quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:00 schreef lady-wrb het volgende:
waarom mag het in nederland niet en kennelijk overal buiten nederland wel?
quote:
ja maar waarom mag het buiten nederland dan wel?quote:
Omdat ze daar blij zijn met elke kneus minder.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar waarom mag het buiten nederland dan wel?
Ik zou nergens vanuit gaan. Gelukkig hebben ze daar regelgevingen en keurmerken voor uitgevonden. Blijkbaar komt dit type apparaat dus niet door de keuring en mag het hier dus niet verkocht worden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar waarom mag het buiten nederland dan wel?
ik kwam erop doordat er een op marktplaats te koop werd aangeboden en ik eens ging googlen om er wat meer te weten over te komen.
je mag er toch vanuit gaan dat als mensen zulke dingen verkopen (waar dan ook ter wereld) dat die dingen geschikt zijn om te gebruiken waar ze voor gemaakt zijn?
best wel schokkend dan hequote:Op woensdag 2 juni 2010 10:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik zou nergens vanuit gaan. Gelukkig hebben ze daar regelgevingen en keurmerken voor uitgevonden. Blijkbaar komt dit type apparaat dus niet door de keuring en mag het hier dus niet verkocht worden.
Maar neem jij maar fijn het risco hoor en mocht ding sluiting maken dan staat je schattige zwembadje + inhoud fijn onder stroom.
Dit lijkt me onzin. Getuige de diverse electrische terraswarmers, huis airco's en vergelijkbare apparaten die ik wekelijks in de folders voorbij zie komen. De zwembad verwarmer heeft waarschijnlijk gewoon geen kema keur o.i.d.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:16 schreef ElectricEye het volgende:
Omdat NL als normaal ontwikkeld land niet meer zo happig is op luxe productjes die 3kw continue opslorpen. NL houdt zijn elektriciteitsnetwerk liever niet volledig benut om pieken op te kunnen vangen en is verder van mening dat een burger maar wat meer rekening houdt met milieu en omgeving.
Dit dus, werkt beter en vooral sneller dan dit apparaatje.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
bouw lekker een zonnecollector uit wat tuinslangen ( of koop er 1 ) en je badje word ook warm zonder energie slurpende kachel
dat ookquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Dit dus, werkt beter en vooral sneller dan dit apparaatje.
Pro-manier: Oude warmtewisselaar gebruiken (Airco-wereld)
quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:43 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Liever daar op wachten dan nutteloos 3kw/uur weggooien.
Ik dacht net dat het bij het filteren van het zwembad net belangrijk was om uw installatie in gang te zetten tijdens en na het zwemmen, niet ervoorquote:Uit veiligheidsredenen ; niet baden wanneer heater of pomp zwembad draait.
In Nederland willen ze elk risico vermijden en de mensen beschermen tegen zich zelfquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:23 schreef Sony het volgende:
Ik heb hier al enige jaren een 3KW verwarming voor mijn vijver en dat ding is zo portable als je maar kunt zijn, dus waarom het niet zou mogen voor een zwembad is mij een raadsel...
Kijk maar eens bij een goede vijverhandelaar, zowel online alsook in de winkel; hier vindt je genoeg elektrische verwarmingen en deze zijn uiteraard ook prima te gebruiken voor een zwembad.
Een andere, goedkopere oplossing zou wellicht ook zo'n zwarte rubberen mat kunnen zijn die je op het schuurdak legt en waar je water doorheen pompt. Door de zon wordt dit warm genoeg!
Een vriend van ons heeft zo'n ding en zelfs 's winters geeft dat nog wat warmte en is goedkoper dat een elek. verwarming.
Shit happens helaas en dan kan het inderdaad zo zijn dat je vissen het loodje leggen, maar eigenlijk is dat bijna niet mogelijk: die verwarmingen zijn dubbel beveiligd en moeten uiteraard wel een eigen groep hebben achter een aardlek.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:41 schreef exlurker het volgende:
[..]
In Nederland willen ze elk risico vermijden en de mensen beschermen tegen zich zelf
Was er niet een paar jaar geleden een man erg gedupeerd door een defect aan zijn vijververwarming waar door zijn kostbare vissen het leven verloren?
Wat denk je van het zwembadwater?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier ligt er een vijverpomp in t zwembad.. die gaat niet uit als we gaan badderen hoor
gezien daar toch een aarddraad aanzit.. en mocht dat ding gaan lekken gok ik dat de aarddraad eerder en beter geleiding gaat geven dan t zwembad wat van een niet geleidend materiaal is.. op stoeptegels die ook al erg slecht geleiden..
jij liever dan ik,wat denk je van in het bad stappen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
uhm.. als ik daar alleen 1 fase op zet doet t vrij weinig hoor als t niet weg kan
dat is er om vragen he..quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef exlurker het volgende:
[..]
jij liever dan ik,wat denk je van in het bad stappen?
Misschien heb je hier dan ook geen problemen mee
[ afbeelding ]
freaking hell, zit je nou te barbequen in bad?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef exlurker het volgende:
[..]
jij liever dan ik,wat denk je van in het bad stappen?
Misschien heb je hier dan ook geen problemen mee
[ afbeelding ]
Nee gelukkig niet,hoop het zelfs nooit te zien. Wil alleen maar even laten zien hoe makkelijk er word gedacht over electriciteit en water.Net zo als Ou-Tannu zegt, de pomp is gemaakt om in het water te liggen en vertrouwt dat alle beveiligingen zullen gaan werken als er iets fout isquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
freaking hell, zit je nou te barbequen in bad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |