1 |
1 2 3 4 5 | tcp 0 0 192.168.1.2:42327 80.69.69.141:80 ESTABLISHED tcp 0 0 192.168.1.2:42331 80.69.69.141:80 ESTABLISHED tcp 0 0 192.168.1.2:42326 80.69.69.141:80 ESTABLISHED tcp 0 0 192.168.1.2:42329 80.69.69.141:80 ESTABLISHED |
Je kan em dan beter starten vanuit een terminal met sudo (en het pad erachter?).quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:41 schreef Toryu het volgende:
Hey,
Ik heb nu 2 dagen Ubuntu, dus ik ben een vrij grote noob
Ik probeer de Linux-versie van Matlab te installeren. Het is een gedownload (legaal overigens) .iso-bestand die ik gemount heb.
Het bevat een install-bestand, als ik die dubbelklik en dan kies voor 'Run in terminal' start de installer. Tijdens de installatie procedure moet ik echter een pad ingeven, en ik weet niet wat ik daar moet invoeren. Ik had /opt/Matlab geprobeerd omdat ik ergens had gelezen dat dit het equivalent is voor Program Files, maar dan zegt ie dat ik niet genoeg rechten heb.
Wat moet ik hier kiezen?
Als gewone user heb je in /opt geen schrijfrechten, je kan of de installer als root starten (dmv sudo, zoals jooo-pi zegt) of je kan het programma in je eigen homedir installeren (bijv /home/usernaam/Matlab).quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:41 schreef Toryu het volgende:
Hey,
Ik probeer de Linux-versie van Matlab te installeren. Het is een gedownload (legaal overigens) .iso-bestand die ik gemount heb.
Het bevat een install-bestand, als ik die dubbelklik en dan kies voor 'Run in terminal' start de installer. Tijdens de installatie procedure moet ik echter een pad ingeven, en ik weet niet wat ik daar moet invoeren. Ik had /opt/Matlab geprobeerd omdat ik ergens had gelezen dat dit het equivalent is voor Program Files, maar dan zegt ie dat ik niet genoeg rechten heb.
Wat moet ik hier kiezen?
https://help.ubuntu.com/community/MATLAB Hier een complete Howto over matlab in ubuntu. Die heb ik zelf ook gevolgd.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:41 schreef Toryu het volgende:
Hey,
Wat moet ik hier kiezen?
In Brasero?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:37 schreef Daeron het volgende:
Je moet ook een data-project maken en geen video-project.
Bij mij werkt het dan wel, probleem kan ook zijn dat de bestanden zelf gewoon gaar zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
In Brasero?
Dat bedoel ik dus, dat werkt volgens mij niet. Werkt het bij jou wel?
Met rsync:quote:Op zondag 18 juli 2010 16:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Kan je bestanden en mappen kopiëren zonder dat de rechten worden aangepast?
SSH IS lokaal.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Kan ik via SSH een applicatie "lokaal" (op de andere machine) opstarten?
Ik zit namelijk op de bank en ben te lui om naar mijn HTPC te lopen om XBMC aan te zwengelen
Jamaar, als ik gewoon SSH -X xbmc doe, dan opent het XBMC vénster zich op mijn laptop. Dat moet dus niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |