abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:42:34 #1
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82296900
Meet Dizzy;

Dizzy is 7 weken en een paar dagen oud en komt uit een nestje van 4. Ik heb hem 2 dagen geleden opgehaald. Omdat hij nog niet is ontwormt heb ik dit gister zelf gedaan met:

Hij heeft +- 2 uren nadat ik hem het spul heb toegediend 2x overgegeven. Ik ben bang dat hij het er dus allemaal uit heeft gekost. Moet ik het hem/haar (weet niet of het een poesje of een kater is ) opnieuw geven en zo ja in wat voor dosering?
Be water my friend
pi_82297115
Toffe kat
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_82297132
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:42 schreef Charizma het volgende:
Meet Dizzy;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dizzy is 7 weken en een paar dagen oud en komt uit een nestje van 4. Ik heb hem 2 dagen geleden opgehaald. Omdat hij nog niet is ontwormt heb ik dit gister zelf gedaan met:

[ afbeelding ]

Hij heeft +- 2 uren nadat ik hem het spul heb toegediend 2x overgegeven. Ik ben bang dat hij het er dus allemaal uit heeft gekost. Moet ik het hem/haar (weet niet of het een poesje of een kater is ) opnieuw geven en zo ja in wat voor dosering?
Deed ie van mij ook. De dierenarts zei dat ik dan gewoon een pilletje moest geven

Lief beessie trouwens
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:50:37 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82297250
Kwam er ook iets mee met de kots? Mijn kat (toen net uit het asiel) kotste lintworm uit, ongeveer een uur later. Dierenarts gebeld: ik hoefde niet nog een keer te geven, want het spul had zijn werk gedaan.

Ik denk dat je bij een kitten moet oppassen met nog een keer zo'n dosis.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:51:19 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82297278
Trouwens, met een kitten van die leeftijd moet je naar de dierenarts!
The love you take is equal to the love you make.
pi_82297303
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:50 schreef Lienekien het volgende:
Kwam er ook iets mee met de kots? Mijn kat (toen net uit het asiel) kotste lintworm uit, ongeveer een uur later. Dierenarts gebeld: ik hoefde niet nog een keer te geven, want het spul had zijn werk gedaan.

Hmm.. dat kan ook.

Mijn kat deed het echt direct nadat ik het gegeven had. Maar als die van TS 2 uur daarna pas overgeeft Dan is het misschien wat anders..
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:56:40 #7
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82297523
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:50 schreef Lienekien het volgende:

Hmm.. ik heb niet echt iets vreemds gezien, moet ook zeggen dat zijn braaksel niet echt heb bestudeerd maar volgens mij waren het gewoon zijn brokjes. Het was wel licht beige kleurig.
Be water my friend
pi_82297653
Een van mijn kittens kotste die pate ook uit. Ik heb toen de dierenarts gebeld en opnieuw gegeven want het kon volgens hun geen kwaad. Overigens geef ik ze vanaf die keer gewoon een pilletje.
Voor de zekerheid even je dierenarts bellen is wel een goed idee.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:59:46 #9
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82297682
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:51 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens, met een kitten van die leeftijd moet je naar de dierenarts!
Why? Wat gaat de dierenarts doen? Inenten kan pas na 9 weken toch?
Be water my friend
pi_82298267
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:59 schreef Charizma het volgende:

[..]

Why? Wat gaat de dierenarts doen? Inenten kan pas na 9 weken toch?
Nee hoor, kun je vanaf 7 weken al laten doen.

En dan kun je meteen navragen of je alsnog een dosis ontworming moet geven. Ik zou het bij zo'n klein ding in ieder geval niet op eigen initiatief doen, dadelijk krijgt hij een overdosis.

Dizzy is wel
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_82298328
Ow, en ik moet het toch even kwijt: jammer dat Dizzy zo jong al van zijn moeder en nestgenootjes is gescheiden. Mag wettelijk wel vanaf 7 weken maar één of meer weekjes langer kan zo'n kitten zoveel opleveren in opvoeding, heb je als baasje daarna alleen maar profijt van.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:20:55 #12
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82298587
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee hoor, kun je vanaf 7 weken al laten doen.

En dan kun je meteen navragen of je alsnog een dosis ontworming moet geven. Ik zou het bij zo'n klein ding in ieder geval niet op eigen initiatief doen, dadelijk krijgt hij een overdosis.

Dizzy is wel
Okay, zal morgen wel even met de DA bellen voor een afspraak.

Hij is inderdaad erg Heel tof karakter ook
Be water my friend
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:22:57 #13
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82298691
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:14 schreef Cat22 het volgende:
Ow, en ik moet het toch even kwijt: jammer dat Dizzy zo jong al van zijn moeder en nestgenootjes is gescheiden. Mag wettelijk wel vanaf 7 weken maar één of meer weekjes langer kan zo'n kitten zoveel opleveren in opvoeding, heb je als baasje daarna alleen maar profijt van.
Eens, helaas worden er te veel al te vroeg op marktplaats gezet.
Be water my friend
pi_82298786
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:22 schreef Charizma het volgende:

[..]

En gekocht/overgenomen.
pi_82298812
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:22 schreef Charizma het volgende:

[..]

Maar waarom haal je dan een katje bij eigenaars die niet eens kunnen vertellen of het een mannetje of vrouwtje is, hun katjes te vroeg wegdoen en hun katjes niet ontwormen??
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:28:08 #16
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82298913
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En gekocht/overgenomen.
Dat is waar, ook ik ben schuldig Ik zal extra lief voor hem/haar zijn
Be water my friend
pi_82298996
En om maar even ontopic te blijven: ik zou zeker niet meteen weer een dosis ontwormingspasta geven.

Maak gewoon een afspraak over een week bij de dierenarts (dan is t beestje ongeveer 9 weken en kan hij z'n inentingen krijgen) en vraag daar om advies.
pi_82299103
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:28 schreef Charizma het volgende:

[..]

Dat is waar, ook ik ben schuldig Ik zal extra lief voor hem/haar zijn
En misschien is het ook een idee om je een beetje in te lezen wat betreft katten? Het verschil kunnen zien tussen een mannetje en een vrouwtje is toch wel basiskennis vind ik....
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:36:01 #19
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82299284
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:25 schreef felixvulgaris het volgende:

[..]

Maar waarom haal je dan een katje bij eigenaars die niet eens kunnen vertellen of het een mannetje of vrouwtje is, hun katjes te vroeg wegdoen en hun katjes niet ontwormen??
Volgens haar was het een poesje maar ze wist het nog niet zeker omdat het zo moeilijk te zien is op deze leeftijd.

Te vroeg weg doen heb ik niet bij stilgestaan, heb wel even gekeken van te voren en begreep dat 7 weken wel okay is.

Het waren wel echt mensen die om hun dieren geven alleen hebben ze het financieel erg krap. Of dit ook de reden is waarom ze de kittens niet hebben ontwormt durf ik je niet te zeggen.
Be water my friend
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:39:14 #20
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82299441
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:29 schreef felixvulgaris het volgende:
En om maar even ontopic te blijven: ik zou zeker niet meteen weer een dosis ontwormingspasta geven.

Maak gewoon een afspraak over een week bij de dierenarts (dan is t beestje ongeveer 9 weken en kan hij z'n inentingen krijgen) en vraag daar om advies.
Zoals je een aantal posts eerder kan lezen heb ik al aangegeven morgen met de DA te gaan bellen voor een afspraak.
Be water my friend
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:42:17 #21
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82299584
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:32 schreef felixvulgaris het volgende:

[..]

En misschien is het ook een idee om je een beetje in te lezen wat betreft katten? Het verschil kunnen zien tussen een mannetje en een vrouwtje is toch wel basiskennis vind ik....
Miss. is het een idee om niet te snel je conclusies te trekken en op een normale manier te communiceren?

Ik heb uiteraard al even gezocht en shit gelezen echter durf ik het met die kennis nog steeds niet zeker te zeggen.
Be water my friend
pi_82300174
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:42 schreef Charizma het volgende:

[..]

Miss. is het een idee om niet te snel je conclusies te trekken en op een normale manier te communiceren?

Ik heb uiteraard al even gezocht en shit gelezen echter durf ik het met die kennis nog steeds niet zeker te zeggen.
Sorry, kon me gewoon niet zo goed voorstellen dat een kattenliefhebber dit verschill niet zou kunnen zien. Als je graag wilt weten wat het geslacht is, zou je een foto van zijn achterkant kunnen plaatsen...of gewoon nog even op de dierenarts wachten.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:12:54 #23
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82311795
Je hebt het verloren broertje of zusje van mijn poes gevonden! Lijkt er enorm op, ook witte voetjes, zit ook altijd op het toetsenbord en moet ook kosten van exact hetzelfde spul
Ben toen wel even het een en ander na gaan vragen, en een pilletje kan wel, maar voor kittens is een pasta beter. Het uitkotsen 'hoort', maar kan ook de werking teniet hebben gedaan. Had zij/hij al wat gegeten toen je het gaf? Beste is om het in de ochtend te geven, zodat het op een lege maag gebeurd, dan maximaal 1 streepje geven. En inderdaad even kijken of er iets 'meekomt'.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:51 schreef Green1 het volgende:

[..]

Hmm.. dat kan ook.

Mijn kat deed het echt direct nadat ik het gegeven had. Maar als die van TS 2 uur daarna pas overgeeft Dan is het misschien wat anders..
Is normaal.

[ Bericht 35% gewijzigd door fs180 op 04-06-2010 00:18:11 ]
pi_82315684
absoluut nooit ontwormen en ontvlooien met exil!!! Er zijn kittens aan gestorven. Haal bij de dierenarts een goede ontworming.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:59:01 #25
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_82322365
DA geeft aan dat het inenten pas kan vanaf 9 weken, ik heb dus een afspraak gemaakt voor over 2 weken.

Volgens de DA is er een grote kans dat kittens resistent zijn voor het spul wat je koopt in een dieren speciaalzaak voor het ontwormen en ontvlooien, omdat het al zo lang in de markt is kunnen katten en kittens er resistent voor zijn geworden.

Hoewel dit enigszins op mij overkomt als onderlinge concurrentie tussen de dierenartsen en de dierenwinkels neem ik toch het zeker van het onzeker en ga ik naar de DA om daar ontworm/vlooi spul te halen.

DA gaf tevens aan dat wanneer de kitten zo snel overgeeft na toe dienen het zijn werking waarschijnlijk niet heeft gedaan.
Be water my friend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')