziet vanaf de zijkantquote:
Misschien kan hij er een Ibanez S van makenquote:Op zondag 6 juni 2010 20:15 schreef brother52 het volgende:
En 3 cm is sowieso al aan de erg dunne kant.
Ik denk van wel. En voor wat houtbewerkingsspullenquote:
Je kunt beter naar een goede houthandel gaan. Het hout bij de gamma is veel te crappy om gitaren van te maken.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik denk van wel. En voor wat houtbewerkingsspullen
-zal m'n moeder blij mee zijn dat het hout niet goed is na al die moeite-
Even googlen dan maarquote:Op zondag 6 juni 2010 20:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kunt beter naar een goede houthandel gaan. Het hout bij de gamma is veel te crappy om gitaren van te maken.
En dat hout heelt lang niet lang genoeg liggen drogen.
Mahonie denk ikquote:Op zondag 6 juni 2010 20:41 schreef brother52 het volgende:
Weet je trouwens al wat voor houtsoort je wilt gaan gebruiken?
Welke dan?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:49 schreef brother52 het volgende:
Als je daar SSS of SSH in wilt gooien, neem ik aan dat je een heldere klank wilt. Dan kun je beter geen mahonie nemen.
Succes man!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:21 schreef The_Dean het volgende:
Even iets anders... hoe heet die schuldsaneringshulp instantie ook alweer? Anders word het toch tijd mijn gear te koop te zetten, en dat doe ik toch liever niet.
Edit: Heb het al.
Morgen even bellen met de gemeente, even kijken of ik ingeschreven kan worden bij het GKB...quote:
Wat brother zei, of even rondneuzen/Googlen op tonewoods. Krijg je enorm veel hits en beschrijvingen voor houtsoorten en welke soort welk geluid [tone] heeft. Je kan uiteraard niet alles overal krijgen, maar als je wat een mainstream houtsoort pakt moet dat wel te vinden zijn.quote:
Ik zou je eerst even goed inlezen hoe en wat er allemaal bij komt kijken, belangrijkste regel is dat je geen gitaar kan maken omdat je goedkoper uitbent dan een gitaar uit de winkel. Je maakt het zodat een gitaar aan jouw specifieke eisen gaat voldoen en dat gaat geld kosten. Voor het materiaal (zonder hardware enz) ben je al zo honderden euros kwijtquote:
Dat ook ja. Als je voor 150 klaar wil zijn moet je niet zelf gaan bouwenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou je eerst even goed inlezen hoe en wat er allemaal bij komt kijken, belangrijkste regel is dat je geen gitaar kan maken omdat je goedkoper uitbent dan een gitaar uit de winkel. Je maakt het zodat een gitaar aan jouw specifieke eisen gaat voldoen en dat gaat geld kosten. Voor het materiaal (zonder hardware enz) ben je al zo honderden euros kwijt
Ik heb nog een nek en andere onderdelenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat ook ja. Als je voor 150 klaar wil zijn moet je niet zelf gaan bouwen
Maar wat wil je bereiken dan met die telecaster kit, tenminste met welk idee koop je het ?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik heb nog een nek en andere onderdelen
En anders koop ik lekker alsnog die Telecaster kit
Als klus en reservegitaar en in de loop van de tijd zelf te verbeteren, onderdelen vervangen enzulks.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar wat wil je bereiken dan met die telecaster kit, tenminste met welk idee koop je het ?
Dat scheelt wel natuurlijkquote:Op zondag 6 juni 2010 21:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik heb nog een nek en andere onderdelen
En anders koop ik lekker alsnog die Telecaster kit
Bedenk wel dat een goeie basis van je gitaar bij je body en je hals begint, en als je een fatsoenlijke gitaar gewend bent is dit gewoon weggegooit geldquote:Op zondag 6 juni 2010 21:40 schreef blckbb het volgende:
[..]
Als klus en reservegitaar en in de loop van de tijd zelf te verbeteren, onderdelen vervangen enzulks.
gewoon een projectgitaartje dus
Dat is zeker erg leuk, en goed om veel van te lerenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:40 schreef blckbb het volgende:
[..]
Als klus en reservegitaar en in de loop van de tijd zelf te verbeteren, onderdelen vervangen enzulks.
gewoon een projectgitaartje dus
Ik zie het probleem niet, ik begin bij de basis. In de loop van de tijd koop ik dan een nieuwe body bijvoorbeeld of een nieuwe neck, ik hoef het niet persé meteen perfect te hebben maar gewoon een gitaar waar ik de komende tijd mee kan klussenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bedenk wel dat een goeie basis van je gitaar bij je body en je hals begint, en als je een fatsoenlijke gitaar gewend bent is dit gewoon weggegooit geldDan zou ik eerder zeggen dat je beter door kan sparen en het dan wel echt fatsoenlijk te doen
Precies wat ik wilquote:Op zondag 6 juni 2010 21:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is zeker erg leuk, en goed om veel van te leren
Picsquote:Op zondag 6 juni 2010 22:30 schreef blckbb het volgende:
Net mijn oude strat (aka relic in spé) weer in elkaar geschroefd
Je maakt het me moeilijkquote:
quote:Op zondag 6 juni 2010 22:41 schreef blckbb het volgende:
[..]
Je maakt het me moeilijkIk heb geen camera bijdehand behalve de cam van m'n laptop.
Het is een Volcano Rock-A-Teer vreselijk beginnersstratje. Ik ben de neckplate kwijt dus de nek zit gewoon vast aan 4 schroevenquote:
Ghehe, gewoon body aan een touwtje doen, en dan even een rondje door de straat fietsenquote:Op zondag 6 juni 2010 22:52 schreef blckbb het volgende:
[..]
Het is een Volcano Rock-A-Teer vreselijk beginnersstratje. Ik ben de neckplate kwijt dus de nek zit gewoon vast aan 4 schroevenVerder ontbreken schroeven in de al aardig bekraste slagplaat. Ik kijk wel of ik het zal relicen, hem opknappen (tenzij SSH ipv SSS) gaat toch teveel kosten
quote:Op zondag 6 juni 2010 22:54 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ghehe, gewoon body aan een touwtje doen, en dan even een rondje door de straat fietsen
sorry voor de late reactie, moest werken.quote:Op zondag 6 juni 2010 08:53 schreef Patrijz het volgende:
[..]
oh even puur uit nieuwsgierigheid, welke gitaar? en hoeveel wil je ervoor hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |