abonnement Unibet Coolblue
pi_82303459
@TS volgens mij is het criteria voor een probleem, dat jij er onder lijd de volgende dag.
Aangezien je dit aangeeft in je OP is hier niet zoveel verschuiving in mogelijk?
En ook niet in je "slapen wanneer je wilt" ritme want dan moet je een andere baan nemen wat ook al gepost is.
Oftewel jij moet het doen en bovendien kunnen we je niet helpen op fok, behalve dit gelul, wat je naar mijn mening verkeerd opvat, met je bericht oh ik ga gelijk even naar de huisarts.
Mja het is jou leven.
pi_82303694
Ik gebruikt ook Melatonine, maar meer als ik bijvoorbeeld na het stappen pas om 0600 thuiskom en dan pas zondagmiddag rond 1500 weer uit bed kom.
die avond neem ik dan altijd omdat ik anders niet kan slapen.

Ik koop het bij de Etos, dat zijn tabletjes van 1 mg maar ik neem er meestal een stuk of 7.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_82309088
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:49 schreef junkiexp het volgende:
Ik gebruikt ook Melatonine, maar meer als ik bijvoorbeeld na het stappen pas om 0600 thuiskom en dan pas zondagmiddag rond 1500 weer uit bed kom.
die avond neem ik dan altijd omdat ik anders niet kan slapen.

Ik koop het bij de Etos, dat zijn tabletjes van 1 mg 0.1mg maar ik neem er meestal een stuk of 7.
Alleen 0.1mg is vrij verkrijgbaar heb ik ook wel eens zo vrij zien staan in de vrije verkoop en bovendien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine het staat ook gewoon op wikipedia.
pi_82309180
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:17 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Alleen 0.1mg is vrij verkrijgbaar heb ik ook wel eens zo vrij zien staan in de vrije verkoop en bovendien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine het staat ook gewoon op wikipedia.
Je hebt helemaal gelijk, het is idd 0.1
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_82309336
soms heb ik een heel druk hoofd, maar wel een slaperig lijf zeg maar. Dat ik echt voel dat ik moet slapen maar dat mn hoofd nog op volle toeren draait zeg maar. Dan neem ik een paar van die pilletjes ( 3 ofzo, die kleintjes van de drogist) en dan wordt ik op n heel normale manier slaperig en dan val ik in slaap. Ik heb ook het idee dat ik er iets vaster door slaap, smorgens nergens last van ik vind het ideale dingen. Ik probeer ze wel alleen te gebruiken als ik echt niet kan slapen, want ik wil er niet afhankelijk van worden ( als dat al kan, weet ik niet eens zeker)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:22:41 #31
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_82309404
Ik neem ook wel eens wat in als ik onrustig ben en dus weet dat ik niet in slaap ga komen. Niet op doktersrecept maar gewoon zo'n potje van de etos en dan een stuk of 30 van die pilletjes 2 uur van tevoren innemen. Werkt prima. Verder ook niet dat ik er moe van ben de volgende dag of andere bijwerkingen. Maar goed, hoe dat zit met voorgeschreven medicatie weet ik niet ook geen idee hoe het op lange termijn uitwerkt. Ik gebruik het zelf zo min mogelijk omdat ik bang ben dat het straks anders niet meer helpt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_82310996
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:49 schreef junkiexp het volgende:
Ik gebruikt ook Melatonine, maar meer als ik bijvoorbeeld na het stappen pas om 0600 thuiskom en dan pas zondagmiddag rond 1500 weer uit bed kom.
die avond neem ik dan altijd omdat ik anders niet kan slapen.

Ik koop het bij de Etos, dat zijn tabletjes van 1 mg maar ik neem er meestal een stuk of 7.
Hou er rekening mee dat meer dan 0.3 mg ook een averechts effect kan hebben
pi_82311104
melatonine komt oorspronkelijk uit tomaten, en is in pilvorm gewoon te koop bij de drogist

ik zou een flinke dosis nemen, het kan absoluut geen kwaad maar verwacht dan ook geen wonderen
pi_82311182
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:56 schreef JoPiDo het volgende:
melatonine komt oorspronkelijk uit tomaten, en is in pilvorm gewoon te koop bij de drogist

ik zou een flinke dosis nemen, het kan absoluut geen kwaad maar verwacht dan ook geen wonderen
http://www.ergogenics.org/melatonine.html
pi_82311357
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

http://www.ergogenics.org/melatonine.html

dat laatste klopt niets van, want ik heb hier een potje staan

dus wat er dan van dat eerste verhaal overblijft...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:47:08 #36
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_82312986
Ik heb het een korte tijd gebruikt toen ik moeite had met het omschakelen tussen normale diensten en nachtdiensten. Ongeveer een uur voor het slapen gaan innemen en je slaapt meestal goed in.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:11:05 #37
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_82314324
Ik zou nooit afhankelijk willen worden van middeltjes om te kunnen slapen
Ook geen sig dus
pi_82316539
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:02 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dat laatste klopt niets van, want ik heb hier een potje staan

dus wat er dan van dat eerste verhaal overblijft...
Mja dit was een van de eerste hits, er zijn wel meer bronnen die het aangeven
pi_82316552
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik zou nooit afhankelijk willen worden van middeltjes om te kunnen slapen
Melatonine is geen slaapmiddel, het prikkelt alleen de aanmaak van bepaalde stoffen waardoor je remslaap gestuurd wordt. Je zal ook niet slaperig worden van melatonine, alleen beter/dieper slapen..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:27:30 #40
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_82316773
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Melatonine is geen slaapmiddel, het prikkelt alleen de aanmaak van bepaalde stoffen waardoor je remslaap gestuurd wordt. Je zal ook niet slaperig worden van melatonine, alleen beter/dieper slapen..
nah, melatonine zelf is een hormoon wat je slikt. Het prikkelt dus niet de aanmaak van n hormoon, je slikt wel degelijk hormonen ( die je lichaam zelf ook aanmaakt, dus ze zijn niet lichaamsvreemd)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_82355379
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik zou nooit afhankelijk willen worden van middeltjes om te kunnen slapen
Neu ik ook niet!
Even een update, gisteravond dus ingenomen een uur voordat ik wou slapen en werkelijk...
Werelds geslapen en werd uit mijzelf wakker vanmorgen, nog voordat de wekker ging fris en wel!
Een klein uurtje geleden ook ingenomen en merk nu dus dat ik een beetje "natuurlijk" moe begin te worden.
M.a.w, met normale slaappillen (Benzo's) voel je je meer stoned of dronken, relaxed maar niet echt moe.
Met melatonine voel je je gewoon moe worden zoals altijd, maar dan wanner je het zelf wilt.
Oké, heb ik wel dus een 5 mg dosis van de huisarts gekregen.
Als ik voel wat dat doet en hoe mild het werkt, lijkt het me dat die 0,1 mg van "kruidvat" dus net zoiets is als dronken worden van een Amstel Malt biertje...

Eindelijk! Maffen op normale tijden!!
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 02:22:22 #42
304970 Jagraag
Lekker vaag..
pi_82356029
Jaaaren lang last van gehad (ADD kwaaltje ook), altijd te laat, slaapritmes die zich iedere dag verzette naar later. Melatonine werkte..... voor een paar dagen, daarna was het amper meer merkbaar..

Wat nu geweldig werkt is s'avonds geen intensieve dingen meer doen, zoals laat nog films/series te gaan kijken, opzwerpende muziek luisteren, games, etc. Vooral ook dingen waar je over na zal blijven denken nadat je er mee klaar ben werken tegen je.. Sinds ik hier rekening mee hou heb ik ook meteen minder slaap nodig, 6 a 7 uur is meestal zat, dit was 9 minimaal.. Dus mocht melatonine ook bij jou uitgewerkt raken, probeer dit.
If a million people believe a foolish thing, it is still a foolish thing
  zaterdag 5 juni 2010 @ 03:42:36 #43
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_82356516
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Melatonine is geen slaapmiddel, het prikkelt alleen de aanmaak van bepaalde stoffen waardoor je remslaap gestuurd wordt. Je zal ook niet slaperig worden van melatonine, alleen beter/dieper slapen..
Mja. Mik eens 2 a 3 van die pillen eens voor een avondje doorzakken naar binnen. 10 tegen 1 dat je na een een uurtje wel slaperig wordt
pi_82360180
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 03:42 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mja. Mik eens 2 a 3 van die pillen eens voor een avondje doorzakken naar binnen. 10 tegen 1 dat je na een een uurtje wel slaperig wordt
Mik niet 3 pillen naar binnen, en je wordt ook slaperig
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:57:30 #45
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_82360721
Hier werkt het wel goed Ben alleen elke ochtend om 6 uur al wakker
  zondag 6 juni 2010 @ 16:04:43 #46
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_82398965
Ik vraag mij af of het ook zou helpen als je slaapproblemen hebt door het vele malen in mijn hoofd.
Ik ga vaak doodmoe mijn bedje in om vervolgens weer niet te kunnen slapen omdat ik weer veel te veel aan het denken ben.
(druk maken over de dingen die ik bijv de volgende dag nog moet doen op het werk of niet mag vergeten. Of kan bezig zijn met tig andere dingen in mijn kop )
Ik lees hier voornamelijk dat melatonine natuurlijke slaapmoeheid op zou wekken, maar als ik mijn bedje induik ben ik dat ook wel.
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 16:06:26 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82399037
Ik heb melatonine 5 mg, maar dat werkt(e) niet. Nu chronisch aan de slaapmiddelen en dat werkt een stuk beter.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:17:54 #48
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_84621766
Ik heb nu de melatonine extra sterk
pi_84624773
Eerst en vooral:
Dat bijslapen op jouw uren is echt nefast voor jouw biologische klok, want daarmee verlies je jouw regelmaat die jouw lichaam echt nodig heeft. Wat je de eerste week/ weken moet doen is stug volhouden en op tijd opstaan en gaan slapen totdat je het gewoon bent. Je moet jouw lichaam ook de tijd gunnen om op 'slaapstand' te gaan, dus niet 's avonds nog zwaar eten of liters cola drinken of in een felle lichtbron zitten.

Dit gezegd zijnde, ik gebruik nu zelf ook melatonine als een hulpmiddel om in te slapen (ik heb dezelfde slaapproblemen). Geen klachten, ik val beter in slaap en ik voel me 's ochtends ook echt uitgerust.
Ik zie het echter niet als een wondermiddel, dit gaat niet helpen als je jezelf geen regelmaat kan aanmeten, dus zorg ervoor dat je dit combineert met goede slaap en leefgewoontes (lichaamsbeweging, minder caffeine, slaapkamer goed luchten etc).
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:54:38 #50
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_84628023
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mik niet 3 pillen naar binnen, en je wordt ook slaperig :P
Niet na een uurtje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')