abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82277690
Van http://twitter.com/FTDb :
quote:
Rechter & advocaat eyeworks kennen elkaar goed; geven samen cursussen (op gebied van IE en piratenrijbestrijding) http://twitpic.com/1tb50b

Onlangs is in een vonnis in de zaak van Eyeworks vs. FTD bepaald dat het openbaarmaken van links naar illegale bestanden ook illegaal is. Zie: http://webwereld.nl/nieuw(...)openbaarmaking.html. Op zich al krankjorem natuurlijk, volstrekt onbegrijpelijk.

Nu blijkt dus ook nog eens dat de rechter en de advocaat van Eyeworks elkaar goed kennen. Twee handen op een buik. Partijdige rechters met belangenverstrengelingen die onder een hoedje spelen met advocaten van eisende partijen.

Dit is heel erg ernstig - dit raakt de fundamenten van onze rechtstaat! Rechters dienen ONPARTIJDIG te zijn. De advocaat Prof. mr. D.J.G. Visser en de rechter mr. C.A.J.F.M Hensen dienen per direct uit hun ambt gezet te worden en het vonnis dient herroepen te worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Farenji op 03-06-2010 13:07:13 (plaatje gefixt) ]
pi_82277859
Eens Schandalige vorm van belangenverstrengeling.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:38:21 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_82278211
Schandalig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_82278422
Torrents kun je niet uitschakelen.
pi_82278518
Dit moet eerst verder onderzocht worden. Ik durf niet af te gaan op een enkel twitterberichtje. Maar als de implicaties echt zo zijn zoals hier voorgesteld is het inderdaad schandalig en moet het vonnis teruggedraaid worden.
pi_82278549
Triest.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_82278597
Belangenverstrengeling natuurlijk, zo duidelijk als wat.
pi_82278618
Er is al aangegeven dat dit niet zo gek is, advocaten en rechters kennen elkaar nou eenmaal. Aan de andere kant zou het me niet verbazen als ze allebei dezelfde mening hebben over piraterij, waardoor er niet objectief gekeken wordt naar de zaak.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:54:08 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82278847
Tvp.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_82279166
Hoe wordt eigenlijk bepaald welke rechters welke zaken behandelen? Ik ben daar niet thuis in. Maar ik neem toch aan dat ze dat niet zelf mogen bepalen. Je mag als Duitser toch ook geen scheidsrechter zijn in de finale met Nederland tegen Duitsland...
pi_82279298
Als rechter moet je elke vorm van belangenverstrengeling of partijdigheid uit zien te sluiten. Dan voorkom je dergelijke slechte reclame. Maar Nederland kennende zullen die rechters toch niet aangepakt worden.
pi_82279705
Leidraad onpartijdigheid van de rechter:
http://www.rechtspraak.nl(...)d+van+de+rechter.htm
quote:
[..]

Kennissen
De rechter zorgt ervoor dat hij/zij geen zaak behandelt waarbij een persoonlijke of zakelijke kennis een van de partijen is.
Het kan ook voorkomen dat een andere procesdeelnemer (bijvoorbeeld iemand die rechtsbijstand verleent, een deurwaarder, een getuige of een deskundige) een kennis is van de rechter. De rechter moet zich in dat geval telkens afvragen of zijn/haar onpartijdigheid in het geding kan komen.

[..]

Nevenfuncties van de rechter
De rechter behandelt geen zaken waarbij hij/zij via een nevenfunctie zo betrokken is dat de onpartijdigheid ter discussie kan komen te staan. Deze aanbeveling slaat ook op vroegere nevenfuncties die de rechter in de laatste drie jaar heeft gehad.
pi_82279754
Dit kan wat mij betreft niet in een rechtsstaat.

Als ik het goed heb begrepen.
pi_82279918
Dit vind ik echt veel te ver gaan, wat gaat hier aan gedaan worden? Door dit soort vriendjespolitiek worden onze rechten door de giertank getrokken.
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:32:51 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82280647
Escaleren die boel. GeenStijl al geïnformeerd?
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:34:45 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82280738
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:32 schreef Ringo het volgende:
Spuit 11.
pi_82280740
quote:
Stond daar ook al op de weblog.

Spuit 12
pi_82282394
quote:
Ik heb Webwereld wel gemaild. Maar dit moet ook naar de kranten. Eigenlijk moet de politiek hier wat aan doen, denk dat ik die ook ga mailen. Jammer dat we nu alleen met een vleugellam kabinet zitten dat dit waarschijnlijk weer als "controversieel" zal bestempelen en er dus niks mee zal doen. Als ze er uberhaupt al wat mee zouden doen.
pi_82282536
Dit is niet hetzelfde als belangenverstrengeling...
pi_82283906
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:20 schreef nikk het volgende:
Dit is niet hetzelfde als belangenverstrengeling...
Waarom niet? En wat is het dan wel?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 17:01:56 #21
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')