quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:44 schreef Joran-Joran het volgende:Maar er zijn dus serieus nog heel veel mensen die hun kind Adolf hebben genoemd sinds de oorlog

Wat bezielt je dan vraag ik me af? Ook de naam 'Mohammed' is grappig om eens in te typen ':')
volgens mij is het andersom eerder vreemd hoe ontzettend 'moralistisch' mensen doen over iets weinig-betekends als een voornaam ...
alsof die vent vooral Joden wilde vermoorden omdat hij ooit die naam gegeven kreeg en je dus nooit je kinderen die naam moet geven.
Imho is het daarbij ook opvallend dat het pas en generatie was die duidelijk _na_ de oorlog opgroeide en deze vooral kende uit de lesboekjes en van het onderwijs, dat zo denkt ... daarom ook het duidelijke 'verdwijnen' van die naam twintig jaar _na_ de oorlog (een generatie later dan mensen die de oorlog zelf wél meegemaakt hebben en dus waarschijnlijk wisten dat het helemaal niet ging over wie welke voornaam had).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25