In feite heb ik wel drie dagen helemaal niets gedaan en lekker uitgerust ja, maar normaal ben ik veel slechter dan dit. Kan ook met andere dingen te maken hebben natuurlijk, we zullen wel zien.quote:
Als het goed is heb je een mail gekregen gister?quote:Op zondag 6 juni 2010 16:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
hoe zit het nu eigenlijk met betalen
Klopt idd, ik had mijn mail nog niet bekeken.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:39 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Als het goed is heb je een mail gekregen gister?
Dit is -helaas- normaal. Hebben (vrijwel) alle Shimano body's van aluminium last van. Kan Koga dus ook niets aan doen, die maken deze wielen niet. Je kunt niks doen om het te voorkomen, alleen je cassette goed hard vast draaien zodat de druk iets meer verdeeld wordt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:14 schreef FJD het volgende:
Stiekem weet ik het antwoord al wel maar toch nog even checken;
[ link | afbeelding ]
Ik heb geen idee hoe dat stuk heet waar je casette overheen gaat maar dat is dit dus op de foto. De tanden van de casette hebben zich er echt in gezet en ik had de kettingzweep dan ook nodig om die vijf tandwielen uberhaupt los te krijgen. Voor zover ik me kan herinneren van m'n Bulls was dat daar absoluut niet het geval. Dit is toch simpelweg een fout van Koga Heb de fiets een maand of 3 nu en als er 1.000km op staan is het veel.
Oh ja het scherpstellen v/d tegels en niet het onderwerp komt omdat de iPhone zuigt qua macro stand maar daar had ik geen rekening mee gehouden
Dat moet je sowieso doen, zeker met zo'n mooie fiets en zulke wielenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
dan moet ik denk ik eerst m'n benen eens gaan scheren.
Nee woensdag heb ik niet met de Tarrel gefietst, toen stond m'n fiets helaas bij de FM.
Gisteren trouwens voor het eerst Sports Tracker getest, dat werkt perfect
Is 't ook niet zo dat bij sommige cassettes de kransjes allemaal aan elkaar vast zitten? Dan krijg je dat probleem niet. Ik zou er wel even mee teruggaan. Dat zulks gebeurt is onvermijdelijk, maar na 1000 km is wel heel snel.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit is -helaas- normaal. Hebben (vrijwel) alle Shimano body's van aluminium last van. Kan Koga dus ook niets aan doen, die maken deze wielen niet. Je kunt niks doen om het te voorkomen, alleen je cassette goed hard vast draaien zodat de druk iets meer verdeeld wordt.
Als dit standaard is, dan is Shimano wel bagger.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit is -helaas- normaal. Hebben (vrijwel) alle Shimano body's van aluminium last van. Kan Koga dus ook niets aan doen, die maken deze wielen niet. Je kunt niks doen om het te voorkomen, alleen je cassette goed hard vast draaien zodat de druk iets meer verdeeld wordt.
M'n 105 heeft hier geen last van. Nou mishandel ik m'n Ultegra ook wel meer, zo schakel ik gerust op bij een explosieve klim maar kom op zeg tis voor 2000,- aan materiaalquote:Op maandag 7 juni 2010 06:43 schreef Wombcat het volgende:
Als dit standaard is, dan is Shimano wel bagger.
Speling op voorwiel, slagje in achterwiel en m'n stuur zat weer niet goed vast, dus die hebben ze ook maar weer vastgezet. Op FM heb ik het meestal ook niet zo, zeker niet op Belga. Waarom breng je daar die fiets heen? Of heeft je vriendin daar haar fiets gekocht?quote:Op maandag 7 juni 2010 06:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso doen, zeker met zo'n mooie fiets en zulke wielen
Wat was er mis met je fiets dan?
Ik heb 't niet meer zo op fietsenmakers. Vooral die beunhazen van Belgafietsen niet. M'n vriendin had 'n tik in haar crank. Tot twee keer toe hebben ze er naar gekeken, het bracket schoongemaakt en 't vet vervangen. Maar 't mocht niet baten. Toen heb ik de kettingbladen er maar afgehaald en de boutjes en alles flink in 't vet gezet. Geen getik meer
Pfff, ik dacht dat tijdrijden zwaar was, maar dat is niets vergeleken met triathlon
Bij 't fietsen ben ik uiteraard door niemand ingehaald Heb nu wel 'n nieuwe hobby
M'n vriendin heeft haar fiets daar gekocht en ze had wat servicebeurten over. Ik kom daar alleen om goedkope BBB onderdelen enzoquote:Op maandag 7 juni 2010 09:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Speling op voorwiel, slagje in achterwiel en m'n stuur zat weer niet goed vast, dus die hebben ze ook maar weer vastgezet. Op FM heb ik het meestal ook niet zo, zeker niet op Belga. Waarom breng je daar die fiets heen? Of heeft je vriendin daar haar fiets gekocht?
Ik heb trouwens gisteren voor het eerst m'n benen geschoren vanwege het 'gezeur'. Op de fiets ziet het er absoluut mooier uit, maar ik voel me nu wel naakt.
Wat voor afstanden heb je eigenlijk bij zo'n triathlon?
Ik breng hem zelf meestal naar Dik, maar dat is voornamelijk omdat dat minder ver fietsen is En als er echt wat mis is naar de FM waar ik m'n fiets gekocht heb omdat ik daar nog wat servicebeurten tegoed heb.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft haar fiets daar gekocht en ze had wat servicebeurten over. Ik kom daar alleen om goedkope BBB onderdelen enzo
Als ik m'n fiets wegbreng gaat ie naar Cycletrend of anders Dik. Wel 'n waslijstje aan dingen zeg
Haha, dat had ik in 't begin ook! Ook omgeluld om 't gezeur om me heen, en 't voelde idd naakt
't was 500 meter zwemmen, 24 km fietsen en 5 km rennen.
Ik ben wat forser dan de meeste fietsers hier, en gebruik ook een B17, gewoon omdat het zadel dat eerst op de fiets zat zadelpijn en ook schuurplekken gaf. De Brooks is net wat breder, en veel comfortabeler omdat het leer zich naar je onderfrikandellen gaat vormen.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:37 schreef Freddeh het volgende:
Zat te denken he (schrik niet), ik heb al een tijdje wat moeite met afstellen van m'n zadel. Als ik 'teveel' fiets krijg ik kleine schuurplekjes (of soms bultjes) op m'n perineum. Is gewoon niet fijn. Heeft het zin om m'n zadel te upgraden naar een Brooks B17 Narrow bijvoorbeeld, of moet ik blijven sleutelen aan m'n huidige zadel?
Dat is nogal afhankelijk van het type, maar over het algemeen moet je het wel kunnen zien. Volgens mij doe ik ergens tussen de 3000 en 5000 km met de meeste.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Na hoeveel kilometer wordt het tijd om je buitenbanden te vervangen (afgezien van duidelijke schade)?
Want ik heb de laatste tijd wel wat lekke banden gehad, dus denk dat t dus wel tijd wordt....
Dat is in Frankrijk anders. Van het weekend reed zowat iedereen die de rit zonder probleem uitreed met een Brooks (of een Ideale). Alleen in de Mongolenwaaier zaten er weinig met een Brooks.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
'Echte' racers vinden het maar niets zo'n leren zadel, op tourtochten krijg ik wel eens opmerkingen erover, maar dat boeit me weinig. Ik zit lekker
Mongolenwaaier. Leuke benaming. Wat moet ik mij precies voorstellen? Allemaal kneuzen, niet fietsers op een rij? Hoewel 400km rijden op een dag, moet er niet aandenken. Respect ook voor de mongolenwaaier.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is in Frankrijk anders. Van het weekend reed zowat iedereen die de rit zonder probleem uitreed met een Brooks (of een Ideale). Alleen in de Mongolenwaaier zaten er weinig met een Brooks.
Uit Frankrijk ben ik net terug. De 400 is heel goed gegaan, uiteindelijk na 24u20 binnen. Nog vrij lang in de Mongolenwaaier gezeten om her en der wat te helpen. Wat een ellende daar. Die hadden in totaal 11 lekke banden, een hongerklop en nog wat andere problemen. Aan het begin van het derde deel (aan de Baai van de Somme) hun succes gewenst en alleen verder gegaan. Anders was ik 2 uur later binnengekomen. Of ik rij goed of de Fransen kunnen niet op het vlakke rijden, zowel nu als vorige week reed ik op het vlakke met de wind in de rug gewoon de Fransen uit het wiel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |