abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84213713
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:58 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Jamaar, als ik gewoon SSH -X xbmc doe, dan opent het XBMC vénster zich op mijn laptop. Dat moet dus niet.
Als ik ff de documentatie van ssh doorneem zie ik staan dat -X ervoor zorgt dat X11 doorgestuurd wordt. Dat zorgt er dus wel voor dat xbmc dus op je andere machine start, maar dat die zijn output doorstuurt naar je huidige machine.
pi_84214127
Jep, maar je kunt XBMC niet in een terminal draaien dus zonder -X doet'ie het uberhaupt niet.

Zou ik misschien met SSH een script aan kunnen roepen wat XBMC gewon op de andere machine opent?
  zondag 18 juli 2010 @ 22:36:25 #78
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_84214413
Je zou denken dat je met het instellen van een DISPLAY variabele dat werkend zou (kunnen) krijgen...

instant edit: ja, het werkt!
1ssh username@server

aldaar:
1
2
export DISPLAY=:0
xeyes
pi_84214593
Precies wat ik zocht! Dankjewel!
nu nog uitvinden hoe ik dit in één commando krijg

[ Bericht 24% gewijzigd door KomtTijd... op 18-07-2010 22:46:28 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 22:55:39 #80
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_84215212
Dan maak je een script (=textfile), bijvoorbeeld met
1gedit localdisplay.sh
met de volgende inhoud:

1
2
3
#!/bin/bash
export DISPLAY=:0
xeyes

en die maak je executable met:
1chmod u+x localdisplay.sh

Let wel dat in de ssh manual staat:
The user should normally not set DISPLAY explicitly, as that will render the X11 connection insecure (maar dat is voor jouw toepassing niet relevant lijkt me)

edit: oh, dat moet je natuurlijk op de server zetten en uitvoeren. Als je het in 1 commando vanaf je lokale desktop wilt doen moet je even verder zoeken, want het volgende werkt niet:

1 ssh username@server -X export DISPLAY=:0 && xeyes

Je kunt wel proberen om dat script op deze manier te starten, maar dit keer ben ik te lui om op te staan en op mijn computer boven te kijken of het werkt
pi_84215572
Nee dat laatste probeerde ik ook gelijk, maar dat wil idd niet. Maar als het met een bash scriptje werkt is dat ook prima. Thnx!
pi_84558957
Hey,

Ik heb een probleempje een externe HD (ntfs). Als ik hem mount krijg ik namelijk de volgende foutmelding:

Het probleem is ontstaan toen ik met ntfs-config mijn interne ntfs-schijf automatisch wilde laten mounten. Dat werkte op zich wel goed, alleen vroeg hij tijdens opstarten ook steeds om mijn externe schijf (die zelden aan de pc gekoppeld zit). Dat wilde ik niet, dus heb ik dat weer uit gezet. Alleen nu kan ik die schijf dus helemaal niet meer mounten.

Ik heb inmiddels ook pysdm geinstalleerd (vond ntfs-config sowieso een beetje kut) maar daarmee kreeg ik het ook niet voor elkaar.

Iemand een oplossing? :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:33:17 #83
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_84559566
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:11 schreef Toryu het volgende:
Hey,

Ik heb een probleempje een externe HD (ntfs). Als ik hem mount krijg ik namelijk de volgende foutmelding:

[ afbeelding ]

Het probleem is ontstaan toen ik met ntfs-config mijn interne ntfs-schijf automatisch wilde laten mounten. Dat werkte op zich wel goed, alleen vroeg hij tijdens opstarten ook steeds om mijn externe schijf (die zelden aan de pc gekoppeld zit). Dat wilde ik niet, dus heb ik dat weer uit gezet. Alleen nu kan ik die schijf dus helemaal niet meer mounten.

Ik heb inmiddels ook pysdm geinstalleerd (vond ntfs-config sowieso een beetje kut) maar daarmee kreeg ik het ook niet voor elkaar.

Iemand een oplossing? :)
Probeer jezelf eens aan de groep 'fuse' toe te voegen, misschien helpt dat.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:52:50 #84
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_84560114
Staat de schijf nog in je fstab?

Lukt mounten via de command-line wel?

Kijk eerst hoe de schijf heet:
1sudo fdisk -l
(bijv. /dev/sdb1)

dan mounten naar een directory in /media die al bestaat dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en om te mounten als root:
1sudo mount /dev/sdb1 /media/schijf 
en weer unmounten is:
1sudo umount /media/schijf
heitieh
pi_84561837
ja dat werkt :D thanks! Ik heb de directer sdc1 gemoemd (zelfde als de schijf) en die kan ik nu gewoon bereiken.
Er staan nog wel 2 mapjes die automatisch onstaan zijn, genaamd Iomega HDD en Iomega\40HDD kan ik die allebei weggooien?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:45:24 #86
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_84562077
Maar nu heb je het nog niet automatisch zeker?

kijk ff of de schijf nog in je fstab (sudo gedit /etc/fstab) staat vermeld.
heitieh
pi_84602421
Nee, als ik em aan mn pc aansluit dan wordt ie niet gemount.

Dit is mijn fstab:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>

proc       /proc                 proc     nodev,noexec,nosuid                       0  0  
/dev/sda1  /                     ext4     errors=remount-ro                         0  1  
/dev/sdb1  /media/Data           ntfs-3g  defaults,nosuid,nodev,locale=en_US.UTF-8  0  0  
/dev/sdc1  /media/Iomega\040HDD  ntfs-3g  users,noauto,user,owner                   0  0  
/dev/sda5  none                  swap     sw                                        0  0  
/dev/fd0   /media/floppy0        auto     rw,user,noauto,exec,utf8                  0  0  
Er staat kennelijk wel iets van die schijf, maar ik heb geen flauw idee wat ik ermee moet :P

[ Bericht 36% gewijzigd door Toryu op 28-07-2010 20:52:52 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:03:06 #88
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_84603254
Zet eens een # voor de regel met die sdc1 :)
heitieh
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:16:39 #89
189961 ex
aperture science
pi_84603789
Had je hem toevallig tijdens de installatie in je PC zitten?
*Vraagt zich af hoe die in fstab is gekomen*
The cake is a lie!
pi_84605196
jaaaaaaaaaaaaaaaaa :D Hij doet het weer :P Dus als ik het goed begrijp bepaald fstab wat er gemount wordt tijden het booten?

ex,
Dat is waarschijnlijk gekomen toen ik aan probeerde mijn interne ntfs automatisch te laten mounten. Toen ik dat aan het proberen was, zat de externe schijf (de Iomega) ook aan mn pc gekoppeld. Het was natuurlijk niet mijn eigen fout, maar van dat config. programma ;)

Wederom bedankt voor de hulp Jooooo-Pi! :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:45:53 #91
189961 ex
aperture science
pi_84608069
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:48 schreef Toryu het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaa :D Hij doet het weer :P Dus als ik het goed begrijp bepaald fstab wat er gemount wordt tijden het booten?

ex,
Dat is waarschijnlijk gekomen toen ik aan probeerde mijn interne ntfs automatisch te laten mounten. Toen ik dat aan het proberen was, zat de externe schijf (de Iomega) ook aan mn pc gekoppeld. Het was natuurlijk niet mijn eigen fout, maar van dat config. programma ;)

Wederom bedankt voor de hulp Jooooo-Pi! :)
Je eerste stukje klopt ja. Ah en dat verklaart een hoop.. in fstab zet je alleen dingen neer die je automatisch wil laten mounten tijdens het bootten, een usb schijf wordt anders geregeld :)
The cake is a lie!
pi_84803174
Hey, ben ik weer :P

Het is bijna dagelijks dat de datum en tijd verneukt is, zo ook vandaag:

Anderhalve keer de datum en mijn naam, en de tijd is weg. Vrij irritant dus... Is daar iets aan te doen?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:46:23 #93
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_84803549
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Toryu het volgende:

[ afbeelding ]

Anderhalve keer de datum en mijn naam, en de tijd is weg. Vrij irritant dus... Is daar iets aan te doen?
Ziet eruit alsof dat dingetje gewoon twee keer wordt gestart. Kun je proberen het te verwijderen? (Remove from panel).
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_84842622
Als ik de ene weggooide bleef de ander wel staan, maar die reageerde niet op een rechtermuisklik ofzo. Hij deed gewoon niks.
Ik heb nu alles weggegooid en de icoontjes opnieuw toegevoegd, hopelijk is het nu weer goed.
pi_84845328
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Toryu het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is heus waar een tien jaar oude bug die nog steeds present is. :') Alt+F2, killall gnome-panel, enter. Heel kut, maar noodzakelijk.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:55:49 #96
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_84911901
Wil Ubuntu 10.04, GNOME desktop installeren op mijn htpc, als ik wil booten vanaf cd ( gebrand op 10x ) krijg ik de volgende melding "Unable to find a medium containing a live file system" ,ik krijg dezelde melding als ik hem vanaf een usb stick (UBootnetin )wil installeren.

Ik heb al meerdere malen opnieuw gebrand, ook de iso's van verschillende locaties gedownload maar dit werkt ook niet...

Pctje is trouwens een Atom ( Intel Desktop Board D945GCLF ) met 1 gb ram, 1tb sata schijf, nvidia 5200, en een sata dvd speler.

Welke guru heeft de oplossing?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:36:25 #97
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_84952721
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:55 schreef kevin33 het volgende:
Wil Ubuntu 10.04, GNOME desktop installeren op mijn htpc, als ik wil booten vanaf cd ( gebrand op 10x ) krijg ik de volgende melding "Unable to find a medium containing a live file system" ,ik krijg dezelde melding als ik hem vanaf een usb stick (UBootnetin )wil installeren.

Ik heb al meerdere malen opnieuw gebrand, ook de iso's van verschillende locaties gedownload maar dit werkt ook niet...

Pctje is trouwens een Atom ( Intel Desktop Board D945GCLF ) met 1 gb ram, 1tb sata schijf, nvidia 5200, en een sata dvd speler.

Welke guru heeft de oplossing?
Ik weet niet hoe UBootnetin werkt, maar misschien heb je hier wat aan:
Met Grub2 kan je iso-images booten, dit werkt niet met Windows, of andere OS'en die int13 gebruiken, maar met Ubuntu werkt het prima, ik heb een USB met daarop CloneZilla Live en 32/64bit versies van de huidige Ubuntu en toekomstige (alpha) Meerkat
In dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/multiboot-usb-stick/
kan je meer informatie vinden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:57:36 #98
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_84953516
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:36 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe UBootnetin werkt, maar misschien heb je hier wat aan:
Met Grub2 kan je iso-images booten, dit werkt niet met Windows, of andere OS'en die int13 gebruiken, maar met Ubuntu werkt het prima, ik heb een USB met daarop CloneZilla Live en 32/64bit versies van de huidige Ubuntu en toekomstige (alpha) Meerkat
In dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/multiboot-usb-stick/
kan je meer informatie vinden.
Meteen eens proberen, thanx!

edit: werkt ook niet, hij gaat wel voor de installatie naar het Splashscreen, maar dan krijg ik de melding: unable to open dev sdb ( dit na een paar keer een toets indrukken.

Mijn harde schijf is trouwens gepartioneerd, in 20gb voor install files, en 980gb voor de rest.
Moet ik anders eerst de Win XP install compleet verwijderen?

Vreemde is als ik Win 7 wil installeren, dat hij dit zonder problemen doet.

Probleem is voor 9.10 en 10.4

[ Bericht 22% gewijzigd door kevin33 op 06-08-2010 22:12:59 ]
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:54:07 #99
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_84958566
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:57 schreef kevin33 het volgende:

[..]

Meteen eens proberen, thanx!

edit: werkt ook niet, hij gaat wel voor de installatie naar het Splashscreen, maar dan krijg ik de melding: unable to open dev sdb ( dit na een paar keer een toets indrukken.

Mijn harde schijf is trouwens gepartioneerd, in 20gb voor install files, en 980gb voor de rest.
Moet ik anders eerst de Win XP install compleet verwijderen?

Vreemde is als ik Win 7 wil installeren, dat hij dit zonder problemen doet.

Probleem is voor 9.10 en 10.4

Als je boot vanaf USB, dan heeft die de aanduiding sda (linux) of HD0(,0) (grub)
Windows hoef je niet te verwijderen. Je kan (als je live-usb werkt) beide systemen naast elkaar gebruiken.
Bij de eerste installatie kan je het beste voor automatische installatie kiezen (hierbij dus kiezen voor naast elkaar en niet voor hele hd), daarna, als het lekker werkt kan je weer met je live-usb met GParted de linuxpartitie verkleinen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ouderejongere op 06-08-2010 23:00:22 ]
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:33:15 #100
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_85078303
Als ik op shutdown klik (via gnome), kom ik terug naar het login scherm.
Als ik in het login scherm op shutdown klik, gebeurt er niks.
Het probleem is dus, dat ik mijn pc niet meer op normale wijze uit kan zetten.
Ik gebruik Ubuntu (10.4) met Gnome als desktop omgeving.
Jesus hates you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')