Het is nog geen 2 dagen net boven de 20 graden en iedereen gedraagt zich alsof het hoogzomer is.
Getuige van deze waanzin, is het grote aantal meisjes en jonge vrouwen die zich geroepen voelen om zonodig al in niets verhullende kledij te moeten paraderen in het openbaar. Bij de wat ontwikkelde meiden (in de zin van: secundaire lichaamskenmerken) kan ik het zeer waarderen. Maar gekker moet het niet worden.
Zo ook het tafereel dat ik aanschouwde toen ik thuiskwam van colleges, net nog geen puberende meisjes van rond de 12 jaar zitten in bikini vrolijk op en neer te springen op een trampoline in hun voortuin.
De moeder zat ernaast en keek me vies aan toen ik alles van een afstand bekeek.
Met zo'n blik:

staarde ik terug, met vervolgens een blik van afkeuring

.
Foto ter illustratie van de situatie:
![]()
(In deze kwestie hadden ze dus nog minder aan dat het meisje hier op de foto)
Ten eerste, welke ouders (die geen ambities hebben om van hun kind een Olympisch atleet te maken) kopen in godsnaam een trampoline voor hun kinderen? Het zullen toch niet die kinderen zelf zijn die zo raar zijn om een trampoline te vragen.
Ten tweede, waar zijn de tijden dat jonge meisjes nog nette badpakken droegen en je nog iets aan je fantasie te over moest laten, nu dragen ze allemaal kleine bikini'tjes. En dan die boze blikken van de ouders als je een blik werpt, ik ben niet de pedo hier, jullie zijn diegene die haar zo in het openbaar laat vertonen. Dan vraagt iedereen zich af waarom het steeds gebruikelijker wordt dat de jeugd op een jongere leeftijd verseksualiseerd. Trek in vredesnaam iets aan, tenzij het écht warm is (30+ graden).
(Nee: Ik ben noch een ChristenUnie stemmer, noch van de oude stempel.

)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?