abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 15:57:44 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_82286707
Onder toeziend oog van de Nederlandse topscheidsrechter Charles Corver torpedeert op het WK 1982 de Duitse doelman Toni Schumacher zijn Franse opponent Patrick Battiston. Met de knie vooruit schopt hij de Franse verdediger uit de halve finale Duitsland – Frankrijk. Een Frans voetbaltrauma is geboren, want door Schumacher halen de Duitsers uiteindelijk na strafschoppen de finale.

Toni Schumacher wordt de held in de penaltyserie. Na afloop wijzen de Fransen de Nederlandse scheidsrechter Charles Corver als schuldige aan omdat hij de Duitse keeper niet van het veld heeft gestuurd na zijn bikkelharde overtreding op Patrick Battiston. Maar net als de meeste toeschouwers en televisiekijkers heeft Corver de beruchte botsing niet goed gezien. Pas in de dagen erna wordt de ware impact duidelijk. Maar dan is het al te laat. Voor de Fransen en voor Corver.

Een reconstructie met Toni Schumacher, Patrick Battiston, Michel Platini en Charles Corver.

Willi Lippens; 6 juni 22.00 uur NED 1Begin jaren zeventig is Willi Lippens één van de beste voetballers van de Duitse Bundesliga. Vanwege zijn waggelende manier van lopen krijgt hij de bijnaam ‘Ente’: eend.
Lippens is geboren en getogen in West-Duitsland, maar hij heeft een Nederlands paspoort. De Duitse bondscoach Helmut Schön wil hem selecteren voor zijn Mannschaft. Als Willi zich laat naturaliseren tot Duitser ligt een glansrijke interlandcarrière in het verschiet. Maar de vader van Willi Lippens verbiedt dat zijn zoon. Lippens senior is tijdens de Tweede Wereldoorlog mishandeld door de nazi’s.

In het seizoen 1970–1971 wil Ajax hem van Rot Weiss Essen kopen en wordt hij geselecteerd voor het Nederlands Elftal. Hij speelt één interland, in de Kuip tegen Luxemburg. Hoewel hij scoort, blijft dit zijn eerste en laatste interland. De spelers, onder aanvoering van Rinus Israel en Wim van Hanegem, pesten de Duitssprekende Nederlander uit de selectie. Israël: “We hadden in die tijd niet zo veel op met Duitsland”.

Het Nederlands elftal begint aan een internationale opmars, die eindigt op 7 juli 1974 in het Olympisch Stadion van München. De WK-finale gaat verloren tegen West–Duitsland. Willi Lippens vindt dat hij daar had kunnen spelen. Voor Duitsland en voor Nederland, maar hij zit op Mallorca, waar hij uit frustratie geen televisie kijkt.

Zesendertig jaar later blikt Willi Lippens in Andere Tijden Sport terug. Met pijn in het hart zegt hij: “Ik weet het zeker, ik had Nederland wereldkampioen gemaakt”.

Naast Willi Lippens en zijn vrouw komen in deze aflevering onder meer aan het woord: Rinus Israël, destijds aanvoerder van het Nederlands Elftal en Wolfgang Overath, middenvelder van de Duitse Weltmeister in 1974.

Eerwraak Oranje; 10 juni 21.15 uur NED 1De meest zwarte bladzijde in de recente voetbalgeschiedenis van Oranje had plaats in Engeland tijdens het EK van 1996. Alles ging mis in het ruziënde team van coach Guus Hiddink. Het ging om geld en bij Ajax achtergestelde Surinaamse spelers. Dieptepunt was dat Edgar Davids naar huis werd gestuurd omdat hij in de buitenlandse pers de coach had beschuldigd van vriendjespolitiek met de blanke spelers.
Twee jaar later, op het WK van 1998 in Frankrijk, speelt Oranje bijna de finale. Met Edgar Davids als de grote roerganger. Pas na strafschoppen verliest de vriendenclub van Brazilië. Het is dezelfde coach en dezelfde spelersgroep die in 1996 voor een blamage zorgde, die het land nu in euforie brengt. Alles lukt en iedereen is blij.

Van total-loss tot glanzende bolide. Hoe heeft Guus Hiddink de failliete boedel van 1996 weten om te toveren tot een winstgevend bedrijf? En welke meesterzet deed hij om Davids weer bij de groep te krijgen?

Dennis Bergkamp, Guus Hiddink, Edgar Davids, Frank de Boer, Phillip Cocu en Patrick Kluivert praten openhartig over de eerwraak van Oranje op het WK van 1998 in Frankrijk.

De hond Pickles; 4 juli 22.00 uur NED 1Het WK van 1966 is veel meer dan de bal die in de finale Engeland–Duitsland via de onderkant van de lat al dan niet doel heeft getroffen. In Engeland speelde in 1966 een heel ander verhaal.
De gouden wereldbeker, de Jules Rimet trofee, wordt gestolen op een postzegelbeurs, kort voordat het WK begint. Engeland is in rep en roer. Een schande voor de natie dreigt. Maar gelukkig is er de pientere hond Pickles die tijdens een wandeling door het park onder wat bladeren snuffelt en de gestolen beker terugvindt. Maar dat is lang niet alles.

Tom Egbers op zoek naar de absurde feiten rond de gestolen wereldcup van 1966.

Andere Tijden Sport is een samenwerking tussen de tv-programma's Andere Tijden en Studio Sport. Onder leiding van Tom Egbers worden belangwekkende of vergeten onderwerpen uit de Nederlandse sportgeschiedenis behandeld. De uitzendingen komen vanuit het Olympisch Stadion, icoon van de Nederlandse sport. Het programma is een variant op het NPS-programma Andere Tijden, dat in 2001 met de Nipkow-schijf werd bekroond.

Vanavond om 21.20 de eerste uitzending op NED-1

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_82288140
Heerlijke televisie
Ook de reguliere Andere tijden kijk ik altijd met veel plezier
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 16:29:29 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_82288338
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:25 schreef steefstijf het volgende:
Heerlijke televisie
Ook de reguliere Andere tijden kijk ik altijd met veel plezier
Ik ook.

Vind ook dat Tom Egberts hier veel beter bij op zijn plaats is. Als presentator vind ik het maar een hakkelende stotteraar zonder uitstraling. Zijn documentaires zijn echter altijd klasse.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_82288599
Klopt, bij studio sport straalt de geforceerdheid er vanaf.
De onderwerpen zijn ook wel interessant, met voor mij persoonlijk als hoogtepunt de aflevering over de kabel. Maar dat is alleen omdat ik dat bewust heb meegemaakt. Ook de Willy Lippens aflevering lijkt me meer dan de moeite waard, staat ook een mooi stuk over hem in een van de hard gras boekjes.
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 16:37:12 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_82288697
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:34 schreef steefstijf het volgende:
Klopt, bij studio sport straalt de geforceerdheid er vanaf.
De onderwerpen zijn ook wel interessant, met voor mij persoonlijk als hoogtepunt de aflevering over de kabel. Maar dat is alleen omdat ik dat bewust heb meegemaakt. Ook de Willy Lippens aflevering lijkt me meer dan de moeite waard, staat ook een mooi stuk over hem in een van de hard gras boekjes.
Ik moet er nog een paar lezen.

Ik weet wel dat ie Der Ente werd genoemd. En Israël en van Hanegem continue eend-geluiden maakten als ie ergens binnenkwam.

pi_82289000
Ik weet alleen dat voor zijn enige interland op zijn verzoek Duitse Schlager muziek werd opgezet, waarop Israel zei: Kan die Nazi-zender uit?
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:36:05 #7
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_82299288
must-see....mocht ik het vergeten...dan zeker via uitzending gemist !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 21:20:48 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_82301936
Zitten we klaar ?

Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 21:25:59 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_82302280
Ik ken het scorenverloop nog.

Duitsland werd weggespeeld.

Afijn.Kijk maar

donderdag 3 juni 2010 @ 21:27:40 #10
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_82302383
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:20 schreef tong80 het volgende:
Zitten we klaar ?

ik kijk al
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 21:27:48 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_82302395
Niemand die kjkt

Sporen jullie wel ?

Dit is historie

pi_82302433
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:27 schreef tong80 het volgende:
Niemand die kjkt

Sporen jullie wel ?

Dit is historie

Ik zit te kijken Tong.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 21:28:40 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_82302450
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:27 schreef chufi het volgende:

[..]

ik kijk al
Finale had Brazilië - Frankrijk moeten zijn.

donderdag 3 juni 2010 @ 21:31:38 #14
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_82302615
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Finale had Brazilië - Frankrijk moeten zijn.

Ja dat was toen ook mijn idee
Musica Español
Come On
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 21:35:22 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_82302865
Alsof ik het weer live zie

pi_82303046
duitsers
pi_82303417
grappig dat platini de scheids iets verwijt terwijl hij altijd zegt dat hun ook fouten mogen maken en hij tegen camera's is
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:45:21 #18
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_82303453
Ik werd die zomer in de Spaanse binnenlanden veelvuldig aangezien voor Rummenigge ( wel knapper natuurlijk) , maar toch vond ik het niet echt leuk .....
Op de Ramblas in Barcelona was toen wel fun met al die Brasiliaanse dames die daar vol aan het feesten waren... Dat was nog wel voor de halve finales.. Die en de finale zag ik thuis in Nederland. Ik was wel blij dat Duitsland niet gewonnen heeft toen
Musica Español
Come On
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juni 2010 @ 21:51:20 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_82303855
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:44 schreef frits22 het volgende:
grappig dat platini de scheids iets verwijt terwijl hij altijd zegt dat hun ook fouten mogen maken en hij tegen camera's is

pi_82304120
10 juni lijkt me vooralsnog het tofst.
Met de andere dingen heb ik niet veel, simpel omdat ik het niet meegemaakt heb
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:04:17 #21
199288 De_Slagert
Je weet zelluf
pi_82304780
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:44 schreef frits22 het volgende:
Ook echt de scheids iets verwijten als je in de verlenging 3-1 voor komt en dan uiteindelijk nog verliezen
Oi! Acóplese donde están los bitterbals de mierda?
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:11:59 #22
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_82305315
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:04 schreef De_Slagert het volgende:

[..]

Ook echt de scheids iets verwijten als je in de verlenging 3-1 voor komt en dan uiteindelijk nog verliezen
Ja ze hebben het daar verknald maar alles zou anders geweest zijn als als ....

Shit Duitsland staat weer voor
Musica Español
Come On
pi_82305691
Eigenlijk is Toni Schumacher best een nette man.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:22:53 #24
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_82305927
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:19 schreef marcodej het volgende:
Eigenlijk is Toni Schumacher best een nette man.
Nu op latere leeftijd misschien
Musica Español
Come On
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:13:52 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82308902
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:22 schreef chufi het volgende:

[..]

Nu op latere leeftijd misschien
Buiten het veld is ie misschien anders

Overigens zat Corver slap te lullen dat je mensen niet kan bestraffen voor vervelend gedrag. Duwen en tijdrekken tegen de doelpaal kun je na een aantal keer gewoon een prent voor geven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')