abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 10:00:35 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_82224396
ja, ik weet het, het zoveelste topic, maar ik zit te twijfelen over dit:

http://www.zwembad.eu/zwembad-heater-blue-p-658.html

het klinkt allemaal fantastisch geweldig, maar er staat ook dat het in nederland verboden is.
nou is tegenwoordig in nederland bijna alles wat leuk is verboden, maar is het ding echt zo gevaarlijk?
ik weet dat stroom en water geen fijne combi is, maar waarom mag het in nederland niet en kennelijk overal buiten nederland wel?
  Forum Admin woensdag 2 juni 2010 @ 10:02:29 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_82224446
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:00 schreef lady-wrb het volgende:
waarom mag het in nederland niet en kennelijk overal buiten nederland wel?
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:00 schreef lady-wrb het volgende:
dat stroom en water geen fijne combi is
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 10:04:10 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_82224492
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

[..]
ja maar waarom mag het buiten nederland dan wel?

ik kwam erop doordat er een op marktplaats te koop werd aangeboden en ik eens ging googlen om er wat meer te weten over te komen.
je mag er toch vanuit gaan dat als mensen zulke dingen verkopen (waar dan ook ter wereld) dat die dingen geschikt zijn om te gebruiken waar ze voor gemaakt zijn?
pi_82224542
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Omdat ze daar blij zijn met elke kneus minder.
pi_82224701
3KW vermogen :/

hallozeg.. ik durf bijna te wedden dat als je zelf wat knutseld ( op een plat dak ) dat je wel een hoger vermogen van 3KW haalt

( en je bad rondom isoleren werkt ook uitstekend ons badje zit nu al op 18 graden zonder enige vorm van verwarming )
  Forum Admin woensdag 2 juni 2010 @ 10:12:07 #6
Heeft een huisje.
pi_82224725
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik kwam erop doordat er een op marktplaats te koop werd aangeboden en ik eens ging googlen om er wat meer te weten over te komen.
je mag er toch vanuit gaan dat als mensen zulke dingen verkopen (waar dan ook ter wereld) dat die dingen geschikt zijn om te gebruiken waar ze voor gemaakt zijn?
Ik zou nergens vanuit gaan. Gelukkig hebben ze daar regelgevingen en keurmerken voor uitgevonden. Blijkbaar komt dit type apparaat dus niet door de keuring en mag het hier dus niet verkocht worden.
Maar neem jij maar fijn het risco hoor en mocht ding sluiting maken dan staat je schattige zwembadje + inhoud fijn onder stroom.
pi_82224796
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik zou nergens vanuit gaan. Gelukkig hebben ze daar regelgevingen en keurmerken voor uitgevonden. Blijkbaar komt dit type apparaat dus niet door de keuring en mag het hier dus niet verkocht worden.
Maar neem jij maar fijn het risco hoor en mocht ding sluiting maken dan staat je schattige zwembadje + inhoud fijn onder stroom.
best wel schokkend dan he
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:16:42 #8
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_82224850
Omdat NL als normaal ontwikkeld land niet meer zo happig is op luxe productjes die 3kw continue opslorpen. NL houdt zijn elektriciteitsnetwerk liever niet volledig benut om pieken op te kunnen vangen en is verder van mening dat een burger maar wat meer rekening houdt met milieu en omgeving.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  Forum Admin woensdag 2 juni 2010 @ 10:21:29 #9
Heeft een huisje.
pi_82224962
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:16 schreef ElectricEye het volgende:
Omdat NL als normaal ontwikkeld land niet meer zo happig is op luxe productjes die 3kw continue opslorpen. NL houdt zijn elektriciteitsnetwerk liever niet volledig benut om pieken op te kunnen vangen en is verder van mening dat een burger maar wat meer rekening houdt met milieu en omgeving.
Dit lijkt me onzin. Getuige de diverse electrische terraswarmers, huis airco's en vergelijkbare apparaten die ik wekelijks in de folders voorbij zie komen. De zwembad verwarmer heeft waarschijnlijk gewoon geen kema keur o.i.d.
pi_82225219
ik gok er ook op..

en daarbij zallie wel niet de juiste IP waarde hebben..

maw bouw lekker een zonnecollector uit wat tuinslangen ( of koop er 1 ) en je badje word ook warm zonder energie slurpende kachel
pi_82225533
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
bouw lekker een zonnecollector uit wat tuinslangen ( of koop er 1 ) en je badje word ook warm zonder energie slurpende kachel
Dit dus, werkt beter en vooral sneller dan dit apparaatje.

Pro-manier: Oude warmtewisselaar gebruiken (Airco-wereld)
pi_82225563
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:40 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Dit dus, werkt beter en vooral sneller dan dit apparaatje.

Pro-manier: Oude warmtewisselaar gebruiken (Airco-wereld)
dat ook als de zon maar schijnt
pi_82225618
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat ook als de zon maar schijnt
Liever daar op wachten dan nutteloos 3kw/uur weggooien.
pi_82225662
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:43 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Liever daar op wachten dan nutteloos 3kw/uur weggooien.
en anders gewoon er zelf in gaan zitten.. menselijk lichaam geeft tussen de 75~120 watt aan warmte af
pi_82226143
dit zetten ze zelf op hun site:
quote:
Uit veiligheidsredenen ; niet baden wanneer heater of pomp zwembad draait.

Ik dacht net dat het bij het filteren van het zwembad net belangrijk was om uw installatie in gang te zetten tijdens en na het zwemmen, niet ervoor

En idd, wat zwarte buizen in spiraal op grond en je water wordt meer dan warm genoeg, hebben zo 2 zomers geleden 30°+ gehad van ons water toen we enkele dagen weg waren geweest en systeem niet hadden ontkoppeld
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:23:33 #16
12569 Sony
Just me!
pi_82227120
Ik heb hier al enige jaren een 3KW verwarming voor mijn vijver en dat ding is zo portable als je maar kunt zijn, dus waarom het niet zou mogen voor een zwembad is mij een raadsel...

Kijk maar eens bij een goede vijverhandelaar, zowel online alsook in de winkel; hier vindt je genoeg elektrische verwarmingen en deze zijn uiteraard ook prima te gebruiken voor een zwembad.

Een andere, goedkopere oplossing zou wellicht ook zo'n zwarte rubberen mat kunnen zijn die je op het schuurdak legt en waar je water doorheen pompt. Door de zon wordt dit warm genoeg!
Een vriend van ons heeft zo'n ding en zelfs 's winters geeft dat nog wat warmte en is goedkoper dat een elek. verwarming.
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_82227840
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:23 schreef Sony het volgende:
Ik heb hier al enige jaren een 3KW verwarming voor mijn vijver en dat ding is zo portable als je maar kunt zijn, dus waarom het niet zou mogen voor een zwembad is mij een raadsel...

Kijk maar eens bij een goede vijverhandelaar, zowel online alsook in de winkel; hier vindt je genoeg elektrische verwarmingen en deze zijn uiteraard ook prima te gebruiken voor een zwembad.

Een andere, goedkopere oplossing zou wellicht ook zo'n zwarte rubberen mat kunnen zijn die je op het schuurdak legt en waar je water doorheen pompt. Door de zon wordt dit warm genoeg!
Een vriend van ons heeft zo'n ding en zelfs 's winters geeft dat nog wat warmte en is goedkoper dat een elek. verwarming.
In Nederland willen ze elk risico vermijden en de mensen beschermen tegen zich zelf
Was er niet een paar jaar geleden een man erg gedupeerd door een defect aan zijn vijververwarming waar door zijn kostbare vissen het leven verloren?
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:57:55 #18
12569 Sony
Just me!
pi_82228527
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:41 schreef exlurker het volgende:

[..]

In Nederland willen ze elk risico vermijden en de mensen beschermen tegen zich zelf
Was er niet een paar jaar geleden een man erg gedupeerd door een defect aan zijn vijververwarming waar door zijn kostbare vissen het leven verloren?
Shit happens helaas en dan kan het inderdaad zo zijn dat je vissen het loodje leggen, maar eigenlijk is dat bijna niet mogelijk: die verwarmingen zijn dubbel beveiligd en moeten uiteraard wel een eigen groep hebben achter een aardlek.

Voordat je overigens een beetje vijver dermate heet gestookt hebt dat je vissen het loodje leggen, dan ben je wel de nodige uurtjes verder hoor: als ik in de winter 1 graad wil opstoken, duurt het wel een uurtje of 1,5 a 2 voordat dat lukt, dus om dan op te stoken naar 40 graden duurt wel ffies als het al lukt...

On topic: blijft vreemd dat als je een dergelijke vijververwarming via een dierenhandel gewoon onder de arm mee kunt krijgen, waarom levert dit bedrijf dan opeens niet?
Daarbij zijn bijvoorbeeld ook saunakachel verkrijgbaar die op krachtstroom lopen in een vochtige omgeving en daar kan pas echt gemakkelijk iets mis mee gaan!
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_82238545
hier ligt er een vijverpomp in t zwembad.. die gaat niet uit als we gaan badderen hoor

gezien daar toch een aarddraad aanzit.. en mocht dat ding gaan lekken gok ik dat de aarddraad eerder en beter geleiding gaat geven dan t zwembad wat van een niet geleidend materiaal is.. op stoeptegels die ook al erg slecht geleiden..
pi_82241940
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier ligt er een vijverpomp in t zwembad.. die gaat niet uit als we gaan badderen hoor

gezien daar toch een aarddraad aanzit.. en mocht dat ding gaan lekken gok ik dat de aarddraad eerder en beter geleiding gaat geven dan t zwembad wat van een niet geleidend materiaal is.. op stoeptegels die ook al erg slecht geleiden..
Wat denk je van het zwembadwater?
pi_82242073
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:39 schreef exlurker het volgende:

[..]

Wat denk je van het zwembadwater?
uhm.. als ik daar alleen 1 fase op zet doet t vrij weinig hoor als t niet weg kan
pi_82242525
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

uhm.. als ik daar alleen 1 fase op zet doet t vrij weinig hoor als t niet weg kan
jij liever dan ik,wat denk je van in het bad stappen?

Misschien heb je hier dan ook geen problemen mee
pi_82242693
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef exlurker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dat is er om vragen he..

zo`n pomp is er op gemaakt om in t water te liggen
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 16:56:06 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_82242722
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef exlurker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
freaking hell, zit je nou te barbequen in bad?
pi_82243186
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:56 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

freaking hell, zit je nou te barbequen in bad?
Nee gelukkig niet,hoop het zelfs nooit te zien. Wil alleen maar even laten zien hoe makkelijk er word gedacht over electriciteit en water.Net zo als Ou-Tannu zegt, de pomp is gemaakt om in het water te liggen en vertrouwt dat alle beveiligingen zullen gaan werken als er iets fout is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')