Als ik ff de documentatie van ssh doorneem zie ik staan dat -X ervoor zorgt dat X11 doorgestuurd wordt. Dat zorgt er dus wel voor dat xbmc dus op je andere machine start, maar dat die zijn output doorstuurt naar je huidige machine.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jamaar, als ik gewoon SSH -X xbmc doe, dan opent het XBMC vénster zich op mijn laptop. Dat moet dus niet.
1 |
1 2 | xeyes |
1 |
1 2 3 | export DISPLAY=:0 xeyes |
1 |
1 |
Probeer jezelf eens aan de groep 'fuse' toe te voegen, misschien helpt dat.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:11 schreef Toryu het volgende:
Hey,
Ik heb een probleempje een externe HD (ntfs). Als ik hem mount krijg ik namelijk de volgende foutmelding:
[ afbeelding ]
Het probleem is ontstaan toen ik met ntfs-config mijn interne ntfs-schijf automatisch wilde laten mounten. Dat werkte op zich wel goed, alleen vroeg hij tijdens opstarten ook steeds om mijn externe schijf (die zelden aan de pc gekoppeld zit). Dat wilde ik niet, dus heb ik dat weer uit gezet. Alleen nu kan ik die schijf dus helemaal niet meer mounten.
Ik heb inmiddels ook pysdm geinstalleerd (vond ntfs-config sowieso een beetje kut) maar daarmee kreeg ik het ook niet voor elkaar.
Iemand een oplossing?
1 |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en om te mounten als root:en weer unmounten is:
1 sudo mount /dev/sdb1 /media/schijf
1 sudo umount /media/schijf heitieh
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> proc /proc proc nodev,noexec,nosuid 0 0 /dev/sda1 / ext4 errors=remount-ro 0 1 /dev/sdb1 /media/Data ntfs-3g defaults,nosuid,nodev,locale=en_US.UTF-8 0 0 /dev/sdc1 /media/Iomega\040HDD ntfs-3g users,noauto,user,owner 0 0 /dev/sda5 none swap sw 0 0 /dev/fd0 /media/floppy0 auto rw,user,noauto,exec,utf8 0 0 |
Je eerste stukje klopt ja. Ah en dat verklaart een hoop.. in fstab zet je alleen dingen neer die je automatisch wil laten mounten tijdens het bootten, een usb schijf wordt anders geregeldquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef Toryu het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaHij doet het weer
Dus als ik het goed begrijp bepaald fstab wat er gemount wordt tijden het booten?
ex,
Dat is waarschijnlijk gekomen toen ik aan probeerde mijn interne ntfs automatisch te laten mounten. Toen ik dat aan het proberen was, zat de externe schijf (de Iomega) ook aan mn pc gekoppeld. Het was natuurlijk niet mijn eigen fout, maar van dat config. programma
Wederom bedankt voor de hulp Jooooo-Pi!
Ziet eruit alsof dat dingetje gewoon twee keer wordt gestart. Kun je proberen het te verwijderen? (Remove from panel).quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Toryu het volgende:
Hey, ben ik weer
Het is bijna dagelijks dat de datum en tijd verneukt is, zo ook vandaag:
[ afbeelding ]
Anderhalve keer de datum en mijn naam, en de tijd is weg. Vrij irritant dus... Is daar iets aan te doen?
Dat is heus waar een tien jaar oude bug die nog steeds present is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Toryu het volgende:
Hey, ben ik weer
Het is bijna dagelijks dat de datum en tijd verneukt is, zo ook vandaag:
[ afbeelding ]
Anderhalve keer de datum en mijn naam, en de tijd is weg. Vrij irritant dus... Is daar iets aan te doen?
Ik weet niet hoe UBootnetin werkt, maar misschien heb je hier wat aan:quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:55 schreef kevin33 het volgende:
Wil Ubuntu 10.04, GNOME desktop installeren op mijn htpc, als ik wil booten vanaf cd ( gebrand op 10x ) krijg ik de volgende melding "Unable to find a medium containing a live file system" ,ik krijg dezelde melding als ik hem vanaf een usb stick (UBootnetin )wil installeren.
Ik heb al meerdere malen opnieuw gebrand, ook de iso's van verschillende locaties gedownload maar dit werkt ook niet...
Pctje is trouwens een Atom ( Intel Desktop Board D945GCLF ) met 1 gb ram, 1tb sata schijf, nvidia 5200, en een sata dvd speler.
Welke guru heeft de oplossing?
Meteen eens proberen, thanx!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:36 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe UBootnetin werkt, maar misschien heb je hier wat aan:
Met Grub2 kan je iso-images booten, dit werkt niet met Windows, of andere OS'en die int13 gebruiken, maar met Ubuntu werkt het prima, ik heb een USB met daarop CloneZilla Live en 32/64bit versies van de huidige Ubuntu en toekomstige (alpha) Meerkat
In dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/multiboot-usb-stick/
kan je meer informatie vinden.
Als je boot vanaf USB, dan heeft die de aanduiding sda (linux) of HD0(,0) (grub)quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:57 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Meteen eens proberen, thanx!
edit: werkt ook niet, hij gaat wel voor de installatie naar het Splashscreen, maar dan krijg ik de melding: unable to open dev sdb ( dit na een paar keer een toets indrukken.
Mijn harde schijf is trouwens gepartioneerd, in 20gb voor install files, en 980gb voor de rest.
Moet ik anders eerst de Win XP install compleet verwijderen?
Vreemde is als ik Win 7 wil installeren, dat hij dit zonder problemen doet.
Probleem is voor 9.10 en 10.4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |