Worden leuke komende maanden dan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Stefan het volgende:
De hitte en stank zijn 's zomers ondraaglijk!
Joran komt in een cel met 5 man op één vierkante meter en wordt verkracht op een vuige, met stront doordrenkte tafel.quote:
't is daar winterquote:
Ik gun het hem wel hoor, eigen schuldquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:54 schreef Ritmo het volgende:
Dit gun je zelfs Joran niet. Wel levenslang (mits schuldig) maar met deze omstandigheden toon je je als gevangenis/regering nog minder mens dan Joran.
Dan ben je zelf net zo erg als hem. Ik gun hem een levenslange gevangenisstraf, maar niet onder onmenselijke omstandigheden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:08 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik gun het hem wel hoor, eigen schuld
Hij heeft natuurlijk de schijn tegen zich.. Maar idd, bewijs deze moord maar eens.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:08 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Mensen die per definitie denken dat Joran schuldig is aan deze moord.²
Zo dom als dit zal hij toch niet zijn? Er wordt geprobeerd hem in een negatief daglicht te zetten.
dan had ie het maar in nederland moeten plegen, 35 uur schoffelen, en klaar was ie.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dan ben je zelf net zo erg als hem. Ik gun hem een levenslange gevangenisstraf, maar niet onder onmenselijke omstandigheden.
Waarom hebben ze jouw daar niet gehoudenquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:47 schreef Stefan het volgende:
'In mei 2009 ben ik met mijn vader naar Peru geweest om aldaar (Lima) Nederlandse gevangenen te bezoeken. Ik had namelijk op televisie diverse reportages gezien over de vreselijke leefomstandigheden in gevangenissen in het buitenland en met name in Peru.
Ik heb via de ambassade in den Haag (en Lima) het voor elkaar gekregen dat we de Nederlandse gevangen daadwerkelijk ín de gevangenis konden bezoeken. Wat ik daar aantrof was onbeschrijflijk. Overvol, de hitte, de misselijkmakende stank, de doelloosheid dag in dag uit ... Ik werd er hartstikke depressief van.
Zonder uitzondering zijn de gevangenen ooit betrapt op het bij zich hebben van kilo's harddrugs (cocaïne) en dat is super stom natuurlijk. Hun straffen bedragen gemiddeld zo'n 15 à 25 jaar (!) ...
De bezochte gevangenis in Callao (Lima) werd ooit gebouwd voor 800 gedetineerden, maar thans verblijven er bijna 4.000 (vijfvoudige! aantal). Er wordt gestolen, verkracht en geïntimideerd. Er vindt regelmatig (zelf)moord plaats.
De gestraften vrezen dagelijks voor hun leven ... Bewakers zijn corrupt en agressief.
Er is geen enkele privacy. Gevangenen trachten met z'n tweeën op een eenpersoons dun matje op de vuile betonvloer 's nachts nog iets te slapen maar het gekrijs en gehuil van de medegevangenen gaat door merg en been. Op de eettafels, in de vensterbanken, op elke traptrede, tussen de afvaltonnen, de uitwerpselen ... overal liggen de gevangenen.
De hitte en stank zijn 's zomers ondraaglijk! Het eten (iedere dag wat grauwe rijst en in water gekookte groente) is te goor om aan te raken en velen hebben ziektes, wonden, continu diarree. Het is mensonterend wat we gezien hebben. De Nederlandse gevangenen huilden en smeekten om hulp . . . . Bezoek krijgen ze nooit, hun families hebben hen laten vallen, ze zijn eenzaam.
Ja, zo werkt dat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:13 schreef longinus het volgende:
[..]
dan had ie het maar in nederland moeten plegen, 35 uur schoffelen, en klaar was ie.
Ik wens hem dit en nog veel ergere zaken toe.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:54 schreef Ritmo het volgende:
Dit gun je zelfs Joran niet. Wel levenslang (mits schuldig) maar met deze omstandigheden toon je je als gevangenis/regering nog minder mens dan Joran.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |