quote:
en dus niet midden op een weg, terwijl ernaast vaak een perfect fietspad ligt(soms zelfs beter..)
Ik maak regelmatig mee dat wielrenners(ook al zijn ze in hun 1tje) gewoon midden op een weg fietsen, terwijl net naast de weg een heel goed fietspad ligt. Vroeger, toen ik net mijn rijbewijs had, had ik nog wel het geduld om even te wachten, en er dan wijd om heen te gaan, maar tegenwoordig maak ik er in zulke gevallen een sport van om zo krap mogelijk om de wielrenner heen te rijden, en als er gene inhaalruimte is (vaak omdat men midden op de weg fietst) is het de sport zo dicht mogelijk erachter te rijden, vooral met de Sprinters van mijn werk ben ik daar erg goed in..
Oh, en als ze een keer netjes op een fietspad rijden, in een groepje, en ik kom ze tegemoet, gaan ze niet even netjes naar hun helft van het pad maar blijven ze gewoon het hele pad gebruiken, en word ik uitgescholden omdat ik niet snel genoeg aan de kant zou gaan...
Volgende groep wielrenners die i ktegenkom op de fiets en niet aand e kant gaan, hebben pech. Ik ga midden op mijn helft(2 richtingen op 1 pad) fietsen en absoluut niet aan de kant. Ook al zit ik op mijn mountainbike..
Oh, zelfde geld op de gewone weg, als er een groepje op "mijn"weghelft fiets, haal i kze gewoon in, eventueel pers ik mijn auto gewoon tussen de wielrenners in, mocht dat nodig zijn.. (mits er tenminste een fietspad is, of ze niet netjes aan de kant gaan/achter elkaar rijden)
oh, 9 van de 10 keer rij ik op een 2.5-3 ton zware verlengde Mercedes Sprinter, die je echt wel aan hoort komen en wel tegen een stootje kan(Smart total loss, Sprinter lag alleen de voorbumper eraf en er zat een deuk in de motorkap, maar niets wat je niet uit kon deuken.. )
[ Bericht 63% gewijzigd door Marco001 op 07-06-2010 11:52:44 ]