abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82352879
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja hoor, met opzet. Spreek voor jezelf.

De situatie was als volgt:

Ik dacht dat ik nog genoeg strippen had, dat bleek niet het geval. Dan maar met de ov-chipkaart, was mijn idee en ik checkte in. Toen kwam de buschauffeur met het briljante idee om tot een bepaalde halte mijn strippen af te stempelen zodat die op waren, en dan in te checken bij die halte en zei dat ik maar weer eventjes moest uitchecken.

Niks met opzet dus.

Achteraf gezien, toch wel een uiterst domme actie, want nu betaalde ik dubbel instaptarief.
[..]

Je hebt nog steeds geen enkel argument aangedragen waarom het een raar ding zou zijn, maar verbindt daar wel weer grootse conclusies aan. Typisch.
Je zegt zelf dat het een domme actie was. Dus waarom zou ik nog moeten zeggen dat het niet normaal is om in te checken en meteen weer uit te checken?
Leaf
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:04:20 #152
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82353010
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ow sorry. Ik dacht dat je wel wist hoe het werkte....
Men kan aangeven of ze het op prijs stellen of de NS iets met die gegevens doet of niet.
Bijvoorbeeld op de hoogte stellen van werkzaamheden op de route of aanbiedingen.
[..]

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)egels-en-bescherming
[..]

Niet dus.
Leuke draai, maar daar gaat het niet om. Het gaat over de opslag van de gegevens, niet over dat je kunt zeggen dat NS je niet hoeft te benaderen met een leuk aanbod aan de hand van de opgeslagen gegevens, die gewoon opgeslagen blijven.
quote:
Die gegevens worden alleen opgeslagen als de reiziger daarvoor toestemming geeft.
Daar staat niets over in je prachtige NS-verhaaltje.
quote:
Ik geef met die uitspraak niks toe over het opslaan van prive gegevens.
Nee hoor, dat lijkt maar zo
pi_82353051
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:03 schreef VancouverFan het volgende:

Enschede is niet de maatstaf voor de rest van Nederland.
Om hier nog even op terug te komen, ik heb dezelfde rekenmethode gebruikt voor lijn 7 in Arnhem.
Centraal - Rijkerswoerd:
Gemiddelde prijs met strippenkaart: 1,25 euro (zonegrens halverwege).
Gemiddelde prijs met ov-chipkaart: 1,21 euro.
Zou die ov-chipkaart dan toch kostenneutraal kunnen worden ingevoerd? Helaas niet, lijn 7 gaat ook de andere kant op:
Centraal - Geitenkamp::
Gemiddelde prijs met strippenkaart: 1,00 euro.
Gemiddelde prijs met ov-chipkaart: 1,16 euro.

Dat brengt de gemiddelden op 1,12 euro voor de strippenkaart en 1,18 euro voor de ov-chipkaart. Toch jammer dan dat de reiziger in naar 18 van de 28 mogelijke haltes duurder uit is.

En daarbij ken ik de zone-indeling van Arnhem niet en weet ik dus ook niet hoeveel (stads)bussen een zonegrens passeren in hun route vanaf het station.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:05:30 #154
39333 Zelva
pi_82353060
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat het een domme actie was. Dus waarom zou ik nog moeten zeggen dat het niet normaal is om in te checken en meteen weer uit te checken?
Leuke draai, maar daar gaat het niet om. Het in- en uitchecken noemde ik niet dom, dat ik mezelf benadeelde, dat was dom.
pi_82353307
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Leuke draai, maar daar gaat het niet om. Het gaat over de opslag van de gegevens, niet over dat je kunt zeggen dat NS je niet hoeft te benaderen met een leuk aanbod aan de hand van de opgeslagen gegevens, die gewoon opgeslagen blijven.
Niks draai, gewoon een feit. De NS gebruikt die gegevens naar de reiziger als die daar toestemming voor heeft gegeven. Anders gebeurd er niks met die gegevens behalve noteren waar en wanneer het druk was.

Verder worden die gegevens alleen maar opgeslagen voor de belastingdienst en als die de gegevens niet meer hoeft te hebben worden de persoonsgegevens eraf gehaald.
Zo moeilijk is het niet.

quote:
Daar staat niets over in je prachtige NS-verhaaltje.
[..]

Nee hoor, dat lijkt maar zo
Inderdaad.
Leaf
pi_82353312
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je goed had gelezen had je gezien dat er niks meer te reizen viel. De laatste metro was al vertrokken.

Dus dat is wel anders dan in een gereedstaande bus stappen en in en uitchecken.
In beide gevallen reis je niet. Waarom is dat in de ene situatie kostenloos en wordt in de andere situatie 17 cent in rekening gebracht? Er is in beide gevallen geen meter gereisd met het ov.
pi_82353356
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:05 schreef Light het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen, ik heb dezelfde rekenmethode gebruikt voor lijn 7 in Arnhem.
Centraal - Rijkerswoerd:
Gemiddelde prijs met strippenkaart: 1,25 euro (zonegrens halverwege).
Gemiddelde prijs met ov-chipkaart: 1,21 euro.
Zou die ov-chipkaart dan toch kostenneutraal kunnen worden ingevoerd? Helaas niet, lijn 7 gaat ook de andere kant op:
Centraal - Geitenkamp::
Gemiddelde prijs met strippenkaart: 1,00 euro.
Gemiddelde prijs met ov-chipkaart: 1,16 euro.

Dat brengt de gemiddelden op 1,12 euro voor de strippenkaart en 1,18 euro voor de ov-chipkaart. Toch jammer dan dat de reiziger in naar 18 van de 28 mogelijke haltes duurder uit is.

En daarbij ken ik de zone-indeling van Arnhem niet en weet ik dus ook niet hoeveel (stads)bussen een zonegrens passeren in hun route vanaf het station.
Rijd alleen lijn7 in Arnhem?
Leaf
pi_82353438
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef Light het volgende:

[..]

In beide gevallen reis je niet. Waarom is dat in de ene situatie kostenloos en wordt in de andere situatie 17 cent in rekening gebracht? Er is in beide gevallen geen meter gereisd met het ov.
Misschien een kinderziekte.

Bij de metro zijn het vaste punten. Misschien dat de GPS ontvanger in de bus net een beter signaal kreeg waardoor die dacht dat de bus verplaatst was.
Leaf
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:16:51 #159
39333 Zelva
pi_82353506
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Niks draai, gewoon een feit. De NS gebruikt die gegevens naar de reiziger als die daar toestemming voor heeft gegeven. Anders gebeurd er niks met die gegevens behalve noteren waar en wanneer het druk was.

Verder worden die gegevens alleen maar opgeslagen voor de belastingdienst en als die de gegevens niet meer hoeft te hebben worden de persoonsgegevens eraf gehaald.
Zo moeilijk is het niet.
Het is oh zo makkelijk iets een feit te noemen, maar alleen Vancouverfan vindt dat je daar geen argumenten en bewijzen voor hoeft aan te dragen. Want alles wat Vancouverfan vindt, is vanzelfsprekend een feit .
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:19:35 #160
39333 Zelva
pi_82353614
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:
Aangezien Aptroot in zijn eentje staat, zien Eurlings en andere kamerleden wel het nut van het opslaan van die gegevens.
Of is alleen Aptroot goed ingelicht?
En om hier nog even op terug te komen, dit is ook hilarisch. Meneer Vancouverfan trekt zomaar even alle andere Kamerleden in zijn miniscule hoekje, terwijl de motie maar nét verworpen is (76 om 74). Hoezo in zijn eentje?

Waarmee ook helemaal niet gezegd is dat die 76 Kamerleden automatisch wel het nut zien van die opslag, maar alleen dat ze de motie te ver vinden gaan. Dat kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met die brief die Eurlings nog gaat sturen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zelva op 05-06-2010 00:29:28 ]
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:20:03 #161
39333 Zelva
pi_82353636
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:14 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Misschien een kinderziekte.

Bij de metro zijn het vaste punten. Misschien dat de GPS ontvanger in de bus net een beter signaal kreeg waardoor die dacht dat de bus verplaatst was.
Oh, dan is het goed.

Ja, ik ben helemaal om. De ov-chipkaart is heilig, buig allen voor de ov-chipkaart.

Het tarief bij die bepaalde vervoerder is trouwens 11,8 cent per kilometer. Volgens jou is een gigantische meetfout van bijna twee kilometer een kinderziekte? Hoe noemen ze dat ook alweer? Oh ja, bagatelliseren.

[ Bericht 72% gewijzigd door Zelva op 05-06-2010 00:27:01 ]
pi_82353883
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Oh, dan is het goed.

Ja, ik ben helemaal om. De ov-chipkaart is heilig, buig allen voor de ov-chipkaart.
Leaf
pi_82353958
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het is oh zo makkelijk iets een feit te noemen, maar alleen Vancouverfan vindt dat je daar geen argumenten en bewijzen voor hoeft aan te dragen. Want alles wat Vancouverfan vindt, is vanzelfsprekend een feit .
Ah. Daar is de hypocriete Zelva weer.
Jij geeft geen enkele onderbouwing en roept zelfs dat de discussie maar voorbij moet zijn.
quote:
Dat kan dus niet, dus is er maar één conclusie mogelijk. De gegevens worden wel degelijk voor langere tijd opgeslagen.

Case closed.
De bewijzen voor mijn feiten heb ik al gegeven. Dat jij het toch anders ziet is jouw probleem.
Leaf
pi_82353986
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Oh, dan is het goed.

Het tarief bij die bepaalde vervoerder is trouwens 11,8 cent per kilometer. Volgens jou is een gigantische meetfout van bijna twee kilometer een kinderziekte? Hoe noemen ze dat ook alweer? Oh ja, bagatelliseren.
Zeg ik ergens dat dat een feit is? Er wordt mij om een verklaring gegeven en ik geef aan wat het MISSCHIEN is.
Leaf
pi_82353988
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Rijd alleen lijn7 in Arnhem?
Nee, er rijden meer lijnen. 1 t/m 6 verwacht ik er ook. Maar ik ga niet alle lijnen en/of alle mogelijke routes doorrekenen.
pi_82354010
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:30 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, er rijden meer lijnen. 1 t/m 6 verwacht ik er ook. Maar ik ga niet alle lijnen en/of alle mogelijke routes doorrekenen.
Dan heeft het weinig zin om te stellen of het OV gemiddeld wel of niet duurder is geworden in Arnhem.
Leaf
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:31:59 #167
39333 Zelva
pi_82354029
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ah. Daar is de hypocriete Zelva weer.
Jij geeft geen enkele onderbouwing en roept zelfs dat de discussie maar voorbij moet zijn.
Geen enkele onderbouwing

Wat ben jij een trieste gozer.
quote:
De bewijzen voor mijn feiten heb ik al gegeven. Dat jij het toch anders ziet is jouw probleem.
Ze staan gewoon nergens.
pi_82354050
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

En om hier nog even op terug te komen, dit is ook hilarisch. Meneer Vancouverfan trekt zomaar even alle andere Kamerleden in zijn miniscule hoekje, terwijl de motie maar nét verworpen is (76 om 74). Hoezo in zijn eentje?

Waarmee ook helemaal niet gezegd is dat die 76 Kamerleden automatisch wel het nut zien van die opslag, maar alleen dat ze de motie te ver vinden gaan. Dat kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met die brief die Eurlings nog gaat sturen.
Hoe dan ook, het voorstel van Aptroot werd niet gesteund. Een meerderheid van de kamer ziet het nut van het opslaan van die gegevens wel in.
Dat ze die motie te ver vinden gaan is jouw mening.
Leaf
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:32:58 #169
39333 Zelva
pi_82354064
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zeg ik ergens dat dat een feit is? Er wordt mij om een verklaring gegeven en ik geef aan wat het MISSCHIEN is.
Neuh, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat jij een meetfout van bijna twee kilometer kennelijk niet zo'n groot probleem vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 05-06-2010 00:45:04 ]
pi_82354104
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Neuh, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat jij een meetfout van bijna twee kilometer niet zo'n groot probleem vindt.
Als mensen dom lopen te doen en meteen uitchecken na het inchecken kan ik er weinig medelijden mee hebben als het niet gaat zoals ze verwachten.
Ik zou het ook geen groot probleem vinden als iemand zijn strippenkaart laat stempelen en dan meteen weer uit de bus stapt omdat die toch niet met de bus wilde.
Leaf
pi_82354128
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Geen enkele onderbouwing

Wat ben jij een trieste gozer.
[..]

Ze staan gewoon nergens.
Nog meer schelden, goede argumenten weer Zelva

Ga zo door, misschien ga ik je nog wel een keer als Verlosser van de OV chipkaart zien.
Leaf
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:36:55 #172
39333 Zelva
pi_82354174
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]
Een meerderheid van de kamer ziet het nut van het opslaan van die gegevens wel in.
Bron?

En nee, dat kun je niet afleiden uit het stemresultaat van een motie alleen.
quote:
Dat ze die motie te ver vinden gaan is jouw mening.
Dat zeg ik niet, lees eens een keer goed. Het is maar een voorbeeld waarom bepaalde fracties een motie wel of niet kunnen steunen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zelva op 05-06-2010 00:44:15 ]
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:42:11 #173
39333 Zelva
pi_82354311
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als mensen dom lopen te doen en meteen uitchecken na het inchecken kan ik er weinig medelijden mee hebben als het niet gaat zoals ze verwachten.
Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn vraag waarom het dom zou zijn en waarom ik iets anders zou moeten verwachten dan dat het me geld kost.

Maar Vancouverfan kennende komt dat er toch niet.
quote:
Ik zou het ook geen groot probleem vinden als iemand zijn strippenkaart laat stempelen en dan meteen weer uit de bus stapt omdat die toch niet met de bus wilde.
Goede vergelijking hoor. Niet dus. Als iemand per ongeluk in de verkeerde bus stempelt, en de buschauffeur wil wel een stickertje plakken over de stempel, maar dan alleen als er 17 cent gedokt wordt, accepteert niemand dat als normaal en is het geen kinderziekte.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:43:32 #174
39333 Zelva
pi_82354356
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nog meer schelden, goede argumenten weer Zelva

Ga zo door, misschien ga ik je nog wel een keer als Verlosser van de OV chipkaart zien.
Schelden? Jij vindt gozer een scheldwoord?

Zeggen dat er geen onderbouwing is gegeven, terwijl die er overduidelijk wel staat, is gewoon triest.
pi_82354401
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Schelden? Jij vindt gozer een scheldwoord?

Zeggen dat er geen onderbouwing is gegeven, terwijl die er overduidelijk wel staat, is gewoon triest.
Nou dan zijn we allebei triest
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')