abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82314345
Vanavond rond 21:30 besloot een mussengezin dat het voor de jongen maar eens tijd werd om uit te vliegen. Mooi schouwspel en het ging aardig op 1 musje na. Die verzoop bijna in de sepikuip met een laag water en zakken zand.. Enfin, mus gered (die was doodop en viel zowat in slaap in mijn handen, had toen nog handschoeen aangetrokken) en in een onbewoond vogelhuisje gezet met wat eikrachtvoer.
Zijn ouders leken hem te zoeken maar uiteindelijk werd het stil.

De hele avond in de gaten gehouden i.v.m. de nepjachtluipaarden uit de buurt.
Ging prima tot een half uur geleden. Het musje wilde blijkbaar toch het nest opzoeken en ik vond het op apegapen aan de rand van het pad. Weer in het huisje gezet. Omdat ik eigenlijk naar bed wilde heb ik het huisje voor de zekerheid afgesneden en op de eettafel gezet om het musje te laten overnachten. Maar met de zaklamp zag ik het beestje op zijn rug liggen dus heb ik het uit het huisje gehaald en op mijn hand gezet. Musje sliep een poos en voelbaar vol leven.

Maar ik ga een nacht opzitten met een musje in mijn hand niet erg volhouden. Het is zo teer en kwetsbaar ook. Heb het musje nu in een sjaal in een spellendoos gezet, kachel aan gedaan en een dekbed naar de huiskamer gehaald. Zal zo weer kijken hoe het gaat anders ga ik het wel weer in mijn hand nemen om hem warm te houden.

Iemand tips? Ik weet hier eigenlijk niet zo goed raad mee.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:16:54 #2
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_82314381
ja, dat wordt de wekker morgen heel vroeg zetten en voeren.. en om het half uur blijven voeren..
en wormen zoeken voor vocht
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_82314414
Weet jij hoe ik eivoer kan voeren?

Hij is wakker en ligt nu al met zijn snaveltje omhoog. Heb hem weinig te bieden behalve dat eikrachtvoer dat ik voor de merels had gekocht. Probeerde net een druppel water te geven maar hij doet zijn bek niet open.
pi_82314421
Wat je allemaal over hebt voor een musje
Je hele nachtrust gaat er aan
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_82314424
Heb je geen brinta oid in huis ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:23:09 #6
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_82314427
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:20 schreef Stali het volgende:
Weet jij hoe ik eivoer kan voeren?

Hij is wakker en ligt nu al met zijn snaveltje omhoog. Heb hem weinig te bieden behalve dat eikrachtvoer dat ik voor de merels had gekocht. Probeerde net een druppel water te geven maar hij doet zijn bek niet open.
achterkant van een theelepeltje .. heb je het voer met een beetje water gemengd? dan wordt het plakkerig en kan je 'propjes' in zn snaveltje laten vallen..

en ook niet te veel water geven, is slecht
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:23:57 #7
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_82314432
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:23 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

achterkant van een theelepeltje .. heb je het voer met een beetje water gemengd? dan wordt het plakkerig en kan je 'propjes' in zn snaveltje laten vallen..

en ook niet te veel water geven, is slecht
oh, en als zn bekkie niet opengaat als je er met het theelepeltje voer voor zwaait, heeft ie geen honger
pi_82314436
Naar de vogelopvang brengen?

Of ze even bellen wat je het beste kan doen, mocht je het musje per se willen houden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_82314443
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:23 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

oh, en als zn bekkie niet opengaat als je er met het theelepeltje voer voor zwaait, heeft ie geen honger
Een ware mussendeskundige .
Leerde je dat bij de dierenambulance ?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:27:00 #10
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_82314452
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:25 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Een ware mussendeskundige .
Leerde je dat bij de dierenambulance ?
ik heb vroeger samen met pa een musje opgevoed, en vorig jaar een babymerel nog een paar dagen in leven gehouden, maar die bleek uiteindelijk toch te lang in de zon te hebben gebakken..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:30:19 #11
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_82314466
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:27 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

ik heb vroeger samen met pa een musje opgevoed, en vorig jaar een babymerel nog een paar dagen in leven gehouden, maar die bleek uiteindelijk toch te lang in de zon te hebben gebakken..
Dat is echt het liefste wat ik ooit op dit forum gelezen heb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:30:25 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_82314468
Al mussen zijn uitgevlogen zijn ze bijna zelfstandig en kunnen ze onder toezicht van hun ouders zelf voer vinden, de ouders voeren ze nog wel bij. Zou dus in ieder geval voer beschikbaar stellen aan het beestje...eivoer is ook prima en dan zo snel mogelijk de dierenambulance bellen die het beestje naar de vogelopvang kunnen brengen zodat ze daar de puntjes op de i kunnen zetten van de opvoeding.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_82314474
Ik ga het proberen. Eivoer met water. Ik heb ook nog wel brood en rode muggenlarven (diepvries) voor de vissen. Zou ik dit ontdooid ook kunnen geven?

@#%#%^$^
Ik heb eigenlijk zwaar de smoor in want val om van de slaap en er staat intussen ook nog een zeikende hond aan de huiskamerdeur te snuiven en te krabben.

Durf om half drie snachts geen vogelopvang te bellen maar wel een bruikbare tip voor morgen.

Bedankt voor de tips in ieder geval.

P.S. Het is wel een reuze lief klein beestje. .
pi_82314478
Geen levende wormen voeren. Als ze jong zijn maken hun ouders eerst de gevonden wormen dood voor ze die voeren.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:34:18 #15
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_82314485
Maar als ze uitvliegen worden ze toch ook geacht om voor zichzelf te zorgen ?
pi_82314492
Deze lag op zijn rug
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:36:23 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_82314493
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:32 schreef Stali het volgende:
Ik ga het proberen. Eivoer met water. Ik heb ook nog wel brood en rode muggenlarven (diepvries) voor de vissen. Zou ik dit ontdooid ook kunnen geven?

@#%#%^$^
Ik heb eigenlijk zwaar de smoor in want val om van de slaap en er staat intussen ook nog een zeikende hond aan de huiskamerdeur te snuiven en te krabben.

Durf om half drie snachts geen vogelopvang te bellen maar wel een bruikbare tip voor morgen.

Bedankt voor de tips in ieder geval.

P.S. Het is wel een reuze lief klein beestje. .
Brood verkruimelen kan, rode muggenlarven zal het beestje niets mee doen (mussen eten geen waterinsecten ). Probeer iets te regelen van een doosje (en maak dat een beetje dicht van boven (wel zodanig dat het natuurlijk wel lucht kan krijgen ) zodat het veilig aanvoelt en de mus straks niet ergens anders zit) en een handdoek en zet het beestje op een niet te koude plek neer waar de hond er niet bij kan. Een bakje met het droog eivoer, een laag bakje met water en wat broodkruimels en hoop op het beste. Straks zo vroeg mogelijk bellen voor de dierenambulance/vogelopvang.
Optimist tot in de kist
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:38:37 #18
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_82314506
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Deze lag op zijn rug
Was het dan niet slim geweest om hem even te laten bijkomen en dan alsnog weer naar buiten te doen ?
Ik bedoel hij/zij kan vliegen toch . Wellicht zijn de ouders of de groep nog in de buurt , of hoe zoiets ook gaat met zo'n beestje.
pi_82314521
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:38 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Was het dan niet slim geweest om hem even te laten bijkomen en dan alsnog weer naar buiten te doen ?
Ik bedoel hij/zij kan vliegen toch . Wellicht zijn de ouders of de groep nog in de buurt , of hoe zoiets ook gaat met zo'n beestje.
Dat had de TS ook gedaan.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:42:17 #20
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_82314525
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:30 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dat is echt het liefste wat ik ooit op dit forum gelezen heb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik hou van beestjes
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:42:36 #21
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_82314526
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat had de TS ook gedaan.
Ja maar ook weer opgepakt .
Nu kan die zijn familie natuurlijk nooit weer vinden
pi_82314532
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:34 schreef Winner_Taco het volgende:
Maar als ze uitvliegen worden ze toch ook geacht om voor zichzelf te zorgen ?
Hij deed zowaar zijn bek heel ver open en heeft 1 hapje eivoer met water op en viel weer in slaap.

Maar inderdaad, ik zag zijn broertje of zusje, ik weet niks van vogels, inderdaad zelfstandig pikken.
Laat het bord wel staan en Trovey, hij ligt nu warm in een sjaal in een spelkaartendoosje.

Ga het hem nu niet aandoen om foto's te maken maar het is echt dotje.
Hij pit, ik ga hetzelfde doen op de bank en hoop om vijf uur weer wakker te worden.

Nogmaals bedankt voor de tips!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:44:46 #23
244933 trovey
Nachtoele
pi_82314539
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:43 schreef Stali het volgende:

[..]

Hij deed zowaar zijn bek heel ver open en heeft 1 hapje eivoer met water op en viel weer in slaap.

Maar inderdaad, ik zag zijn broertje of zusje, ik weet niks van vogels, inderdaad zelfstandig pikken.
Laat het bord wel staan en Trovey, hij ligt nu warm in een sjaal in een spelkaartendoosje.

Ga het hem nu niet aandoen om foto's te maken maar het is echt dotje.
Hij pit, ik ga hetzelfde doen op de bank en hoop om vijf uur weer wakker te worden.

Nogmaals bedankt voor de tips!
Mooi dat het beestje in ieder geval iets heeft gegeten, hopelijk kan hij/zij daar op teren...slaap ze beiden.
Optimist tot in de kist
pi_82314542
Musjes
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:45:56 #25
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_82314545
Het zal zoiets zijn

Wel cool van je Stali , welterusten voor jou het het musje en misschien tot straks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')