abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82288233
Hetgeen wat ik mij afvraag is het volgende:

Je kan (betaald) op de site van de kamer van koophandel gegevens opvragen van bedrijven. Voor bijvoorbeeld 2,50 euro heb je uitreksels, deponeringen en functionarissen.

Ik neem aan dat je ook de jaarrekening ziet hier?

Maar waar het om gaat is: als ik de gegevens opvraag van zo'n bedrijf, zien zij dan wie het opgevraagd heeft? Je moet immers eerst een inlognaam etc aanvragen.
pi_82288459
Bij het bedrijf zelf zullen ze niet kunnen zien of jij een jaarrekening o.i.d. hebt opgevraagd.
pi_82288651
Gegevens zijn openbaar, dus in die zin is er geen mogelijkheid om te zien wie ze in hebben gezien. Het hele proces in anoniem op de nota na dan (dat dan weer wel, maar die krijg je dan zelf)
F I R E
pi_82289041
Je wilt zien of het bedrijf waar je werkt bijna failliet is ?
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:44:51 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82289077
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:27 schreef Mr.Chandon het volgende:
Maar waar het om gaat is: als ik de gegevens opvraag van zo'n bedrijf, zien zij dan wie het opgevraagd heeft? Je moet immers eerst een inlognaam etc aanvragen.
Nee.

En de jaarrekening moet je apart opvragen, zit niet standaard bij een uittreksel maar kost extra ¤
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82289805
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:44 schreef Wijnbo het volgende:
Je wilt zien of het bedrijf waar je werkt bijna failliet is ?
Nee, in onze debiteurenbestand hebben we nog aardig wat geld openstaan, en we willen nu een risicoprofilering maken. Dus willen we kijken welke bedrijven we qua betalingsruimte moeten inkorten e.d. door middel van kijken of ze een gezonde jaarrekening hebben.
pi_82290635
De meeste, voornamelijk kleine bedrijfjes hebben hun jaarstukken over 2009 nog niet gedeponeerd. Dus de informatie die je zult krijgen is gedateerd, en de vraag is of je er dan wat aan hebt om een actueel risicoprofiel te maken.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_82316190
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:21 schreef postman het volgende:
De meeste, voornamelijk kleine bedrijfjes hebben hun jaarstukken over 2009 nog niet gedeponeerd. Dus de informatie die je zult krijgen is gedateerd, en de vraag is of je er dan wat aan hebt om een actueel risicoprofiel te maken.
Qft. En vooral kleine bedrijfjes kunnen zo maar van "gezond" naar failliet gaan in een tijdsbestek van 3 maand ongeveer.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:36:58 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_82317005
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:00 schreef Mr.Chandon het volgende:

[..]

Nee, in onze debiteurenbestand hebben we nog aardig wat geld openstaan, en we willen nu een risicoprofilering maken. Dus willen we kijken welke bedrijven we qua betalingsruimte moeten inkorten e.d. door middel van kijken of ze een gezonde jaarrekening hebben.
En dat gaan jullie zelf doen? Er zal tal van bedrijven (Graydon bv.) die de profielen reeds hebben en tegen een geringe vergoeding toesturen. Scheelt eenhoop werk, je hebt completere informatie en een analyse van iemand die het dagelijks doet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_82338759
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:59 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Qft. En vooral kleine bedrijfjes kunnen zo maar van "gezond" naar failliet gaan in een tijdsbestek van 3 maand ongeveer.
Als je slechts de jaarstukken van 2008 hebt, gaat het dus om bijna 1,5 jaar. En met de beperkte informatie in de publicatiestukken is het maar de vraag of je goed de kredietwaardigheid van een onderneming kunt beoordelen. Het zegt wel iets maar lang niet alles. een winst en verliesrekening en kasstroomoverzicht ontbreken bijvoorbeeld al.

Wellicht is het verstandig om bij nieuwe debiteuren eerst een laag leveringskrediet te geven, de betaling(en) af te wachten alvorens een veel grotere hoeveelheid producten op factuur te gaan leveren.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')