achterkant van een theelepeltje .. heb je het voer met een beetje water gemengd? dan wordt het plakkerig en kan je 'propjes' in zn snaveltje laten vallen..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:20 schreef Stali het volgende:
Weet jij hoe ik eivoer kan voeren?
Hij is wakker en ligt nu al met zijn snaveltje omhoog. Heb hem weinig te bieden behalve dat eikrachtvoer dat ik voor de merels had gekocht. Probeerde net een druppel water te geven maar hij doet zijn bek niet open.
oh, en als zn bekkie niet opengaat als je er met het theelepeltje voer voor zwaait, heeft ie geen hongerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:23 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
achterkant van een theelepeltje .. heb je het voer met een beetje water gemengd? dan wordt het plakkerig en kan je 'propjes' in zn snaveltje laten vallen..
en ook niet te veel water geven, is slecht
Een ware mussendeskundige .quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:23 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
oh, en als zn bekkie niet opengaat als je er met het theelepeltje voer voor zwaait, heeft ie geen honger
ik heb vroeger samen met pa een musje opgevoed, en vorig jaar een babymerel nog een paar dagen in leven gehouden, maar die bleek uiteindelijk toch te lang in de zon te hebben gebakken..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:25 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Een ware mussendeskundige .![]()
Leerde je dat bij de dierenambulance ?
Dat is echt het liefste wat ik ooit op dit forum gelezen hebquote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:27 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ik heb vroeger samen met pa een musje opgevoed, en vorig jaar een babymerel nog een paar dagen in leven gehouden, maar die bleek uiteindelijk toch te lang in de zon te hebben gebakken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Brood verkruimelen kan, rode muggenlarven zal het beestje niets mee doen (mussen eten geen waterinsectenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:32 schreef Stali het volgende:
Ik ga het proberen. Eivoer met water. Ik heb ook nog wel brood en rode muggenlarven (diepvries) voor de vissen. Zou ik dit ontdooid ook kunnen geven?
@#%#%^$^
Ik heb eigenlijk zwaar de smoor in want val om van de slaap en er staat intussen ook nog een zeikende hond aan de huiskamerdeur te snuiven en te krabben.
Durf om half drie snachts geen vogelopvang te bellen maar wel een bruikbare tip voor morgen.
Bedankt voor de tips in ieder geval.
P.S. Het is wel een reuze lief klein beestje..
Was het dan niet slim geweest om hem even te laten bijkomen en dan alsnog weer naar buiten te doen ?quote:
Dat had de TS ook gedaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:38 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Was het dan niet slim geweest om hem even te laten bijkomen en dan alsnog weer naar buiten te doen ?
Ik bedoel hij/zij kan vliegen toch . Wellicht zijn de ouders of de groep nog in de buurt , of hoe zoiets ook gaat met zo'n beestje.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat is echt het liefste wat ik ooit op dit forum gelezen heb
ik hou van beestjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
Ja maar ook weer opgepakt .quote:
Hij deed zowaar zijn bek heel ver open en heeft 1 hapje eivoer met water op en viel weer in slaap.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:34 schreef Winner_Taco het volgende:
Maar als ze uitvliegen worden ze toch ook geacht om voor zichzelf te zorgen ?
Mooi dat het beestje in ieder geval iets heeft gegeten, hopelijk kan hij/zij daar op teren...slaap ze beiden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Hij deed zowaar zijn bek heel ver open en heeft 1 hapje eivoer met water op en viel weer in slaap.
Maar inderdaad, ik zag zijn broertje of zusje, ik weet niks van vogels, inderdaad zelfstandig pikken.
Laat het bord wel staan en Trovey, hij ligt nu warm in een sjaal in een spelkaartendoosje.
Ga het hem nu niet aandoen om foto's te maken maar het is echt dotje.
Hij pit, ik ga hetzelfde doen op de bank en hoop om vijf uur weer wakker te worden.
Nogmaals bedankt voor de tips!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |